Παρασκευή, 4 Ιουλίου 2025
No Result
View All Result
  • Προφίλ
  • Διαφήμιση
  • Καριέρα
  • Πρακτική Άσκηση
  • Επικοινωνία
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

    ΕΝΕΡΓΕΙΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

    ΚΟΙΝΩΝΙΑ

    ΥΓΕΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    ΠΟΝΤΙΑΚΑ

    ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Πτολεμαΐδα
    Κοζάνη
    Αμύνταιο
    Φλώρινα
    Καστοριά
    Γρεβενά

    ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

    To Στίγμα
    Επίκαιρος
    Τα παραπολιτικά του παλμού
    Σύντροφος

    SPORTS

    Βαθμολογίες
    Μπάσκετ
    Ποδόσφαιρο
    Στίβος
    Τέννις
    Βόλεϊ
    Χάντμπολ

    Web TV

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

    ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ΣΤΗΛΕΣ

    Αγροτικά
    Φωτογραφίζουμε τα κακώς κείμενα
    Το μάτι του πολίτη
    Περί Φυσικής
    Εντέχνως
    Βιβλιοδείκτης
    Τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δεις!
    Σινεμά
    Μουσικές Επιλογές
    Σχολικά κείμενα
    Καφέ Ρωμανία
    Μνημεία της Εορδαίας
    Γαστρονομία
    Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

    PLUS

    Καιρός
    Κινηματογραφικές Προβολές
    Διαγωνισμοί
    Δι@ύγεια Δυτ. Μακεδονίας
    Εφημερεύοντα φαρμακεία
    Πρόγραμμα τηλεόρασης
    Δρομολόγια τρένου, ΚΤΕΛ & πρόγραμμα πτήσεων
    Το Φθηνότερο Βενζινάδικο
    Ποιότητα ατμόσφαιρας
    Σεισμοί
    Πρώτο θέμα
    Πρωτοσέλιδο Παλμού
    Πρωτοσέλιδο Πτολεμαίου
    Δωρεάν 2μηνη συνδρομή στον «Π»
    Δείτε Google Analytics
    Πρακτική άσκηση AEI/TEI/ΟΑΕΔ στο E-PTOLEMEOS.GR
    PougaridisMedia – Τυπογραφείο – Εκτυπώσεις – Πτολεμαΐδα

  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcastsNew
  • True Story RadioLive
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

    ΕΝΕΡΓΕΙΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

    ΚΟΙΝΩΝΙΑ

    ΥΓΕΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    ΠΟΝΤΙΑΚΑ

    ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Πτολεμαΐδα
    Κοζάνη
    Αμύνταιο
    Φλώρινα
    Καστοριά
    Γρεβενά

    ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

    To Στίγμα
    Επίκαιρος
    Τα παραπολιτικά του παλμού
    Σύντροφος

    SPORTS

    Βαθμολογίες
    Μπάσκετ
    Ποδόσφαιρο
    Στίβος
    Τέννις
    Βόλεϊ
    Χάντμπολ

    Web TV

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

    ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ΣΤΗΛΕΣ

    Αγροτικά
    Φωτογραφίζουμε τα κακώς κείμενα
    Το μάτι του πολίτη
    Περί Φυσικής
    Εντέχνως
    Βιβλιοδείκτης
    Τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δεις!
    Σινεμά
    Μουσικές Επιλογές
    Σχολικά κείμενα
    Καφέ Ρωμανία
    Μνημεία της Εορδαίας
    Γαστρονομία
    Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

    PLUS

    Καιρός
    Κινηματογραφικές Προβολές
    Διαγωνισμοί
    Δι@ύγεια Δυτ. Μακεδονίας
    Εφημερεύοντα φαρμακεία
    Πρόγραμμα τηλεόρασης
    Δρομολόγια τρένου, ΚΤΕΛ & πρόγραμμα πτήσεων
    Το Φθηνότερο Βενζινάδικο
    Ποιότητα ατμόσφαιρας
    Σεισμοί
    Πρώτο θέμα
    Πρωτοσέλιδο Παλμού
    Πρωτοσέλιδο Πτολεμαίου
    Δωρεάν 2μηνη συνδρομή στον «Π»
    Δείτε Google Analytics
    Πρακτική άσκηση AEI/TEI/ΟΑΕΔ στο E-PTOLEMEOS.GR
    PougaridisMedia – Τυπογραφείο – Εκτυπώσεις – Πτολεμαΐδα

