Ορθοσωμία σημαίνει σωστή στάση σώματος. Αυτό σημαίνει πως το σώμα μας (πρέπει να) έχει μια τέλεια μυική ισορροπία. Όλοι οι μυς να είναι εξίσου δυνατοί και ευλύγιστοι. Το ανθρώπινο σώμα στέκεται σε όρθια θέση και κινείται αρμονικά μέσα στο χώρο με τη βοήθεια του σκελετού και των μυών. Η σωστή στάση του σώματος καθορίζεται από τη δυναμική ισορροπία των μυών που το στηρίζουν. Εάν ένας μυς βραχυνθεί ή ένας άλλος χαλαρώσει υπερβολικά, διαφοροποιεί αυτήν την ισορροπία και τελικά αλλάζει η στάση του σώματος.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ
Σάββατο 14 Ιανουαρίου, 16:00 με 20:00
και Κυριακή 15 Ιανουαρίου, 11:00 με 15:00
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 20 ευρώ Οι θέσεις είναι περιορισμένες.
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: seminaria.dipethekozanis@gmail.com και στο τηλέφωνο 6987991949.
Παθολογικές καταστάσεις
Όλες οι παθολογικές καταστάσεις του μυοσκελετικού συστήματος που δεν οφείλονται σε κληρονομικά προβλήματα ή ατυχήματα, έχουν την αιτία τους στην άνιση χρησιμοποίηση των μυών του σώματος. Η καθιστική ζωή λοιπόν, αδρανοποιεί το μυϊκό σύστημα, μειώνοντας την αντοχή του, με αποτέλεσμα το ποσοστό του βάρους το οποίο θα έπρεπε να κατανέμεται στους μύες, αναπόφευκτα να μεταφέρεται στα οστά και στους συνδέσμους. Έτσι ως αποτέλεσμα της παρατεταμένης, αλλά κυρίως της λανθασμένης φόρτισης αυτών των ιστών να οδηγούμαστε στην εμφάνιση του πόνου.
Η κυφωτική στάση (καμπούριασμα), η πτώση των ώμων, το σκύψιμο του κεφαλιού, είναι μερικά μόνο από τα λάθη που κάνουμε και καταδικάζουμε το σώμα μας. Ας προσπαθήσουμε να έχουμε το κεφάλι μας ψηλά, τους ώμους μας πίσω και κάτω, την πλάτη μας ευθεία, την κοιλιά μας μέσα.
Θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι όσο κι αν γυμναζόμαστε για να διορθώσουμε τα τυχόν προβλήματά μας, αυτά θα περαμένουν ή θα επανέρχονται αν στις καθημερινές συνήθειες μας δεν προσπαθήσουμε να διορθώσουμε τη στάση μας.
Το μάθημα που θα κάνουμε συνδυάζει τις βασικές αρχές της ορθοσωμίας με χορό σε σχήμα κύκλου, προκειμένου να μοιραστούμε τις αρχές αυτές συλλογικά, μέσα από απλά μοτίβα κίνησης. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος θα χρησιμοποιήσουμε τις βασικές αυτές αρχές για να εργαστούμε πάνω στο παρακάτω χορικό από τη ΜΗΔΕΙΑ του Ευριπίδη, σε μετάφραση Γ. Χειμωνά.
Του έρωτα μέγα κακό
σπαράζεις τους ανθρώπους
Με ματωμένους κόπους
αυτοί που αγάπησαν ξεχνούν
Με ματωμένους κόπους
αυτοί που αγάπησαν πενθούν
για όλη τους τη ζωή
Αχ Δέσποινά μου παρακαλώ
το βέλος σου που είναι χρυσό
λυπήσου με και ποτέ
μη μου σημαδέψει την ψυχή
Με τη βαμμένη την αιχμή
στον πόθο βαφτισμένη
Ας είναι ευλογημένη
η σωφροσύνη των θεών
που με κρατεί
αυτόν που αγαπώ μην τον πληγώσω
Ω εσύ ξόρκι των ερώτων των κρυφών
από στάχτη παρθένων εραστών
φύλαγέ με, ποτέ έρωτα μη νιώσω
Το ξέρω καλά μη μου το λες σε είδα
δεν έχεις πόλη ούτε πατρίδα
δεν έχεις φίλο για να γιάνει
στην δυστυχία σου να σκύψει με φροντίδα
Κι αν η Κατάρα πιάνει
τέτοιο κακό να πάθει
όποιος στο πλάι μου μ’ αγάπη δεν εστάθη
«ο το μεν σώμα υγιής, την δε ψυχή εύπορος, τη δε φύσιν ευπαίδευτος» ήταν η απάντηση που είχε δώσει ο Θαλής κάποτε όταν ερωτήθηκε ποιός είναι ο πιό ευτυχισμένος άνθρωπος.
(Διογένης Λαέρτιος Ι 37).
Δημήτρης Σωτηρίου
Γεννήθηκε το 1968 στη Δράμα. Σπούδασε χορό στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και συνέχισε τις σπουδές του στη Νέα Υόρκη (Movement Research).
Μαθήτευσε δίπλα στη Ζουζού Νικολούδη για δέκα χρόνια. Εργάστηκε στα ΧΟΡΙΚΑ της ίδιας ως χορευτής και δίδαξε όλους τους ρόλους σε νεότερους χορευτές.
