Κυριακή, 9 Νοεμβρίου 2025
No Result
View All Result
  • Προφίλ
  • Διαφήμιση
  • Καριέρα
  • Πρακτική Άσκηση
  • Επικοινωνία
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

    ΕΝΕΡΓΕΙΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

    ΚΟΙΝΩΝΙΑ

    ΥΓΕΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    ΠΟΝΤΙΑΚΑ

    ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Πτολεμαΐδα
    Κοζάνη
    Αμύνταιο
    Φλώρινα
    Καστοριά
    Γρεβενά

    ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

    To Στίγμα
    Επίκαιρος
    Τα παραπολιτικά του παλμού
    Σύντροφος

    SPORTS

    Βαθμολογίες
    Μπάσκετ
    Ποδόσφαιρο
    Στίβος
    Τέννις
    Βόλεϊ
    Χάντμπολ

    Web TV

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

    ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ΣΤΗΛΕΣ

    Αγροτικά
    Φωτογραφίζουμε τα κακώς κείμενα
    Το μάτι του πολίτη
    Περί Φυσικής
    Εντέχνως
    Βιβλιοδείκτης
    Τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δεις!
    Σινεμά
    Μουσικές Επιλογές
    Σχολικά κείμενα
    Καφέ Ρωμανία
    Μνημεία της Εορδαίας
    Γαστρονομία
    Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

    PLUS

    Καιρός
    Κινηματογραφικές Προβολές
    Διαγωνισμοί
    Δι@ύγεια Δυτ. Μακεδονίας
    Εφημερεύοντα φαρμακεία
    Πρόγραμμα τηλεόρασης
    Δρομολόγια τρένου, ΚΤΕΛ & πρόγραμμα πτήσεων
    Το Φθηνότερο Βενζινάδικο
    Ποιότητα ατμόσφαιρας
    Σεισμοί
    Πρώτο θέμα
    Πρωτοσέλιδο Παλμού
    Πρωτοσέλιδο Πτολεμαίου
    Δωρεάν 2μηνη συνδρομή στον «Π»
    Δείτε Google Analytics
    Πρακτική άσκηση AEI/TEI/ΟΑΕΔ στο E-PTOLEMEOS.GR
    PougaridisMedia – Τυπογραφείο – Εκτυπώσεις – Πτολεμαΐδα

  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcastsNew
  • True Story RadioLive
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

    ΕΝΕΡΓΕΙΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

    ΚΟΙΝΩΝΙΑ

    ΥΓΕΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    ΠΟΝΤΙΑΚΑ

    ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Πτολεμαΐδα
    Κοζάνη
    Αμύνταιο
    Φλώρινα
    Καστοριά
    Γρεβενά

    ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

    To Στίγμα
    Επίκαιρος
    Τα παραπολιτικά του παλμού
    Σύντροφος

    SPORTS

    Βαθμολογίες
    Μπάσκετ
    Ποδόσφαιρο
    Στίβος
    Τέννις
    Βόλεϊ
    Χάντμπολ

    Web TV

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

    ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ΣΤΗΛΕΣ

    Αγροτικά
    Φωτογραφίζουμε τα κακώς κείμενα
    Το μάτι του πολίτη
    Περί Φυσικής
    Εντέχνως
    Βιβλιοδείκτης
    Τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δεις!
    Σινεμά
    Μουσικές Επιλογές
    Σχολικά κείμενα
    Καφέ Ρωμανία
    Μνημεία της Εορδαίας
    Γαστρονομία
    Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

    PLUS

    Καιρός
    Κινηματογραφικές Προβολές
    Διαγωνισμοί
    Δι@ύγεια Δυτ. Μακεδονίας
    Εφημερεύοντα φαρμακεία
    Πρόγραμμα τηλεόρασης
    Δρομολόγια τρένου, ΚΤΕΛ & πρόγραμμα πτήσεων
    Το Φθηνότερο Βενζινάδικο
    Ποιότητα ατμόσφαιρας
    Σεισμοί
    Πρώτο θέμα
    Πρωτοσέλιδο Παλμού
    Πρωτοσέλιδο Πτολεμαίου
    Δωρεάν 2μηνη συνδρομή στον «Π»
    Δείτε Google Analytics
    Πρακτική άσκηση AEI/TEI/ΟΑΕΔ στο E-PTOLEMEOS.GR
    PougaridisMedia – Τυπογραφείο – Εκτυπώσεις – Πτολεμαΐδα

  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcastsNew
  • True Story RadioLive
No Result
View All Result
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
No Result
View All Result
Συνέντευξη: “Μαθήματα Χαράς από την Κωνσταντίνα Βαλερά: Η Ζωγραφική ως Δρόμος Δημιουργίας”

Συνέντευξη: “Μαθήματα Χαράς από την Κωνσταντίνα Βαλερά: Η Ζωγραφική ως Δρόμος Δημιουργίας”

8 Οκτωβρίου 2024, 9:57 πμ
από e-ptolemeos team
σε Πολιτισμός
Reading Time: 1 mins read

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Σχετικές Αναρτήσεις

Νέος Αρχιμουσικός στη Φιλαρμονική του Δήμου Κοζάνης «ΠΑΝΔΩΡΑ» ο Γιάννης Κούκας
Πολιτισμός