  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcastsNew
  • True Story RadioLive
No Result
View All Result
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
No Result
View All Result
Παναγιώτης Δημόπουλος: «Τραυματίες» – Μια συλλογή διηγημάτων για τις πτώσεις και τις συμπτώσεις της ζωής
Tags: Εκδόσεις ΠαρέμβασηΠαναγιώτης Δημόπουλοςσυνέντευξη

Παναγιώτης Δημόπουλος: «Τραυματίες» – Μια συλλογή διηγημάτων για τις πτώσεις και τις συμπτώσεις της ζωής

24 Μαρτίου 2025, 6:15 μμ
από e-ptolemeos team
σε Πολιτισμός, Τοπική Επικαιρότητα
Reading Time: 1 mins read

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Σχετικές Αναρτήσεις

Ποντιακός Σύλλογος Πτολεμαΐδας: Εντυπωσιακή παρουσία με το εφηβικό χορευτικό στο «Γρεβενών Γεύσεις» (Φωτογραφίες & Βίντεο)
Τοπική Επικαιρότητα

Ποντιακός Σύλλογος Πτολεμαΐδας: Εντυπωσιακή παρουσία με το εφηβικό χορευτικό στο «Γρεβενών Γεύσεις» (Φωτογραφίες & Βίντεο)

4 Ιουλίου 2025, 9:14 μμ
Με επιτυχία το πρώτο Kozani Drum Festival – Ρυθμοί και ενέργεια στην κεντρική πλατεία Κοζάνης (Βίντεο Top Channel)
Τοπική Επικαιρότητα

Με επιτυχία το πρώτο Kozani Drum Festival – Ρυθμοί και ενέργεια στην κεντρική πλατεία Κοζάνης (Βίντεο Top Channel)

4 Ιουλίου 2025, 9:00 μμ
Μιχάλης Παπαδόπουλος: «Επιτέλους …….Ορατή η ΔΙΚΑΙΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ σε όλους»
Αρθρογραφία

Η Δυτική Μακεδονία αλλάζει – Και αυτό δεν είναι υπόσχεση, είναι πραγματικότητα – Γράφει ο Μιχάλης Παπαδόπουλος

4 Ιουλίου 2025, 8:32 μμ
Ο Γιώργος Παπαδάκης έκλαψε στο τελευταίο του «Καλημέρα Ελλάδα» (Βίντεο)
Ελλάδα

Ο Γιώργος Παπαδάκης έκλαψε στο τελευταίο του «Καλημέρα Ελλάδα» (Βίντεο)

4 Ιουλίου 2025, 8:16 μμ
Β. Σκουλάκης: Πως μπορούν οι εργοδότες να αξιολογήσουν την εξ αποστάσεως εργασία
True Story Radio

Β. Σκουλάκης: Η «σεζόν» μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία αυτοβελτίωσης

4 Ιουλίου 2025, 8:00 μμ
54χρονος στα Γρεβενά έστησε παράνομη λαχειοφόρο αγορά και πουλούσε λαχνούς – Συνελήφθη από την Αστυνομία Γρεβενών
Αγγελίες Εργασίας

Τεχνική εταιρία αναζητά προσωπικό για οικοδομικό έργο στη Χαλκιδική

3 Ιουλίου 2025, 11:04 πμ
54χρονος στα Γρεβενά έστησε παράνομη λαχειοφόρο αγορά και πουλούσε λαχνούς – Συνελήφθη από την Αστυνομία Γρεβενών
Αγγελίες Εργασίας

Η εταιρεία Κυρ Γιάννη Α.Ε. αναζητά εργάτες για την περίοδο του τρύγου

2 Ιουλίου 2025, 11:17 πμ
54χρονος στα Γρεβενά έστησε παράνομη λαχειοφόρο αγορά και πουλούσε λαχνούς – Συνελήφθη από την Αστυνομία Γρεβενών
Αγγελίες Εργασίας

Από το Δικηγορικό Γραφείο Στέφανου Τσίκα στην Πτολεμαΐδα ζητείται συνεργάτης δικηγόρος για ημιαπασχόληση

30 Ιουνίου 2025, 5:17 μμ
54χρονος στα Γρεβενά έστησε παράνομη λαχειοφόρο αγορά και πουλούσε λαχνούς – Συνελήφθη από την Αστυνομία Γρεβενών
Αγγελίες Εργασίας