Συνεργάστηκε με τους εξής σκηνοθέτες στο θέατρο και την όπερα:
- Σωτήρη Χατζάκη (Νύχτα του Τράγου, Ιερός Γάμος – Θέατρο Πολιτεία, Βάκχες, Προμηθέας Δεσμώτης-Εθνικό Θέατρο, Ιφιγένεια εν Αυλίδι-ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας, Όρνιθες- Φεστιβάλ Αθηνών, το Μεγάλο μας Τσίρκο-ΚΘΒΕ)
- Βασίλη Παπαβασιλείου (Ιφιγένεια του Γκαίτε, ο Τυχοδιώκτης- Φεστιβάλ Αθηνών, του Κουτρούλη ο Γάμος, Κύκλωπας – Εθνικό Θέατρο, Καυγάδες στην Κιότζα- Δημοτικό Θέατρο Πειραιά).
- Slobodan Unkofsky (Ορέστης-ΚΘΒΕ, Οιδίπους Τύραννος-Εθνικό Θέατρο Βούλγαρίας, οι Γάμοι του Φίγκαρο, ο Μανδραγόρας-Εθνικό Θέατρο Σερβίας)
- Δημήτρη Παπαϊωάννου (τα Τραγούδια της Αμαρτίας-Ομάδα Εδάφους, Υπνοβάτιδα, Ελένη-Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Αθηνών)
- Πάνο Παπαδόπουλο (η Εποχή της Μελισσάνθης, τα Μυστικά του Κήπου- ΟΜΜΑ)
- Δήμο Αβδελιώδη (Άσμα Ασμάτων-ανεξάρτητη παραγωγή)
- Σίμο Κακάλα (Ερωφίλη εκδοχή β’- Φεστιβάλ Αθηνών)
Στο παιδικό θέατρο συνεργάστηκε με τον Αντώνη Καφετζόπουλο
στον Γαργαληστή του Δημήτρη Μπασλάμ, όπου ερμήνευσε και τον ομώνυμο ρόλο, και στη συνέχεια συνσκηνοθέτησαν με τον Μπασλάμ το έργο του, Τα Παπούτσια Του Βαρύτονου».
To 2014 σκηνοθέτησε την Πετρόσουπα με την Καλλιόπη Σφήκα και τον Αλέξη Τσιάμογλου για τα φεστιβάλ Αθηνών και Καλαμάτας.
Στον κινηματογράφο συνεργάστηκε με την Αντουανέττα Αγγελίδη στον Κλέφτη Πραγματικότητας (Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου), και στην τηλεόραση με τη Δάφνη Τζαφέρη στη σειρά εκπομπών Πρόσωπα στο Ελληνικό Τραγούδι (ΕΤ1).
Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας sinequanon (www.sinequanon.gr), για την οποία εργάζεται ως χορογράφος και χορευτής από την ίδρυσή της . Με τον Μυστικό Δείπνο η ομάδα εκπροσώπησε την Ελλάδα σε μεγάλες αλλά και μικρότερες διοργανώσεις ανά τον κόσμο, όπως το Έτος Ελληνικού Πολιτισμού στην Κίνα (Πεκίνο-Σαγκάη 2008), Φεστιβάλ Χορού Ραμάλας (Παλαιστίνη 2009) κ.α. Από το 2002 έως το 2009 η sinequanon αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης συλλογικής δράσης, τον ‘κρατήρα’, ένα παλιό συνεργείο αυτοκινήτων. Εκεί, σε συνεργασία και μ’άλλους καλλιτέχνες , ο χώρος μεταμορφώνεται σε αίθουσα σύγχρονου ή παραδοσιακού χορού, ακροβατικών, θεατρική σκηνή, μπερντέ για καραγκιόζη, χώρο συναυλιών ή προβολών, ανάλογα με την περίσταση.
Ο ‘κρατήρας’ γκρεμίστηκε το 2009.
Από το το 2010 – με πρόσκληση του καλλιτεχνικού διευθυντή Σωτήρη Χατζάκη, η sinequanon ανάλαβε το χοροθέατρο του ΚΘΒΕ ως το 2013.
Το 2004 επιμελήθηκε σκηνοθετικά το GALA Ενόργανης και Ρυθμικής Γυμναστικής Αθήνα 2004, όπου εκτός των Ολυμπιονικών συμμετείχαν 150 παιδιά από γυμναστικούς συλλόγους όλης της χώρας.
Τα τελευταία χρόνια προτιμά να εργάζεται έργα μικρής κλίμακας , όπως η Σονάτα του Σεληνόφωτος -Φεστιβάλ Φιλίππων Θάσου, σε καλλιτεχνική συνεργασία με την ηθοποιό Λυδία Φωτοπούλου.
Το 2013 ταξίδεψε στην Rikhiapeeth της Ινδίας όπου παρακολούθησε το Kriya Yoga & Tattwa Shuddi Course (τεχνικές εξισορρόπησης των ενεργειακών κέντρων στο ανθρώπινο σώμα).
Τέλος, όσον αφορά τη σωματική αγωγή, αναπτύσσει και εξελίσσει καθημερινά ένα δρόμο ανίχνευσης και σύγκλισης δυτικότροπων τεχνικών ( release technique*) και ανατολικών (διαλογισμός) ως προετοιμασία τόσο για σκηνικές παραγωγές όσο και για την ίδια τη σκηνή της ζωής …
* Τεχνική αποδέσμευσης της έντασης στο ανθρώπινο σώμα