Νέος Αρχιμουσικός στη Φιλαρμονική του Δήμου Κοζάνης «ΠΑΝΔΩΡΑ» ο Γιάννης Κούκας

27 Οκτωβρίου 2025, 6:30 μμ
2011: Όταν ο Διονύσης Σαββόπουλος, ξεσήκωσε το γήπεδο της Πτολεμαΐδας με τα “Λιανοχορταρούδια” – Ιστορικό VIDEO
Πολιτισμός

2011: Όταν ο Διονύσης Σαββόπουλος, ξεσήκωσε το γήπεδο της Πτολεμαΐδας με τα “Λιανοχορταρούδια” – Ιστορικό VIDEO

22 Οκτωβρίου 2025, 3:43 μμ
Πρεμιέρα για την ετήσια Εμποροπανήγυρη των Γρεβενών (φωτο)
Κοινωνία

Πρεμιέρα για την ετήσια Εμποροπανήγυρη των Γρεβενών (φωτο)

15 Οκτωβρίου 2025, 4:00 μμ
Κοζάνη: Εγκαινιάστηκε η έκθεση ζωγραφικής του Μιχάλη Καραπαναγιωτίδη, με πορτρέτα προσωπικοτήτων της Κοζάνης
Πολιτισμός

Κοζάνη: Εγκαινιάστηκε η έκθεση ζωγραφικής του Μιχάλη Καραπαναγιωτίδη, με πορτρέτα προσωπικοτήτων της Κοζάνης

13 Οκτωβρίου 2025, 12:59 μμ
Ο Χορός της Γκαχελώνας στο Μικρόκαστρο Βοΐου, στην Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της Unesco
Πολιτισμός

Ο Χορός της Γκαχελώνας στο Μικρόκαστρο Βοΐου, στην Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της Unesco

10 Οκτωβρίου 2025, 2:35 μμ
Θέση Εργασίας: Υπεύθυνος Πωλήσεων & Marketing – Στην Pougaridis Media στην Πτολεμαΐδα
Αγγελίες Εργασίας

Θέση Εργασίας: Υπεύθυνος Πωλήσεων & Marketing – Στην Pougaridis Media στην Πτολεμαΐδα

7 Νοεμβρίου 2025, 6:27 μμ
54χρονος στα Γρεβενά έστησε παράνομη λαχειοφόρο αγορά και πουλούσε λαχνούς – Συνελήφθη από την Αστυνομία Γρεβενών
Αγγελίες Εργασίας

Τεχνική εταιρεία αναζητά Θερμοϋδραυλικό για έργα στη Φλώρινα

7 Νοεμβρίου 2025, 6:12 μμ
54χρονος στα Γρεβενά έστησε παράνομη λαχειοφόρο αγορά και πουλούσε λαχνούς – Συνελήφθη από την Αστυνομία Γρεβενών
Αγγελίες Εργασίας

Φλώρινα: Ζητείται Μηχανολόγος Μηχανικός για το Κέντρο Έρευνας Γενετικής του Καρκίνου

6 Νοεμβρίου 2025, 5:09 μμ
ΔΕΔΔΗΕ: Αναλυτικά η προκήρυξη για τις προσλήψεις και με απολυτήριο λυκείου
Αγγελίες Εργασίας

ΔΕΔΔΗΕ: Προσλήψεις δέκα (10) ατόμων με 8μηνα σε περιοχές Κοζάνης, Πτολεμαΐδας, Γρεβενών

6 Νοεμβρίου 2025, 9:30 πμ
Η Tottis Foods ενδιαφέρεται να καλύψει θέσεις εργασίας στο  Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας του Εργοστασίου στην ΒΙ.ΠΕ. Φλώρινας
Αγγελίες Εργασίας

Η ΤΕ.ΝΑ ΑΤΕΒΕ αναζητά Πολιτικό Μηχανικό Α.Ε.Ι. για τον Ν.Φλώρινας

5 Νοεμβρίου 2025, 5:09 μμ




Share on FacebookShare on TwitterEmail Share

Η Κωνσταντίνα Βαλερά, ζωγράφος και ποιήτρια, έχει αφιερώσει τη ζωή της στην τέχνη και την εκπαίδευση. Μέσα από τη δουλειά της, τόσο ως καλλιτέχνης όσο και ως δασκάλα, μας υπενθυμίζει πως η δημιουργία δεν είναι απλώς μια διαδικασία, αλλά μια γέφυρα προς τη χαρά. Πρόσφατα, ανέλαβε το ρόλο της καθηγήτριας ζωγραφικής για παιδιά, ενσωματώνοντας την πεποίθηση ότι η χαρά μπορεί να διδαχθεί και να μεταδοθεί μέσα από την τέχνη. Στη συνέντευξή μας, η Κ.Β. μοιράζεται τις σκέψεις της για την καλλιτεχνική της πορεία, τη σημασία της εκπαίδευσης, και τον ρόλο της τέχνης στη διαμόρφωση χαρούμενων και εκφραστικών ανθρώπων.

Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για το πώς ξεκινήσατε με τη ζωγραφική και την ποίηση; Ποια ήταν η πηγή έμπνευσής σας;

Πλέον πιστεύω πως τη ζωγραφική και την ποίηση δεν τα ξεκίνησα ποτέ, ήταν και είναι αναπόσπαστα κομμάτια του “Είναι Μου”, όπου αναπτύσσονταν και εξελίσσονταν παράλληλα με τις σωματικές και διανοητικές μου ικανότητες και δυνατότητες. Σαν παιδί ζωγράφιζα από τη στιγμή που μπορούσα να κρατώ μολύβι στο χέρι και στην ηλικία των οκτώ χρόνων άρχισα να γράφω τα πρώτα μου ποιήματα. Στη μετέπειτα  πορεία μου, παρά τα μικρά διαλείμματα απ’ τη ζωγραφική και την ποίηση και την ενασχόλησή μου προς άλλους προσανατολισμούς, διαπίστωσα πως η τέχνη, μού ήταν περισσότερο αναγκαία από οτιδήποτε άλλο στη ζωή μου. Για το λόγο αυτό αποφάσισα να αφοσιωθώ εξολοκλήρου μόνο με την τέχνη. Αποφοίτησα απ’ την Καλών Τεχνών το 2012 και έκτοτε ακολούθησα μια πορεία από εκθέσεις ζωγραφικής και παρουσιάσεις των ποιητικών συλλογών μου. Πηγή έμπνευσης  για τις θεματολογίες και τα ποιήματα αποτελεί για μένα οτιδήποτε, μια λέξη, μια εικόνα, ένα γεγονός, μία μελωδία ποτέ δεν ξέρεις με ποιο τρόπο ο εαυτός σου θα επιλέξει να σου μιλήσει ώστε να μπορέσεις να τον ακούσεις. Ούτως ή άλλως, οι ίδιες, οι εσωτερικές ανάγκες είναι αυτές που θα σε οδηγήσουν στην εξωτερική τους αντανάκλαση. Η έμπνευση δεν έρχεται ποτέ απέξω, το αντικείμενο της είναι εκεί για να σου θυμίσει, να σε αφυπνίσει και να σου δείξει, αρκεί να είσαι σε εγρήγορση, σε επαγρύπνηση και να έχεις καλλιεργήσει την παρατηρητικότητά σου, ώστε να συνειδητοποιήσεις πού πραγματικά αυτό σε οδηγεί. Στόχος του αντικειμένου έμπνευσης δεν είναι η παραγωγή ενός έργου άλλα η κατανόηση της παραγωγής του, όπου αυτό οδηγεί στη λύτρωση και στη θεραπεία μιας εσωτερικής κατάστασης.

Πώς συνδυάζετε τη ζωγραφική με την ποίηση στη δουλειά σας; Πώς επηρεάζει η μία τέχνη την άλλη;

Έχω εκδώσει δυο εικονοποιημένες ποιητικές συλλογές. Το 2014 την ποιητική συλλογή “Ιχνηλατώντας” από τις Εκδόσεις Μπατσιούλας και το 2021 την ποιητική συλλογή “ΑνΟδος” από τις Εκδόσεις ΝΙΚΑΣ. Και στις δυο συλλογές συνοδεύω την ποίηση με τη ζωγραφική. Ο συνδυασμός αυτών των δύο τεχνών ήταν μια πρόκληση για μένα. Αφηγούμαι ένα ίδιο γεγονός με δυο διαφορετικούς τρόπους, με λέξεις και εικόνες όπου αυτά δένουν και λειτουργούν συμπληρωματικά δημιουργώντας επίσης  έναν διάλογο μεταξύ τους. Αυτό που διαβάζω στο ποίημα το αναγνωρίζω στο ζωγραφικό έργο, μέσα από τις φόρμες, τα σύμβολα, τα σχήματα και τα χρώματα. Βλέπω πώς αυτά λειτουργούν μεταξύ τους και δημιουργούν  νοήματα, χωρίς να υπάρχει κάποια ρεαλιστική απεικόνιση που ήδη αναγνωρίζω. Άρα, δεν διαβάζω μόνο το ποίημα, αλλά διαβάζω και το έργο ζωγραφικής. Η ποίηση μαζί με τη ζωγραφική συνδυαστικά δημιουργούν μια σφαιρική ανάγνωση με λέξεις και εικόνες.  

Πρόσφατα ξεκινήσατε να διδάσκετε ζωγραφική σε παιδιά.
Τι σας ενέπνευσε να στραφείτε στη διδασκαλία και ποια είναι η εμπειρία σας με τους μαθητές;