Πτολεμαΐδα: Το Centro Cash & Carry αναζητά αποθηκάριο

30 Ιουνίου 2025, 5:15 μμ
54χρονος στα Γρεβενά έστησε παράνομη λαχειοφόρο αγορά και πουλούσε λαχνούς – Συνελήφθη από την Αστυνομία Γρεβενών
Αγγελίες Εργασίας

Νέες θέσεις εργασίας στην ΕΡΓΟΝ ΑΤΕΒΕ με έδρα τη Φλώρινα

30 Ιουνίου 2025, 5:03 μμ




Share on FacebookShare on TwitterEmail Share

Το νέο βιβλίο του Παναγιώτη Δημόπουλου φέρει τον τίτλο «Τραυματίες» και πρόκειται για μια συλλογή διηγημάτων, τα οποία καταδεικνύουν την ιδιαίτερη γραφή και τη σκωπτική ματιά του πάνω σε διάφορα διαχρονικά και επίκαιρα ζητήματα. Με αφορμή την κυκλοφορία του μας παραχώρησε την παρακάτω συνέντευξη.

 

  • Πριν λίγο καιρό κυκλοφόρησε η νέα σας συλλογή διηγημάτων με τίτλο «Τραυματίες». Τι υποδηλώνει ο συγκεκριμένος τίτλος σε σχέση με το περιεχόμενο του βιβλίου;

 

Μάλλον τίποτα εκτός του προφανούς. Είχα γράψει περίπου 50 κείμενα τις νύχτες, εξέλεξα 14 από αυτά, τα έβαλα σε μια σειρά, έγραψα ακόμη 12 και τα επεξεργάστηκα ώστε να αποκτήσουν επαρκή επίπεδα αντιστικτικής σύνδεσης και συνεπείς εντάσεις αρμονικής συνοχής. Στο τέλος έπρεπε να τα τιτλοφορήσω· το κοινό θέμα των χαρακτήρων και των συμπεριφορών τους ήταν ο τραυματισμός, άλλοτε αλληγορικός, άλλοτε κυριολεκτικός και πάντοτε βαθύς. Έτυχε ή μάλλον οδηγήθηκε. Το βιβλίο περιγράφει τις πτώσεις, τις συμπτώσεις και τα αναθέματα αυτών των τύπων, ειδών και γενών διηγηματικά, δηλαδή χωρίς κρίση. Αν και το γενικό κλίμα αναφέρεται εμμονικά στην διάκριση καλού και κακού, σωστού και λάθους. Με απασχολεί πολύ αυτό, μάλλον διανοούμαι πειθαρχικά: το τραύμα είναι κάτι κακό και προκύπτει από λάθος. Το καλό είναι πως η θεία πρόνοια καθιστά κάθε λάθος μια σωστή και σωτήρια εξέλιξη. Οι αφορμές μου είναι δημοκρατικές, οι αιτίες μου θεοκρατικές. Ο Μπετόβεν φέρεται να είπε πως «θα πιάσει την μοίρα από τα μαλλιά». Όχι την ζωή, «την μοίρα». Το ίδιο έλεγαν μάλλον και οι τραγωδοί, κι εκείνων το θέμα δεν ήταν οι τραυματίες; Ποιος είμαι εγώ να βρω καινούρια θέματα; Έγραψα λοιπόν παραλλαγές σε ένα αρχαίο θέμα.

 

  • Τι αποτέλεσε έμπνευσή σας κατά τη συγγραφή του συγκεκριμένου έργου;

 

