Ἀπ’ λέτι, ἀφοῦ μᾶς γκουντρουγκύλτσι σιαπάν’ κι σιακάτ’ ἡ κουρουνουϊός, πῆγι κι ἡ Μάνναμ’ στοὺ Μπουδουσάκειου.
Τὶ νὰ πῆς; Ἰὰ, τέτχοιουν μπέρκουν ἔπαθάμι. Καλὰ πααίντς στοὺ Νουσουκουμείου, ἀλλὰ πααίντς ντὶπ γιὰ ντὶπ μαναχός! Ἢ τρανὸς εἶσι ἢ μκρός, ἢ μπουρεῖς, ἢ δὲν μπουρεῖς, σὶ σμπρώχν μέσ’ στοῦ Νουσουκουμείου οἱ θκοί σ’ ἀπ’ τν πόρτα κι αὐτοὶ ξαναπααίν’ στοὺ σπίτ’. Ἰσὺ ντὶπ μαναχὸς πααίντς στοὺ κριβάτ’ κι ἂν μπορῆς νὰ σκουθῆς κι ἂν δὲν μπορῆς νὰ σκουθῆς. Εἶσι τοὺ ξαναλέου ντὶπ μαναχός. Ἀρρώστχεια τς μοναξιᾶς. Κι ἅμα πααίντς κι στ’ΜΕΘ σν Ἰντατικὴ ἰκεῖ σἔχν τὰ πίπκα κι ντὶπ γκόλιαβου, σὰν τ’Γκόλιαβ’ τ’Ράχ’ ποὺ ἴλιγάμι στοὺ χουργιὸ παρακάτ’ ἀπ’ τοὺν ἉηΛιᾶ! Δὲν ἰπιτρέπιτι νὰ μπῆ καένας σμπτέρυγα τ’κόβιντα (ὅπους λέμι γκόρμπιτα), μόναχα ὅσ’ εἶνι ἀντμέν’ σὰν ἀστρουνάφτις!
Ἔσουσι κάνας κιρὸς καλός, γίνκη ἀρνητκή, κι ἔδουσι ἡ Θιὸς κι ν’κατέβασαν σμΠαθουλουγική. Ρώτσα τς Προυϊσταμέν’ κι μεἶπαν ὅτ’ μπουρῶ νὰ πααίνου νὰ τ’δῶ ἀποὺ λίγου! Γιὰ φαντάσ’. Σὰ νὰ ‘μἔπεισι ἡ πρώτους ἡ λαχνός… Χάρκα πουλύ, κι μνιὰ κι δγυό, Κυργιακὴ 31 Γινάρ’ μισμέρ,’ ἴσια γιὰ τοὺ Μπουδουσάκειου. Πῆγα ἀ κι τν εἶδα μιτὰ ἀποὺ 21 οὑλόκληρις μέρις! Ὀ ρὰ σὰν Πασχαλιά!
Ἡ πρώτους λόγους, ἀπ’ μ’εἶπι, «Ἀ ρὰ πιδάκιμ’ καλό, τὶ ζάει στ’ ζουήτ’ ἡ ξάλμυρους ἡ ἄνθρουπους! Ἄφσι π’δὲν τρώου ντὶπ, κι δὲν γκανταλνῶ καντίπουτας. Οὔτι χαψιά. Ὅμους τσέρνιασαν κι τὰ πουδάργιαμ’».
Τσέρνιασαν τὰ πουδάργιαμ’ ἢ τὰ χέργιαμ’. Ἔτσιας ἴλιγάμι στοὺ χουργιό, ἅμα πάγουναν τοὺ χειμῶνα πουλὺ τὰ χέργια ἢ τὰ πουδάργια μας. Ἰδίους ὅταν ἔκουβάμι κέδαρα τώραϊας τοὺ Φλιβάρ’ γιὰ τςἈπουκριές. Ἰσθάνουμάσταν σὰ νὰ εἴχαμι ἀγκίδις καρφουμένις μέσ’στὰ νύχια. Ἀφοῦ τοὔλιγάμι μ’ἔπχιασει ἡ νυχιάεις.
Ἦταν νὰ τοὺ πιράσ’ κι ἰτούτουϊας τοὺ δύσκουλου τ’αὐλάκ’ ἡ μάνναμ’ στὰ 93τς τὰ χρόνια! Μακάρ’ νὰ δώσ’ ἡ Μιγαλουδύναμους σι ὅλ’ ν’ἀπαλλαχτοῦμι ἀπ’ αὐτὸν τοὺν βλουημένου κουρουνουϊὸ κι μαζὶ μὶ ὅλ’ κι ἡ μάνναμ’.
Ἄει, χουργιανοί, Δόξα Τουν, ΤἁηΤρύφουνα
Διφτέρα 1Φλιβάρ’ 2021 τώρα π’ἀρχίντσαν νὰ βγαίν’κι οἱ κάτσιδις
τὰ δέουντα ἀπ’ ‘μπαπαδγιὰἈφρουδίτ’
κι νἆστι ὅλ’ καλὰ μὶ τὰ πιδούλια σας
κι ἡ γιός τς ἀρ.νι.μα.