Αμέσως μετά την αποφοίτησή μου είχα δημιουργήσει ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο για κάποια χρόνια, όπου περνούσα ατελείωτες ώρες μέσα στο ατελιέ, για να παράγω έργα και μετά κάναμε εκθέσεις ζωγραφικής. Αυτό άρχισε σιγά σιγά να με κουράζει με αποτέλεσμα να μην έχω έμπνευση. Συνειδητοποίησα λοιπόν πως μου έλειπε η εξωστρέφεια, έτσι πήρα την απόφαση να βγω απ’ το ατελιέ και τον μονόλογό μου και να δημιουργήσω έναν διάλογο με τον έξω κόσμο. Για το λόγο αυτό στράφηκα στα σχολεία να διδάξω ως καθηγήτρια εικαστικών. Αγαπάω τα παιδιά και θεωρώ, πως, με την ενασχόληση μαζί τους, δεν δίνεις μόνο αλλά μπορείς μέσα απ’ τον αγνό, αθώο τους κόσμο να πάρεις πολλά. Στα σχολεία υπήρξαν πολύ καλές στιγμές και δύσκολες συνθήκες επίσης. Εργάστηκα με παιδιά που τους άρεσε η ζωγραφική και με παιδιά που αδιαφορούσαν και σταδιακά στην πορεία ασχολήθηκαν με αφοσίωση σε αυτήν. Σε όλα τα σχολεία που εργάστηκα είχα πολύ καλούς συνάδελφους, διευθυντές και διευθύντριες, που τους θυμάμαι όλους με πολλή αγάπη. Μου αρέσει πολύ η δουλειά μου, μου αρέσει επίσης να προσφέρω, είναι λύτρωση, είναι ανακούφιση να μοιράζεσαι τα αποκτήματά σου, όμως να τα μοιράζεσαι με όσους θέλουν και βρίσκονται στα ίδια ενδιαφέροντα και αναζητήσεις με το αντικείμενο που διδάσκεις. Οι σχολικές συνθήκες σταδιακά με έφθειραν απομακρύνοντάς με απ’ τον πυρήνα μου από ’κεί που μπορούσα να αντλώ έμπνευση και δημιουργικότητα, ήμουν άδεια από ενεργεία και διάθεση για προσωπική έκφραση. Αυτό άρχισε να μου δημιουργεί πολλά ψυχοσωματικά νοσήματα και όσο παρέμενα στα σχολεία, παρέμεναν και τα νοσήματα σε έξαρση. Τότε κατάλαβα πως βρισκόμουν σε λάθος δρόμο, τότε συνειδητοποίησα πως το να αμελείς τις πραγματικές ανάγκες του εαυτού σου για να εξασφαλίσεις ένα σίγουρο και ασφαλές μισθό (όπου ο μισός θα καταλήξει σε γιατρούς), τότε ο ίδιος σου ο εαυτός θα σου επιτεθεί με τον πιο βίαιο τρόπο. Και έτσι βγήκα απ’ τα σχολεία και έφερα τα παιδιά στο ατελιέ μου.

Εδώ και ένα χρόνο περίπου στο προσωπικό μου ατελιέ παραδίδω μαθήματα ζωγραφικής σε παιδιά και ενήλικες. Είναι ένας χώρος τέχνης διαμορφωμένος με τέτοια αισθητική που εμπνέει και σε προδιαθέτει να θέλεις να δημιουργήσεις. Εκεί ζωγραφίζω, γράφω και φτιάχνω τα κεραμικά μου.

Εξακολουθώντας να θέλω να διατηρήσω την εξωστρέφεια και τον διάλογο με το έξω κόσμο, αποφάσισα να φέρω τον κόσμο στο εργαστήρι μου. Έτσι δημιούργησα στο Ατελιέ μου παιδικά τμήματα ζωγραφικής και τμήματα ενήλικων. Ο αριθμός των ατόμων που διατηρώ σε κάθε τμήμα είναι μικρός για να έχω προσωπική επαφή με τους μαθητές μου έτσι ώστε το μάθημα μας να είναι ουσιαστικό και ποιοτικό. Μόνο ευγνωμοσύνη μπορώ να νιώσω για την καθημερινή επαφή που έχω με τους μαθητές μου διότι η χαρά που παίρνω απ’ αυτούς πολλές φορές  είναι απερίγραπτη. Στο εργαστήρι μαζί τους αισθάνομαι πως κάθε μέρα ωριμάζω περισσότερο διότι εκεί μέσα όλοι διδάσκουμε.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζετε διδάσκοντας παιδιά τη ζωγραφική και τι είναι αυτό που σας ικανοποιεί περισσότερο από αυτή τη διαδικασία;

Από τα παιδιά θα ακούσεις τις μεγαλύτερες αλήθειες, έτσι σκληρά και απροκάλυπτα, χωρίς κανένα φίλτρο, έτσι όπως τα ίδια μπορούν να τις αντιληφθούν, μέσα απ’ το δικό τους συναισθηματικό κόσμο και όχι μέσω της λογικής που έχουμε εμείς οι ενήλικες. Ως εκ τούτου, αυτό που εμείς θεωρούμε λογικό και έχουμε την απαίτηση τα παιδιά να το καταλάβουν γιατί το εξηγήσαμε μέσω της δικής μας λογικής χωρίς να έχουμε υπολογίσει το δικό τους συναίσθημα, λειτουργεί αρνητικά στη δική τους ψυχοσύνθεση με αποτέλεσμα να βγάζουν διαφορετικά συμπεράσματα. Τα παιδιά οποιοδήποτε διαπληκτισμό το παίρνουν προσωπικά και το πιο σύνηθες είναι να νιώθουν πως δεν τους αγαπούν. Για το λόγο αυτό, κάνουν τα πάντα, οτιδήποτε περνάει απ’ το χέρι τους για να τραβήξουν την προσοχή σου. Ο λογικός νους ενός παιδιού αρχίζει την ανάπτυξή του εκεί γύρω στα 3 του με 7 του  χρόνια και ολοκληρώνεται περίπου στα 22, οπότε όλο αυτό το χρονικό διάστημα το άτομο δεν έχει αναπτύξει τη λογική του σκέψη,  δεν μπορεί να εκλογικέψει τα γεγονότα και τις καταστάσεις που λαμβάνει στη ζωή του, καταγράφει τα πάντα μέσα απ’  συναίσθημα, άκριτα χωρίς κανένα φίλτρο και ερμηνεύει τον κόσμο μέσα απ’ το υποσυνείδητο, διαστρεβλωμένα.  Οπότε στο κάθε μου μάθημα φροντίζω αυτό να μην το ξεχνάω και λειτουργώ περισσότερο μαζί τους μέσα απ’ το συναίσθημα, με αγάπη, με πολλά χαμόγελα, με αγκαλιές, με κατανόηση, ακούγοντάς τους με προσοχή, τους τονώνω το ηθικό, τους υπενθυμίζω πόσο ικανά και έξυπνα είναι… κ.λπ.