Η παρατήρηση. Κάποτε μου έγινε ένα σημαντικό μάθημα· μου είχαν πει να μην κοιτάω, αλλά να βλέπω τους ανθρώπους και το κράτησα, είναι μια καλή ιδέα που αποτρέπει από τις αιχμαλωσίες στην εγωπάθεια. Κινούμαι κυρίως σε λαϊκούς χώρους, όπου οι άνθρωποι είναι πιο διάφανοι και ευάλωτοι από αυτά που ορίζουν οι επιβεβλημένες και προβεβλημένες τελετές των εξωραϊσμών στα θέατρα των πιο ισχυρών. Όχι ότι κι εκείνοι δεν έχουν τραυματίες, μάλλον δε εκεί τα πάντα μπορούν να γίνουν θανάσιμα.  Σε εμάς όμως, τους λιγότερο ισχυρούς, ακόμα και στις απόπειρές μας να μεταμορφωθούμε, να επιδιώξουμε την επικράτηση ή να αποκτήσουμε ισχύ, βλέπω διαρκώς μια αθεράπευτη και αδιάγνωστη, πλούσια ποικιλία από συμπεριφορές, οι οποίες συχνά δηλώνουν τα πάθη της ζωής, τα ανικανοποίητα, τις μάταιες προσδοκίες και μια γλυκόπικρη αίσθηση του εφήμερου. Μια ιερή αδυναμία στα πράγματα και μια αναπόδραστη ειλικρίνεια, ακόμα και στις υπεκφυγές, ακόμα και στην υποκρισία. Ταυτόχρονα όμως και μια σκληρότητα, όπως και όλες τις αποχρώσεις της ύβρεως. Ανθρώπινες δηλαδή συμπεριφορές, συχνά κακές, διόλου ξένες ή μακρινές από την δική μου. Να το πω πιο απλά, με έναν μαγικό καθρέφτη περιφέρομαι στις καθημερινές γαλέρες μας κι αυτός δείχνει όχι τίποτα εξόχως πεπνυμένα άδυτα, αλλά κοινά πνεύματα δικαίων και αδίκων, θυμόσοφους και οικτρούς σε ζεύγη και προσωπεία αμφίπλευρα. Με λίγο βάσανο, βρίσκουν όλα αυτά τις λέξεις τους, ή κάποιες λέξεις για την χαμένη αρετή μας. Πρέπει να τις βρουν, δεν είναι θέμα επιλογής αλλά ανάγκης. Είμαστε όλοι αθώοι, το γνωρίζουμε, κι όμως είμαστε όλοι πρόθυμοι να καταδικάσουμε άπαντες, αλλά και να αθωώσουμε όλα τα ένοχα του λάθους. Οι λέξεις είναι που πρέπει να μας εμπνέουν όχι εμείς εκείνες, αλίμονο αν αλλάξει η σειρά, θα περάσουμε σε πρωτογλώσσα και μαζική καταδίκη, έτσι όπως είμαστε, δαρμένοι τραυματίες.

 

  • Στα διηγήματα υπάρχουν έντονα αυτοβιογραφικά στοιχεία;

Ναι, αλλά χωρίς αναμνηστικό σκοπό ή αναφορικότητα. Απλώς περιπλέκεται η εμπειρία με την φαντασία και η ανάμνηση της αλήθειας με το ψεύδος της εφεύρεσης. Το προοίμιο, ένα ημερολόγιο στο μέσον και ο επίλογος αποδίδονται με την φωνή ενός αφηγητή που ίσως να φέρνει και λίγο σε αυτοβιογράφο ή έστω σε φροντιστή των «εκθεμάτων» της συλλογής. Στα υπόλοιπα διηγήματα μπορεί να εμφανίζω κάποια φιγούρα που μου μοιάζει ή κάποια συμπεριφορά που έχω επιδείξει, για λόγους μοτίβου. Αλλά και εκατοντάδες συγκεχυμένα πρόσωπα που γνώρισα πολύ ή λίγο. Το ίδιο συμβαίνει και με το ταλαιπωρημένο αυτοκίνητό μου, με τα ατελείωτα αδέσποτα σκυλιά του δεσποτικού, βαλκανικού μας σαφάρι, με αρκετά άλλα μοτίβα. Είναι περισσότερο θέμα δομικής συνοχής ή μάλλον κραυγαλέας, φωτογραφικής μοτιβικής επανάληψης, παρά μέσον δραματικής έκφρασης. Ως πρόσωπο δεν έχω να πω και πολλά πράγματα, τα όποια φαιδρά απομνημονεύματά μου θα τα γράψω, αν κάνω τέτοιο λάθος, σε κάποιο μακρινό ελπίζω λυκόφως, ισχνά αντιστεκόμενο στην λήθη και, όπως είναι σύνηθες, θα πρόκειται για διατυμπανισμούς που θα κινούνται κωμικά ανάμεσα στην νύστα και το χασμουρητό της χαμένης μελάνης. Καλύτερα να αυτοβιογραφούν όσοι ζουν δραματικό ή πολιτικά πολυσήμαντο βίο και η δράση τους αφορά πλήθη ανθρώπων και όχι τις παντόφλες τους και τον συναισθηματισμό τους. Τα εν οίκω μη εν δήμω. Και μιας και το ανέφερα, επίσης τα εν δήμω μη εν οίκω, φτου φτου φτου – ας κρατήσει ο καθένας μας την προφυλακτική δοτική του. Οι εγκυκλοπαίδειες είναι γραμμένες σε οριστική.

