Η πρώτη εμφανίστηκε πριν λίγες μέρες σε κεντρικό δρόμο της Κοζάνης!
Η δεύτερη έκανε την εμφάνιση της σε δρόμο της Πτολεμαΐδας!
Ο λόγος για τις μαύρες τρύπες που εμφανίστηκαν στα οδοστρώματα, ξαφνικά και απροειδοποίητα. Στη μεν πρώτη, της Κοζάνης, λίγο έλειψε να πέσει αυτοκίνητο μέσα, ενώ στη δεύτερη, της Πτολεμαΐδας, ο οδηγός δεν στάθηκε τόσο τυχερός και είδε την μπροστινή αριστερή ρόδα του οχήματος να την ρουφάει η τρύπα!
Πρόκειται για σύμπτωση δύο εντελώς τυχαίων γεγονότων που δεν συνδέονται μεταξύ τους ή βρισκόμαστε μπροστά σε ένα επικίνδυνο φαινόμενο που δεν πρέπει να το αφήσουμε να περάσει απαρατήρητο;
Προκειμένου να βοηθήσουμε στη διερεύνηση και εξήγηση του φαινομένου αυτού, σας μεταφέρουμε ορισμένα στοιχεία και υποθέσεις (δικές μας πάντα), ελπίζοντας να φανούν χρήσιμα και ν’ απαντήσουν στο ερώτημα «Τι μπορεί να κρύβεται πίσω από τις μαύρες τρύπες των οδοστρωμάτων;»
***
Ξεκινάμε με αυτό που ορίζεται ως «μαύρη τρύπα» και αντιγράφουμε από την Βικιπαίδεια: «Μαύρη τρύπα (ή μέλαινα οπή, αγγλικά: black hole) ονομάζεται το σημείο του χωροχρόνου, στο οποίο οι βαρυτικές δυνάμεις είναι τόσο μεγάλες, ώστε τίποτα -ούτε καν τα σωματίδια και η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, όπως το φως- να μην μπορεί να ξεφεύγει από αυτό. Ο όρος «μαύρη τρύπα» είναι ευρύτατα διαδεδομένος και επινοήθηκε το 1967 από τον Αμερικανό αστρονόμο και θεωρητικό φυσικό, Τζον Γουίλερ. Δεν αναφέρεται σε τρύπα με τη συνήθη έννοια (οπή, βαθούλωμα), αλλά σε μια περιοχή του χώρου, από την οποία τίποτα δεν μπορεί να επιστρέψει.»
Με μια πρώτη ανάγνωση του ορισμού αυτού απορρίπτουμε την περίπτωση οι δικές μας μαύρες τρύπες να είναι σημεία του χωροχρόνου με πολύ μεγάλες βαρυτικές δυνάμεις, καθώς όπως προαναφέρουμε στη μια περίπτωση (Κοζάνη) το αυτοκίνητο κατάφερε να ξεφύγει και στην άλλη (Πτολεμαΐδα) μόνο ο ένας τροχός έπεσε μέσα. Άρα, μπορεί να υπήρχαν βαρυτικές δυνάμεις αλλά μόνο μεγάλες δεν ήταν, οπότε… Άκυρο!
Δεν θα πρέπει όμως, να αποκλείσουμε την περίπτωση να ήταν τρύπες του χωροχρόνου που εμφανίζονται μόνο στην Ελλάδα, με την έννοια ότι μπορεί ημερολογιακά να βρισκόμαστε στο 2023, αλλά σε ό,τι αφορά την κατασκευή των δημοσίων έργων παρουσιάζουμε μια σημαντική υστέρηση που μας γυρνάει πενήντα ίσως και εβδομήντα χρόνια πίσω, όταν οι δρόμοι ασφαλτοστρώνονταν με το χέρι και με τα φτυάρια και όσοι περνούσαν τις τρεις επόμενες μέρες από εκεί έπαιρναν και ένα μέρος της ασφάλτου μαζί τους, κολλημένο στα παπούτσια ή την άκρη του παντελονιού τους.
***
Φυσικά τους πολίτες δεν απασχολεί τόσο η επιστημονική εξήγηση της εμφάνισης των τρυπών, όσο το να μην τις δουν ξαφνικά μπροστά τους είτε όταν βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο τους, είτε όταν είναι πεζοί.
Οι Δήμοι, μαθαίνουμε πως κάνουν ό,τι μπορούν γι’ αυτό, πέρα απ’ το προφανές, δηλαδή να κλείσουν τις τρύπες, αλλά δεν γνωρίζουμε αν έχουν καταλήξει κάπου σχετικά με την αντιμετώπιση του φαινομένου μελλοντικά.
Γι’ αυτό και θέλοντας να βοηθήσουμε, έχουμε να καταθέσουμε τις εξής προτάσεις.
Στα πρότυπα του προγράμματος «Έξυπνες πόλεις», να δημιουργηθεί ανάλογο πρόγραμμα που θα λέγεται «Έξυπνοι δρόμοι».
Στους βασικούς δρόμους των πόλεων να τοποθετηθούν εφαρμογές και ειδικοί φωτεινοί σηματοδότες που θα μπορούν να ενημερώνουν τους πολίτες, γράφοντας:
- Δρόμος υψηλής ασφάλειας- Πιθανότητα εμφάνισης μαύρης τρύπας: 2%
- Δρόμος μέσης ασφάλειας- Πιθανότητα εμφάνισης μαύρης τρύπας: 35%
- Δρόμος χαμηλής ασφάλειας- Εισέρχεστε με δική σας ευθύνη ή αλλάξτε δρόμο όσο προλαβαίνετε.
***
Μια άλλη πρόταση είναι να δημιουργήσουν οι αντιπροσωπείες ειδικό σύστημα ραντάρ που θα τοποθετείται στον μπροστινό προφυλακτήρα του αυτοκινήτου και μόλις εντοπίσει τρύπα στα δέκα μέτρα να χτυπάει για να ειδοποιεί τον οδηγό. Για να μην επιβαρυνθούν οι πολίτες με το κόστος αγοράς και τοποθέτησης του ραντάρ, μπορεί να ζητηθεί από το αρμόδιο Υπουργείο, τώρα που βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο και όλα τα αιτήματα γίνονται δεκτά, να δημιουργηθεί ένα πρόγραμμα σαν το «Εξοικονομώ κατ’ οίκον» που θα το χρηματοδοτεί στο 100% του κόστους του.
Φυσικά υπάρχει το θέμα των πεζών στους οποίους λογικά δεν μπορείς να τοποθετήσεις ραντάρ. Γι’ αυτούς ας προσληφθούν νοσοκόμες με πτυχίο που θα αναλάβουν υπηρεσία σε όλους τους βασικούς δρόμους, για να τους παρέχουν τις πρώτες βοήθειες και ένα μπουκαλάκι με νερό για να ξεπεράσουν την τρομάρα που θα παίρνουν.
***
Υ.Γ. Δεν ξέρουμε αν αληθεύει, αλλά ακούσαμε πως ορισμένοι Δημότες Πτολεμαΐδας εξέφρασαν έντονα παράπονα στο Δήμαρχο κ. Παναγιώτη Πλακεντά επειδή μαύρη τρύπα εμφανίστηκε πρώτα στην Κοζάνη, λέγοντας του «Καλά ρε Δήμαρχε, πώς άφησες την Κοζάνη να μας περάσει; Τι κάνετε εκεί στο Δήμο;»