Οι προκλήσεις είναι πολλές όταν πρόκειται για μικρούς καλλιτέχνες. Μου αρέσουν όμως, διότι και εγώ ανακαλύπτω μέσα μου πτυχές που δεν είχα ξανά αγγίξει, με αυτόν τον τρόπο μαθαίνω κι εγώ περισσότερα για τον εαυτό μου. Οι μαθητές μου, είναι επίσης οι δάσκαλοι μου, ο καθαρός καθρέφτης μου, μού δείχνουν τη δύναμή μου, τις αδυναμίες, τις αντοχές, με δοκιμάζουν, με μαθαίνουν, με μυούν με κάνουν να θέλω κάθε μέρα να γίνομαι σωστότερος άνθρωπος. Μαζί τους έχω δημιουργήσει τον διάλογο που αναζητούσα.

Υπήρχαν πολλά ζητήματα που έπρεπε να επανεξετάσουμε και να αποφασίσουν τι πραγματικά ήταν αυτό που τα παιδιά  ήθελαν. Υπήρχαν περιπτώσεις παιδιών που δεν τους άρεσαν τα χρώματα και πλέον έχουν φτάσει στο σημείο να μην τα αποχωρίζονται. Περιπτώσεις παιδιών που δεν ήταν ποτέ ευχαριστημένα με τα έργα τους και τώρα τα θεωρούν πανέμορφα. Υπήρχαν  παιδιά που πεισματικά δεν ήθελα να δοκιμάσουν τίποτα διαφορετικό πέρα από αυτό που τα ίδια ήθελαν να κάνουν και δεν συμμετείχαν σε ομαδικές εργασίες. Πήραν το χρόνο τους και από μόνα τους, σιγά σιγά ζήτησαν να ομαδοποιηθούν και να πειραματιστούν με άλλες θεματολογίες και τεχνικές.

Στα πρώτα μας μαθήματα η πιο συνηθισμένη αντίδρασή που είχα σχεδόν απ’ όλα τα παιδιά όταν βλέπουν απέναντί τους το έργο που πρέπει να ζωγραφίσουν είναι αρνητική. Στην αρχή προσεγγίζουν το θέμα μέσα απ’ την οπτική του φόβου, δηλώνοντάς το με όλα τα αρνητικά επιφωνήματα. Ο δικός μου ρόλος είναι πάντα εμψυχωτικός, τους δίνω τροφή να πιστέψουν στον εαυτό τους και τις δυνατότητες που έχουν, διότι έχουν, απλώς το άγνωστο, κάτι το οποίο δεν έχουν ξανακάνει τα φοβίζει. Τα παιδιά εκείνη τη στιγμή επιλέγουν, όσο και αν φοβούνται, επιλέγουν την προσπάθεια. Σε κάθε περίπτωση επιλέγουν. Επιλέγουν να έρθουν στο μάθημα, επιλέγουν  τα χρώματα, ανεξαρτήτως τι βλέπουν απέναντί τους, επιλέγουν τα θέματά τους, επιλέγουν αν θα είναι ευδιάθετα ακόμα κι αν έρχονται κουρασμένα, επιλέγουν να είναι ευχαριστημένα ή όχι με οποιοδήποτε αποτέλεσμα έχουν στο έργο τους, επιλέγουν αν θέλουν να κριθούν απ’ τους συμμαθητές τους ή όχι, επιλέγουν αν θα στεναχωρηθούν με την κριτική που θα τους ασκηθεί ή εάν θα την προσπεράσουν,  επιλέγουν αν θα χαρούν ή αν θα μουτρώσουν σε μία κατάσταση. Τα παιδιά επιλέγουν συνεχώς και αυτό πρέπει  να ειπωθεί και να γίνει συνειδητό από αυτά, ώστε να γίνουν συνειδητές και οι επιπτώσεις των επιλογών τους. Να μάθουν με αυτόν τον τρόπο  να είναι υπεύθυνα για τις επιλογές και τις επιπτώσεις. Με αυτόν τον τρόπο θα νιώσουν πως δεν αιωρούνται στα χέρια των άλλων,  αλλά συμβάλλουν κι αυτά στη διαμόρφωση της  ζωής τους.