 

 

 

 

  • Τι θα λέγατε ότι επηρέασε τον ιδιαίτερο τρόπο γραφής σας και το ύφος των έργων σας;

 

Μου λένε ότι δεν έβγαλα άχνα τα πρώτα τρία χρόνια της ζωής μου. Φαντάζομαι ότι ήμουν απασχολημένος με το να ακούω. Και οι φωνές γύρω, λόγω οικογενειακής κατάστασης, ήσαν πολλές, από όλες τις ηλικίες, όλες τις οικονομίες, όλες τις κοινωνικές θέσεις και στάσεις, διάφορα ιδιώματα, ποικίλες πεποιθήσεις, ακραίες φροντίδες και σπατάλες της γλώσσας. Ήταν ένα προνόμιο, οι άνθρωποι γύρω πολλοί, διαρκείς ή περαστικοί, φωνακλάδες ή ψίθυροι, γιορτές και θρήνοι, τραγούδια και στεναγμοί, σοφίες για ορθούς, ανοησίες για ξάπλες. Η κίνησή μου από την ψευδοκαθαρεύουσα στο μπινελίκι και από το γλωσσικό σφάλμα στην σχολαστική εκφορά είναι ως εκ τούτων φυσική, έως και εγγαστρίμυθη. Από την άλλη, ως συνειδητός μελετητής της γλώσσας είμαι μάλλον διαχρονικά τεμπέλης, όμως η αλήθεια είναι πως ενδιαφέρομαι αρκετά και δεν έχω διαβάσει λίγα – ακόμη κι αν ξεχνάω πάντα αυτά που διαβάζω· κάτι μένει και όλα αυτά τα απομεινάρια με τριβελίζουν. Και πάντως, αν και σχεδιάζω την γραφή και την αντιμετωπίζω ως τεχνικό αντικείμενο, το πίσω μέρος του μυαλού μου φλυαρεί ακατάσχετα και επιβάλλεται σε όλα τα σχέδια με λέξεις οι οποίες είναι κυρίως απρόσκλητες και συχνά ενοχλητικές. Είμαι ικανοποιημένος από όλα αυτά, δεν ξέρω αν ο τρόπος γραφής μου είναι όντως ιδιαίτερος ή απλώς ιδιόρρυθμος, αλλά πάντως δεν έχει νοθευτεί ποτέ από ντροπές, ενοχές, ωραιοπάθειες, κενοδοξίες και λοιπές μέγαιρες του εγωλατρευτικού και αυτομαστιγωμένου λόγου. Εξισώσεις νοημάτων είναι τα γράμματα και λύνονται με διάφορους τρόπους από τους οποίους επιλέγει κανείς την διαδρομή που του κάνει. Όποιος λύσει πολλές εξισώσεις, φτιάχνει πολλές διαδρομές, μέχρι και χάρτες, μπορεί και κόσμους.

 

 

  • Κ. Δημόπουλε, είστε εξαιρετικός πιανίστας και συνθέτης. Τι εκλαμβάνετε από την τέχνη της μουσικής και τι από την τέχνη της συγγραφής;

Σας ευχαριστώ για την υπερβολική φιλοφρόνηση, η κολακεία είναι το πιο  αγαπημένο μου εισερχόμενο. Πρόκειται για πολύ διαφορετικά σχήματα και οχήματα. Η μουσική είναι το όλον, οι λέξεις μέρος της. Αν πρέπει να το διατυπώσω με λέξεις,  η γλώσσα είναι ορισμένο σύνορο, ενώ η μουσική ορισμός ορίων.  Η μουσική δεν μπορεί να αποτύχει στα αλήθεια, ακόμη κι αν το θελήσει. Αντίθετα η γλώσσα σχεδόν πάντα ματαιοπονεί, όσο κι αν προσπαθεί, με εξαίρεση την ποίηση που είναι μια μικρή μουσική, ίσως και το καλογραμμένο θέατρο που κάποια σκιά παλεύει να αναπαραστήσει προς τον ήλιο. Τι άλλο να διασχίσουν τα γράμματα, την ιστορία, δηλαδή το επίσημο κουτσομπολιό και την φιλοσοφία, δηλαδή τα μαθηματικά και την λογική μεταφρασμένες σε λέξεις. Η μουσική προσεγγίζει το παρόν, μας συμβαίνει πάντα λίγο πριν ακουστεί και την αναγνωρίζουμε αφού ακουστεί, αλλά το ανέφικτο και ανεξήγητο κέντρο βάρους της είναι το παρόν. Αντίθετα η γλώσσα είναι πιο επιρρεπής στα σινιάλα και τα συνθήματα για το μέλλον και το παρελθόν, μικρομεγαλίζει και γεροντοκορίζει λιγάκι. Αλλά την αγαπάμε ως πρόωρα γηρασμένη, έφηβη θυγατέρα της μουσικής. Εκεί όπου συναντώνται, στο τραγούδι, το σχήμα ολοκληρώνεται. Και όταν κανείς γράφει μουσική πάντα θυμάται την φωνή της κόρης της, αλλά και όταν γράφει λέξεις ψάχνει την μάνα τους. Για πατεράδες και γιους μη με ρωτάτε, είμαστε απασχολημένοι άλλως, με τον πόλεμο και τα ορμέμφυτα κουσούρια μας. Διάγουμε άλλωστε μια εποχή εικόνας, μια ιστορική περίοδο που εικονογραφεί τα γράμματα και τη μουσική σε ένα αρρενωπότατο, διαφημιστικό μπανιστήρι. Απλώς μερικές φορές θυμόμαστε την ανακούφιση των ήχων και των λέξεων και για αυτό σημειώνουμε ηχήματα και συλλαβές με σύμβολα. Αν ήμουν γυναίκα θα εξελάμβανα ίσως πολλά περισσότερα, αλλά εικάζω ότι δεν θα έγραφα τίποτα. Ο σεξισμός αυτός είναι ευγενικός, προϊόν αδυναμίας και σας ζητά συγγνώμη, αντίθετα με εμένα.

