Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα Μουσικά Σχολεία συζητήθηκαν στη Βουλή, στο πλαίσιο επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, με την Νίκη Κεραμέως να παρουσιάζει σειρά πρωτοβουλιών για τον κλάδο της μουσικής στα σχολεία.
Η ερώτηση αφορούσε το Μουσικό Σχολείο της Θεσσαλονίκης στην Πυλαία, στο οποίο με απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης συμπτύχθηκαν τρία τμήματα της Γ΄ Λυκείου, της τελευταίας τάξης του λυκείου, και τα τρία συμπτύχθηκαν και έγιναν δύο. Πρόκειται για ένα γεγονός παιδαγωγικά και όχι μόνο απαράδεκτο υπογράμμισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, το οποίο «θα μπορούσε να αφορά χιλιάδες σχολεία τα οποία έχουν υπαχθεί σε αυτήν τη λογική, την απαράδεκτη λογική και διαδικασία των συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων με ό,τι αυτό σημαίνει».
«Υπάρχει υπουργική απόφαση η οποία προβλέπει κατά ανώτατο όριο είκοσι τέσσερις μαθητές σε αυτά τα σχολεία για κάθε τμήμα» απάντησε η υπουργός που τάχθηκε υπέρ των συγχωνεύσεων και προσέθεσε: Στην αρχή της χρονιάς φοιτούσαν πενήντα δύο μαθητές και έχει αποφασιστεί οριακά η λειτουργία τριών τμημάτων. Όταν όμως, εν συνεχεία, ο αριθμός μειώθηκε στους σαράντα οκτώ, η διευθύντρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έκρινε -με βάση τα νέα στοιχεία και σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο- πως δύο τμήματα εξυπηρετούν τις ανάγκες των μαθητών. Διαφορετικά τι θα είχαμε; Θα είχαμε τρία τμήματα με δεκαέξι μαθητές το καθένα, πολύ κάτω από το προβλεπόμενο όριο και πόσο μάλλον όταν έχουμε πάρα πολλές ανάγκες σε άλλα μουσικά σχολεία, σε άλλες περιοχές της χώρας».
Αναφερόμενη στις πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας για τον κλάδο της μουσικής, η Νίκη Κεραμέως είπε τα εξής:
- Μόνο στον κλάδο μουσικής έχουν γίνει 842 μόνιμοι διορισμοί κλάδου μουσικής εκπαίδευσης, στο πλαίσιο των 25.000 μόνιμων διορισμών.
- Έχουμε συγκροτήσει επιστημονική επιτροπή μουσικής παιδείας που εισηγείται στο ΙΕΠ για θέματα αρμοδιότητάς του, που αφορούν στην μουσική παιδεία και στα μουσικά μαθήματα τα οποία διδάσκονται και στα μουσικά σχολεία και στα σχολεία γενικής παιδείας. Είναι σε εξέλιξη νέα προγράμματα σπουδών μουσικών σχολείων. Και το ΙΕΠ θα προχωρήσει άμεσα σε προκήρυξη για συγγραφή νέων μουσικών εγχειριδίων.
- Επίσης, ειδική πράξη ΕΣΠΑ για την αναβάθμιση της μουσικής εκπαίδευσης των μουσικών σχολείων είναι σε εξέλιξη. Για πρώτη φορά έγινε γόνιμος διεθνής διαγωνισμός. Ο ανάδοχος θα αποστείλει σε κάθε μουσικό σχολείο ένα ολοκληρωμένο στούντιο, σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό -hardware και software- για την αξιοποίηση της τεχνολογίας και της πληροφορικής στα μαθήματα μουσικής παιδείας.
- Επίσης, συγκροτήθηκε επιστημονική επιτροπή επιμόρφωσης, η οποία επιμορφώνει εκπαιδευτικούς μουσικής παιδείας σε κάθε μουσικό σχολείο και τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου. Η επιμόρφωση αυτή θα πραγματοποιηθεί σε τρεις φάσεις: Η πρώτη φάση ξεκίνησε μόλις τώρα, στις 29 Νοεμβρίου, και θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο. Η δεύτερη φάση θα γίνει δια ζώσης τέλος Μαρτίου και Απρίλιο και η τρίτη φάση ενδοσχολικά σε όλους τους εκπαιδευτικούς κλάδου μουσικής, οι οποίοι θα λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές. Ο καθένας στο δικό του μουσικό σχολείο.
- Επιτέλους τα μουσικά μαθήματα που εξετάζονται στις πανελλαδικές για τα τμήματα μουσικής στο πανεπιστήμιο, διδάσκονται πλέον -αυτά τα μαθήματα- στο δημόσιο σχολείο, σε όσους επιθυμούν να τα παρακολουθήσουν. Είναι όμως πλέον μία παροχή που δίνει το δημόσιο σχολείο σε εκείνους τους υποψήφιους που επιθυμούν να εισαχθούν σε μουσικές σχολές και θα εξεταστούν στα μουσικά μαθήματα.
Πηγή: https://www.alfavita.gr/