Απ’ τη στιγμή που το παιδί έχει το δικαίωμα της επιλογής γιατί, να μην επιλέξει τη θετική πλευρά των πραγμάτων, γιατί να μην επιλέγει να είναι χαρούμενο;

Θεωρώ πως τα πάντα είναι θέμα εκπαίδευσης. Εκπαιδευόμαστε από τη στιγμή που γεννιόμαστε. Εκπαιδευόμαστε στο φόβο, στη χαρά, εκπαιδευόμαστε να είμαστε τολμηροί, διστακτικοί, αρνητικοί ή θετικοί, απ’ τους γονείς, το περιβάλλον, την κοινωνία. Το παιδί όταν νιώσει αγάπη και ασφάλεια γύρω του, συγκροτείται συναισθηματικά και αποκτά αυτοπεποίθηση. Τονώνοντας την αυτοεκτίμηση και υπενθυμίζοντάς του  πόσο έξυπνο, σωστό και ικανό είναι το κάνεις να νιώθει άτρωτο και αυτόματα αυτό επιλέγει να είναι αυτό που του λες πως είναι. Αν οι γονείς θέλουν τα παιδιά τους να είναι χαρούμενα, θα πρέπει πρώτα οι ίδιοι να είναι χαρούμενοι.

Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μήνυμα ή συναίσθημα που επιθυμείτε να μεταδώσετε μέσα από τη ζωγραφική και την ποίησή σας;

Η  τέχνη είναι το εργαλείο αυτό που μας φέρνει πιο κοντά στο κομμάτι του εαυτού μας που αγνοούμε, εκεί που όλα συσσωρεύονται και δεν βρίσκουν τρόπο να ξεφύγουν. Στη δημιουργία είσαι εσύ με τον εαυτό σου και καλείσαι να τον γνωρίσεις, να έρθεις σε επαφή με τις αδυναμίες, τις φοβίες, τα ταυτόχρονα διαφορετικά θέλω, τις διαφωνίες, τις ανασφάλειες, το φόβο, τις συγκρούσεις, τον  πόνο, την απόρριψη, βλέπεις ξεκάθαρα αυτό το θηρίο που καθημερινά θρέφουμε συνειδητά και υποσυνείδητα, σιγά σιγά να σου αποκαλύπτεται απ’ την κρυψώνα του και εσύ να πρέπει να το ημερώσεις πριν σε καταβροχθίσει. Μέσω της δημιουργίας καλλιεργούμε την παρατηρητικότητα, το βασικότερο στοιχείο που οδηγεί στην κάθαρση της  όρασης, αυτής που βλέπει από μέσα προς τα έξω και οδηγεί στην  αυτογνωσία και έπειτα αυτοθεραπεία.

Προσωπικά πιστεύω πως  όλοι οι άνθρωποι είμαστε δημιουργοί! Είναι στη φύση μας, άλλα το ξεχνάμε. Ξεχάσαμε πως εμείς είμαστε οι Υπαίτιοι. “Η τέχνη είναι ο αντικατοπτρισμός της ίδιας μας της ζωής, υπάρχει για να μας αφυπνίζει και να μας θυμίζει πως, όπως Εμείς είμαστε οι Δημιουργοί ενός έργου, έτσι ακριβώς Είμαστε και Δημιουργοί της ίδιας μας της ζωής,  όπως εμείς αποτυπώνουμε στον καμβά συναισθήματα, σκέψεις, αντίληψη, παρατηρητικότητα και παράγουμε έργο, με τα ίδια εργαλεία παράγουμε και αυτό που λέμε πραγματικότητα, τύχη και συγκυρίες. Αυτοπειθαρχούμε σε αυτήν, διότι μας διδάσκει και  εκπαιδεύει πώς να βάλουμε σε τάξη πρώτα το εσωτερικό μας χάος και έπειτα μέσα απ’ αυτό πώς να αναγεννηθεί το νέο, το λυτρωτικό”.

Πώς βλέπετε την πορεία σας ως καλλιτέχνης στο μέλλον; Υπάρχουν καινούργια πρότζεκτ που ετοιμάζετε;

Έχω μάθει να μην κάνω σχέδια. Όποτε σχεδίαζα και προγραμμάτιζα, και προχωρούσα προς την υλοποίηση τους, έβγαινε σε κάτι άλλο που δεν θα είχε καμία σχέση με την πρωταρχική μου σκέψη. Οπότε εργάζομαι με την έμπνευση της στιγμής, αφήνομαι και ακολουθώ. Τότε πραγματικά βγαίνει κάτι ουσιαστικό και ολοκληρωμένο. Ζωγραφίζω, γράφω και πλάθω κεραμικά, δεν σταματάω, υπάρχουν όμως κατά καιρούς μικρά διαλείμματα. Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα βιβλίο που περιμένει να το ολοκληρώσω, υπάρχει μια θεματολογία από έργα ζωγραφικής με θέμα τη γυναίκα  που συνεχώς μεγαλώνει, υπάρχουν ποιήματα στο συρτάρι μου, υπάρχουν κεραμικά που περιμένουν να ζωγραφιστούν και να ψηθούν, υπάρχουν τα μαθήματα ζωγραφικής και όλα αυτά με κάνουν να νιώθω πλήρης και χαρούμενη. Είμαι ευγνώμων για όλα αυτά. Με την πρώτη ευκαιρία, τις κατάλληλες συνθήκες, προετοιμασία και σωστές συγκυρίες θα έχουμε και μία ανάλογη δράση.