 

 

  • Ποια είναι τα προσεχή σχέδιά σας όσον αφορά τη μουσική και τη λογοτεχνία;

Πάντα γράφω και θα το κάνω για όσο είμαι σε θέση να το κάνω. Ξεχνάω ακριβώς γιατί. Από εκεί και πέρα, τα συρτάρια είναι γεμάτα, όλο και κάτι θα εκδίδεται, αλλά δεν υπάρχει χρόνος για αναθεωρήσεις και σαλπισμούς πεπραγμένων, κυρίως γράφουμε τα επόμενα, αυτή είναι η δουλειά μας. Κάποια μουσικά κείμενα προκύπτουν επαγγελματικά ή στο πλαίσιο της τυχαίας αναψυχής. Δεν έχω σχέδια, φτιάχνω όμως σχέδια. Ίσως αυτή να είναι η σωστή απάντηση: αν κανείς έχει αποφασίσει να φτιάχνει σχέδια, να σχεδιάζει ήχους και γράμματα, τότε είναι ο μόνος που δεν μπορεί να έχει σχέδια για αυτά, δηλαδή αρμοδιότητα για τον προορισμό, την πορεία και την κατάληξή τους. Όταν πεθάνω, ο τυμβωρύχος, σκληρών δίσκων επιτρεπόντων, ίσως εκπλαγεί. Θα ήταν όμως κάπως ασυνεπές και βαριά τραυματισμένο να τρώει κανείς την γη που σπέρνει: η γραφή απαιτεί μια απόσταση από την μεθόδευση της εξιστόρησής της. Ή ίσως απεχθάνομαι να καριερίζω του μπακάλικου τόσο γαλήνιες φουρτούνες και τόσο άγρια ιερά.

       Ερωτήσεις: Eλευθερία Νάτσα

 

 

 

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Τρία τμήματα του ΠΔΜ με χαμηλή βάση εισαγωγής που οδηγούν σε δυναμικούς κλάδους

Τρία τμήματα του ΠΔΜ με χαμηλή βάση εισαγωγής που οδηγούν σε δυναμικούς κλάδους

2 Ιουλίου 2025, 8:45 μμ
 Έφυγε από τη ζωή ο Λάζαρος Πασσαλίδης

 Έφυγε από τη ζωή ο Λάζαρος Πασσαλίδης

4 Ιουλίου 2025, 4:18 μμ
Το πρωτοσέλιδο του Πτολεμαίου της Πέμπτης 19 Μαΐου
Εξώφυλλο

Το πρωτοσέλιδο του ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΥ του Σαββάτου 5/7

4 Ιουλίου 2025, 9:30 μμ
Ποντιακός Σύλλογος Πτολεμαΐδας: Εντυπωσιακή παρουσία με το εφηβικό χορευτικό στο «Γρεβενών Γεύσεις» (Φωτογραφίες & Βίντεο)
Τοπική Επικαιρότητα

Ποντιακός Σύλλογος Πτολεμαΐδας: Εντυπωσιακή παρουσία με το εφηβικό χορευτικό στο «Γρεβενών Γεύσεις» (Φωτογραφίες & Βίντεο)

