Έκρηξη στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκάλεσε η δημοσιοποίηση των ποσών που δαπανώνται από δημόσιους φορείς για εκδηλώσεις κοπής βασιλόπιτας. «Πόσο κοστίζει ένα κομμάτι πίτας;» ρωτούσε ένας φίλος στο twitter. «Τίποτε δεν μάθαμε από 10 χρόνια κρίσης» διαμαρτυρόταν μια φίλη στο facebook. Αυτό που σίγουρα δεν μάθαμε, όμως, είναι να ξεχωρίζουμε το ουσιαστικό από το επουσιώδες, το μεγάλο από μικρό και το χρήσιμο από το άχρηστο.
Οι ιδιωτικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, και τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, έχουν αντιληφθεί τη σημασία των δραστηριοτήτων team building. Επενδύουν χρήματα, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον, όπου τα άτομα θα δουν τον εαυτό τους ως μέλος μιας ομάδας, θα συνεργαστούν με τους συναδέλφους τους και θα γίνουν παραγωγικότεροι. Για αυτό πληρώνουν εκδρομές, εκδηλώσεις και δώρα για τους εργαζομένους τους.
Για τους φορείς του ελληνικού δημοσίου, σύμφωνα με την διαμορφωθείσα αντίληψη, ακόμη και μια εταιρική εκδήλωση ετησίως είναι πολυτέλεια. Ειδικά για φορείς που στεγάζονται σε διαφορετικά κτίρια, η εκδήλωση της παραδοσιακής βασιλόπιτας είναι ευκαιρία για τους εργαζομένους να βρεθούν στον ίδιο χώρο και να αισθανθούν μέλη μιας ομάδας. Συχνά, η ενοικίαση ενός εύκολα προσβάσιμου χώρου εκδηλώσεων είναι η μοναδική επιλογή, κάτι που συνεπάγεται κόστος.
Ειδικά για τη διοίκηση ενός φορέα η εκδήλωση της βασιλόπιτας είναι η μοναδική δυνατότητα που έχουν να απευθυνθούν στο σύνολο των εργαζομένων, να τους ενημερώσουν για την κατάσταση του φορέα και τον σχεδιασμό της νέας χρονιάς, σε ένα φιλικό περιβάλλον.
Τα δέκα τελευταία ήταν δύσκολα για όλους στην Ελλάδα, η καχυποψία γενικεύτηκε. Η καχυποψία των δημόσιων υπάλληλων έναντι των κυβερνώντων, των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα έναντι αυτών του δημοσίου. Οι δραστηριότητες team building είναι επιβεβλημένες. Εκκινώντας από τις διοικήσεις και τους εργαζομένους που οφείλουν να λειτουργήσουν με διακριτούς ρόλους μεν, αλλά ως ομάδα δε.
Πηγή: https://arthro.gr/