Με την ευκαιρία σας ανακοινώνω πως τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου στις 18.30 και  μετά,  προχωράμε στα εγκαίνια του Ατελιέ – Εργαστηρίου Ζωγραφικής στην Αγάθωνος 6 και Παναγούλη γωνία, Αγία Παρασκευή, Τ.Κ. 153 43, Αθήνα  

πηγή: flamis.gr

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Γιώργος Κοντοφάκας: Από την Πτολεμαΐδα ο πιλότος του F16 που “έσκισε” τον εορδαϊκό ουρανό!

Γιώργος Κοντοφάκας: Από την Πτολεμαΐδα ο πιλότος του F16 που “έσκισε” τον εορδαϊκό ουρανό!

9 Νοεμβρίου 2025, 7:24 μμ
“Ποιος ήταν ο Νικόλαος Δούμπας;” ρώτησαν τους Πτολεμαϊδιώτες – Δείτε τι απάντησαν

“Ποιος ήταν ο Νικόλαος Δούμπας;” ρώτησαν τους Πτολεμαϊδιώτες – Δείτε τι απάντησαν

8 Νοεμβρίου 2025, 7:28 μμ
Οι μουσικές επιλογές του e-ptolemeos.gr: Stevie Wonder – That Girl (1982)
Μουσικές Επιλογές

Οι μουσικές επιλογές του e-ptolemeos.gr: Stevie Wonder – That Girl (1982)

9 Νοεμβρίου 2025, 9:00 μμ
Εμπορικός Σύλλογος Πτολεμαΐδας: Αυτό είναι το νέο Διοικητικό Συμβούλιο – Επανεκλογή Βυθούλκα στην προεδρία
Ρεπορτάζ

Εμπορικός Σύλλογος Πτολεμαΐδας: Αυτό είναι το νέο Διοικητικό Συμβούλιο – Επανεκλογή Βυθούλκα στην προεδρία

9 Νοεμβρίου 2025, 8:34 μμ
Το βασιλικό τραύμα και η αταξικότητα του πόνου  (Γράφει ο Αντώνης Μάριος ΠαΠαγιώτης)
Αντώνης Μάριος Παπαγιώτης

Το βασιλικό τραύμα και η αταξικότητα του πόνου (Γράφει ο Αντώνης Μάριος ΠαΠαγιώτης)

9 Νοεμβρίου 2025, 8:10 μμ
Γιώργος Κοντοφάκας: Από την Πτολεμαΐδα ο πιλότος του F16 που “έσκισε” τον εορδαϊκό ουρανό!
Ρεπορτάζ

Γιώργος Κοντοφάκας: Από την Πτολεμαΐδα ο πιλότος του F16 που “έσκισε” τον εορδαϊκό ουρανό!

9 Νοεμβρίου 2025, 7:24 μμ
Καστοριά: Ένα πετροκούναβο «έριξε» το ρεύμα στον μισό νομό
Τοπική Επικαιρότητα

Καστοριά: Ένα πετροκούναβο «έριξε» το ρεύμα στον μισό νομό

9 Νοεμβρίου 2025, 7:20 μμ
Τεράστια τιμή για τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό  η  εκλογή  του Προέδρου του, Dr Αντωνίου Αυγερινού  στη θέση του Αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ερυθρού Σταυρού/Ερυθράς Ημισελήνου  (της Κούλας Πουλασιχίδου)
Κοινωνία

Τεράστια τιμή για τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό η εκλογή του Προέδρου του, Dr Αντωνίου Αυγερινού στη θέση του Αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ερυθρού Σταυρού/Ερυθράς Ημισελήνου (της Κούλας Πουλασιχίδου)

9 Νοεμβρίου 2025, 6:49 μμ
Γ’ Εθνική : Αποτελέσματα, βαθμολογία και επόμενη αγωνιστική
Αθλητικά

Γ’ Εθνική : Αποτελέσματα, βαθμολογία και επόμενη αγωνιστική

9 Νοεμβρίου 2025, 6:09 μμ
Θετικό αποτέλεσμα για την Κοζάνη – “Λευκή” ισοπαλία στην Εξοχή
Αθλητικά

Θετικό αποτέλεσμα για την Κοζάνη – “Λευκή” ισοπαλία στην Εξοχή

9 Νοεμβρίου 2025, 6:06 μμ
Δεν τα κατάφερε ο Εορδαϊκός – Λύγισε μετά την αποβολή
Αθλητικά

Δεν τα κατάφερε ο Εορδαϊκός – Λύγισε μετά την αποβολή

9 Νοεμβρίου 2025, 6:04 μμ
Load More
ADVERTISEMENT

Τα δημοφιλέστερα σήμερα:

“Ποιος ήταν ο Νικόλαος Δούμπας;” ρώτησαν τους Πτολεμαϊδιώτες – Δείτε τι απάντησαν
Προσεχείς Εκδηλώσεις

“Ποιος ήταν ο Νικόλαος Δούμπας;” ρώτησαν τους Πτολεμαϊδιώτες – Δείτε τι απάντησαν

από e-ptolemeos team
8 Νοεμβρίου 2025, 7:28 μμ

περισσότεραDetails
Γιώργος Κοντοφάκας: Από την Πτολεμαΐδα ο πιλότος του F16 που “έσκισε” τον εορδαϊκό ουρανό!
Ρεπορτάζ

Γιώργος Κοντοφάκας: Από την Πτολεμαΐδα ο πιλότος του F16 που “έσκισε” τον εορδαϊκό ουρανό!