4 Ιουλίου 2025, 9:14 μμ
Με επιτυχία το πρώτο Kozani Drum Festival – Ρυθμοί και ενέργεια στην κεντρική πλατεία Κοζάνης (Βίντεο Top Channel)
Τοπική Επικαιρότητα

Με επιτυχία το πρώτο Kozani Drum Festival – Ρυθμοί και ενέργεια στην κεντρική πλατεία Κοζάνης (Βίντεο Top Channel)

4 Ιουλίου 2025, 9:00 μμ
Μιχάλης Παπαδόπουλος: «Επιτέλους …….Ορατή η ΔΙΚΑΙΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ σε όλους»
Αρθρογραφία

Η Δυτική Μακεδονία αλλάζει – Και αυτό δεν είναι υπόσχεση, είναι πραγματικότητα – Γράφει ο Μιχάλης Παπαδόπουλος

4 Ιουλίου 2025, 8:32 μμ
Ο Γιώργος Παπαδάκης έκλαψε στο τελευταίο του «Καλημέρα Ελλάδα» (Βίντεο)
Ελλάδα

Ο Γιώργος Παπαδάκης έκλαψε στο τελευταίο του «Καλημέρα Ελλάδα» (Βίντεο)

4 Ιουλίου 2025, 8:16 μμ
Β. Σκουλάκης: Πως μπορούν οι εργοδότες να αξιολογήσουν την εξ αποστάσεως εργασία
True Story Radio

Β. Σκουλάκης: Η «σεζόν» μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία αυτοβελτίωσης

4 Ιουλίου 2025, 8:00 μμ
Προσκύνημα στο Μοναστήρι της Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου – Από τη στήλη του Γ. Καζαντζή στον ΠΑΛΜΟ
Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

Προσκύνημα στο Μοναστήρι της Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου – Από τη στήλη του Γ. Καζαντζή στον ΠΑΛΜΟ

4 Ιουλίου 2025, 7:30 μμ
Την Πέμπτη 26 Ιουνίου ανακοινώνονται οι βαθμοί των πανελληνίων
Τοπική Επικαιρότητα

Βάσεις 2025: Η βαθμολογία κόφτης για υποβολή μηχανογραφικού – Η αλήθεια για τα μόρια

4 Ιουλίου 2025, 7:15 μμ
Λίγο κρασί, λίγη λίμνη και το πολλά υποσχόμενο οινοτουριστικό προφίλ της Δυτικής Μακεδονίας
Τοπική Επικαιρότητα

Λίγο κρασί, λίγη λίμνη και το πολλά υποσχόμενο οινοτουριστικό προφίλ της Δυτικής Μακεδονίας

4 Ιουλίου 2025, 7:02 μμ
Load More

Τα δημοφιλέστερα σήμερα:

 Έφυγε από τη ζωή ο Λάζαρος Πασσαλίδης
Τοπική Επικαιρότητα

 Έφυγε από τη ζωή ο Λάζαρος Πασσαλίδης

από e-ptolemeos team
4 Ιουλίου 2025, 4:18 μμ

περισσότεραDetails
Τρία τμήματα του ΠΔΜ με χαμηλή βάση εισαγωγής που οδηγούν σε δυναμικούς κλάδους
Ελλάδα

Τρία τμήματα του ΠΔΜ με χαμηλή βάση εισαγωγής που οδηγούν σε δυναμικούς κλάδους

από e-ptolemeos team
2 Ιουλίου 2025, 8:45 μμ

περισσότεραDetails

Η ημερήσια ενημέρωσή σου

E-PTOLEMEOS.GR NEWSLETTER

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Συναντήθηκαν μετά από 61 χρόνια οι απόφοιτοι του 1964 του ιστορικού Γυμνασίου Πτολεμαΐδας! (Ρεπορτάζ της Κούλας Πουλασιχίδου)
Ρεπορτάζ

Συναντήθηκαν μετά από 61 χρόνια οι απόφοιτοι του 1964 του ιστορικού Γυμνασίου Πτολεμαΐδας! (Ρεπορτάζ της Κούλας Πουλασιχίδου)

29 Ιουνίου 2025, 5:01 μμ
Θλίψη στην Πτολεμαΐδα: “Έφυγε” σε τροχαίο δυστύχημα ο Παραολυμπιονίκης Σάκης Δεληγιώργης
Ρεπορτάζ

