Το ΗΒΟ Max που παρέχει παγκόσμια υπηρεσίες streaming ψηφιοποιημένων κινηματογραφικών ταινιών, ευαισθητοποιήθηκε στις αντιδράσεις του κοινού ότι, η ταινία «Όσα παίρνει ο άνεμος» προάγει τη ρατσιστική απεικόνιση μαύρων χαρακτήρων και την αφαίρεσε από τους καταλόγους του.
Πρόκειται για το κλασσικό, κινηματογραφικό έπος του 1939 που κέρδισε δέκα Όσκαρ. Οι καιροί όμως αλλάζουν, μαζί και οι αντιλήψεις. Έτσι, οι διακρίσεις και η ιστορικότητα της ταινίας δεν την έσωσαν απο την κατάργηση μετά τις παγκόσμιες αντιρατσιστικές διαδηλώσεις που ακολούθησαν τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ, από άντρες της αστυνομίας της Μινεάπολης.
Η εταιρία HBO Max, δια του εκπροσώπου της, έκανε μια ξεκάθαρη δηλωση στο περιοδικό Variety: “Το ‘Όσα παίρνει ο άνεμος’ είναι προϊόν του καιρού του και περιγραφει μερικές από τις εθνικές και φυλετικές προκαταλήψεις που, δυστυχώς, ήταν κοινός τοπος στην αμερικανική κοινωνία”
Παρέθεσε ένα σκεπτικό που υποστηρίζει ότι, αυτές οι ρατσιστικές περιγραφές ήταν λάθος και τότε και τώρα. Η ταινία θα επιστρέψει χωρίς να λογοκριθεί, όμως θα υπάρχει μια παράθεση στοιχείων γύρω από το ιστορικό υπόβαθρο, μία αποκήρυξη αυτών των περιγραφών.
Με αφορμή την ευαισθητοποίηση της HBO και της συνεπακόλουθης απόφασης κατάργησης της ιστορικής ταινίας, ενώ υπάρχουν αποφάσεις για κατάργηση άλλων ταινιών, από άλλους διανομείς όπως: Netflix, BBC iPlayer και BritBox, τίθεται ένα γενικότερο ζήτημα: Μήπως θα υπάρξει κριτική στάση απέναντι σε στερεότυπα και προκαταλήψεις που παράγει ο κλασσικός Ελληνικός κινηματογράφος, όπως οι αντιλήψεις της γυναίκας για το γάμο, η θέσης της στην κοινωνία, ο κακός πλούσιος, ο ομοφοβικός ήρωας που σαρκάζει τις σεξουαλικες επιλογές των ατόμων, ή το ρατσιστικό πνεύμα για μειονότητες, και άλλα πολλά ζητήματα που μονίμως περιγράφονται στις εξαιρετικές κατά τα άλλα “ελληνικές ταινίες εποχής” οι οποίες γαλούχησαν επί γενεές γενεών;