από e-ptolemeos team
9 Νοεμβρίου 2025, 7:24 μμ

περισσότεραDetails

Η ημερήσια ενημέρωσή σου

E-PTOLEMEOS.GR NEWSLETTER

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Gov.gr Wallet για την είσοδο στα γήπεδα: Δυνατότητα μεταβίβασης εισιτηρίων διαρκείας
Ελλάδα

Προσωπικός αριθμός: «Κλείνει» η πλατφόρμα, τι θα γίνει αν δεν βγάλετε

3 Νοεμβρίου 2025, 8:00 μμ
Πριν λίγο-Συναγερμός στην Πτολεμαΐδα: Μεγάλη έκρηξη και φωτιά σε σπίτι στο δρόμο προς Μποδοσάκειο
Ρεπορτάζ

Πριν λίγο-Συναγερμός στην Πτολεμαΐδα: Μεγάλη έκρηξη και φωτιά σε σπίτι στο δρόμο προς Μποδοσάκειο

3 Νοεμβρίου 2025, 7:31 μμ
Αναδρομικά σε 85.000 συντάξεις – Για ποιους έρχονται πληρωμές τους επόμενους μήνες
Κοινωνία

Σύνταξη στα 62: Ποιοι και με ποιες προϋποθέσεις τη δικαιούνται

2 Νοεμβρίου 2025, 12:32 μμ
“Την έσωσε η ζώνη ασφαλείας” – Ανετράπη Ι.Χ. στον περιφερειακό δρόμο της Πτολεμαΐδας με νεαρή οδηγό
Ρεπορτάζ

Άρδασσα: Νεκρός 40χρονος εργαζόμενος από ηλεκτροπληξία

5 Νοεμβρίου 2025, 2:38 μμ
Δείτε όλη τη ροή ειδήσεων
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcasts
  • True Story Radio

Ταυτότητα Ιστοσελίδας:
Ιδιοκτησία: ΡΟΔΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Ε.Ε. [Pougaridis Media]

ΑΦΜ 802210768 ΔΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ | Α.ΓΕΜΗ: 172191636000
Δ/νση Έδρας: 25ης Μαρτίου 36, ΤΚ 50200 Πτολεμαΐδα,
Email: info@e-ptolemeos.gr Τηλ. 2463080986

Πιστοποιημένη Ιστοσελίδα με μοναδικό αριθμό Μ.Η.Τ. 252006 (Νόμος 5005/2022)

Ιδιοκτήτης, Νόμιμος εκπρόσωπος, Διευθυντής, Διαχειριστής και δικαιούχος του domain name: Αντώνης Πουγαρίδης

Διευθύντρια σύνταξης: Βασιλική Σάφη

Η επιχείρηση έχει υπογράψει δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018,
σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63)

Όροι Χρήσης  |   Πολιτική Απορρήτου  |   Επικοινωνία

© pougaridismedia 2024

Προφίλ Διαφήμιση Καριέρα Πρακτική Άσκηση Επικοινωνία

  • Αρχική
  • Podcasts
  • Τοπική Επικαιρότητα
    • Πτολεμαΐδα
    • Κοζάνη
    • Αμύνταιο
    • Φλώρινα
    • Καστοριά
    • Γρεβενά
  • Αθλητικά
    • Βαθμολογίες
    • Μπάσκετ
    • Ποδόσφαιρο
    • Στίβος
    • Τέννις
    • Βόλεϊ
    • Χάντμπολ
    • Αθλητικές Εκπομπές
  • Παραπολιτικά
    • Επίκαιρος
    • Παραπολιτικά του παλμού
    • Σύντροφος
    • Στίγμα
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Ενέργεια
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Αγγελίες Εργασίας
  • Extras
    • Το Στίγμα
    • Ανεμοδείκτης
    • Για να θυμούνται οι παλιοί…
    • Συνεντεύξεις
    • Web TV
    • Αστυνομικό Δελτίο
    • Προσεχείς Εκδηλώσεις
    • Εκδηλώσεις που έγιναν

© Copyright 2012-2023 Pougaridis Media. Τα καλύτερα μας χρόνια είναι αυτά που θα 'ρθουν.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

  • Αρχική
  • Podcasts
  • Τοπική Επικαιρότητα
    • Πτολεμαΐδα
    • Κοζάνη
    • Αμύνταιο
    • Φλώρινα
    • Καστοριά
    • Γρεβενά
  • Αθλητικά
    • Βαθμολογίες
    • Μπάσκετ
    • Ποδόσφαιρο
    • Στίβος
    • Τέννις
    • Βόλεϊ
    • Χάντμπολ
    • Αθλητικές Εκπομπές
  • Παραπολιτικά
    • Επίκαιρος
    • Παραπολιτικά του παλμού
    • Σύντροφος
    • Στίγμα
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Ενέργεια
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Αγγελίες Εργασίας
  • Extras
    • Το Στίγμα
    • Ανεμοδείκτης
    • Για να θυμούνται οι παλιοί…
    • Συνεντεύξεις
    • Web TV
    • Αστυνομικό Δελτίο
    • Προσεχείς Εκδηλώσεις
    • Εκδηλώσεις που έγιναν

© Copyright 2012-2023 Pougaridis Media. Τα καλύτερα μας χρόνια είναι αυτά που θα 'ρθουν.