Θλίψη στην Πτολεμαΐδα: “Έφυγε” σε τροχαίο δυστύχημα ο Παραολυμπιονίκης Σάκης Δεληγιώργης

28 Ιουνίου 2025, 9:02 μμ
Τρία τμήματα του ΠΔΜ με χαμηλή βάση εισαγωγής που οδηγούν σε δυναμικούς κλάδους
Ελλάδα

Τρία τμήματα του ΠΔΜ με χαμηλή βάση εισαγωγής που οδηγούν σε δυναμικούς κλάδους

2 Ιουλίου 2025, 8:45 μμ
Εορδαία: Αρκούδες στους δρόμους, οργή στα χωριά: Σε συναγερμό οι πρόεδροι των κοινοτήτων
Ρεπορτάζ

Εορδαία: Αρκούδες στους δρόμους, οργή στα χωριά: Σε συναγερμό οι πρόεδροι των κοινοτήτων

2 Ιουλίου 2025, 1:41 μμ
Δείτε όλη τη ροή ειδήσεων
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcasts
  • True Story Radio

Ταυτότητα Ιστοσελίδας:
Ιδιοκτησία: ΡΟΔΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Ε.Ε. [Pougaridis Media]

ΑΦΜ 802210768 ΔΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
Δ/νση Έδρας: 25ης Μαρτίου 36, ΤΚ 50200 Πτολεμαΐδα,
Email: info@e-ptolemeos.gr Τηλ. 2463080986

Πιστοποιημένη Ιστοσελίδα με μοναδικό αριθμό Μ.Η.Τ. 232299 (Νόμος 5005/2022)

Ιδιοκτήτης, Νόμιμος εκπρόσωπος, Διευθυντής, Διαχειριστής και δικαιούχος του domain name: Αντώνης Πουγαρίδης

Διευθύντρια σύνταξης: Βασιλική Σάφη

Η επιχείρηση έχει υπογράψει δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018,
σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63)

Όροι Χρήσης  |   Πολιτική Απορρήτου  |   Επικοινωνία

© pougaridismedia 2024

Προφίλ Διαφήμιση Καριέρα Πρακτική Άσκηση Επικοινωνία

  • Αρχική
  • Podcasts
  • Τοπική Επικαιρότητα
    • Πτολεμαΐδα
    • Κοζάνη
    • Αμύνταιο
    • Φλώρινα
    • Καστοριά
    • Γρεβενά
  • Αθλητικά
    • Βαθμολογίες
    • Μπάσκετ
    • Ποδόσφαιρο
    • Στίβος
    • Τέννις
    • Βόλεϊ
    • Χάντμπολ
    • Αθλητικές Εκπομπές
  • Παραπολιτικά
    • Επίκαιρος
    • Παραπολιτικά του παλμού
    • Σύντροφος
    • Στίγμα
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Ενέργεια
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Αγγελίες Εργασίας
  • Extras
    • Το Στίγμα
    • Ανεμοδείκτης
    • Για να θυμούνται οι παλιοί…
    • Συνεντεύξεις
    • Web TV
    • Αστυνομικό Δελτίο
    • Προσεχείς Εκδηλώσεις
    • Εκδηλώσεις που έγιναν

© Copyright 2012-2023 Pougaridis Media. Τα καλύτερα μας χρόνια είναι αυτά που θα 'ρθουν.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

  • Αρχική
  • Podcasts
  • Τοπική Επικαιρότητα
    • Πτολεμαΐδα
    • Κοζάνη
    • Αμύνταιο
    • Φλώρινα
    • Καστοριά
    • Γρεβενά
  • Αθλητικά
    • Βαθμολογίες
    • Μπάσκετ
    • Ποδόσφαιρο
    • Στίβος
    • Τέννις
    • Βόλεϊ
    • Χάντμπολ
    • Αθλητικές Εκπομπές
  • Παραπολιτικά
    • Επίκαιρος
    • Παραπολιτικά του παλμού
    • Σύντροφος
    • Στίγμα
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Ενέργεια
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Αγγελίες Εργασίας
  • Extras
    • Το Στίγμα
    • Ανεμοδείκτης
    • Για να θυμούνται οι παλιοί…
    • Συνεντεύξεις
    • Web TV
    • Αστυνομικό Δελτίο
    • Προσεχείς Εκδηλώσεις
    • Εκδηλώσεις που έγιναν

© Copyright 2012-2023 Pougaridis Media. Τα καλύτερα μας χρόνια είναι αυτά που θα 'ρθουν.