Αποχή από τα μαθήματά τους και διαμαρτυρία μετά μουσικής πραγματοποίησαν σήμερα Παρασκευή οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Πτολεμαΐδας, ζητώντας την απόσυρση των διατάξεων που υποβαθμίζουν το ρόλο των Μουσικών Σχολείων και αλλοιώνουν την ποιότητα των σπουδών τους, μετατρέποντάς τα από σχολεία κατάρτισης σε σχολεία ενθάρρυνσης.
«Τα μουσικά σχολεία είναι πολιτισμός δεν είναι πολυτέλεια να είσαι μουσικός», ήταν το κύριο σύνθημα της διαμαρτυρίας των μαθητών, η οποία λόγω της κακοκαιρίας που πλήττει σήμερα την περιοχή πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου και όχι στους δρόμους της Πτολεμαΐδας όπως προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός. Σημειωτέον ότι στη διαμαρτυρία συμμετέχουν οι γονείς των μαθητών και ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου.
«Σήμερα κάνουμε μια διαμαρτυρία, όχι μόνο για το άρθρο 40 το οποίο θα υποβαθμίσει ουσιαστικά τα Μουσικά Σχολεία που είναι κοιτίδες πολιτισμού, αλλά και για τα χρόνια αιτήματά μας που είναι η έγκαιρη πρόσληψη καθηγητών Μουσικής, αλλά και για το κύριό μας αίτημά μας που είναι να πάρουμε πιστοποίηση του μουσικών μας γνώσεων λόγω της εξαετούς φοίτησής μας στα Μουσικά Σχολεία», δήλωσε στο e-ptolemeos.gr» η Πρόεδρος του 15μελούς συμβουλίου των μαθητών, Θεοδώρα Κυφωνίδη.
«Όπως λέει και το σύνθημά μας τα Μουσικά Σχολεία είναι πολιτισμός, γι’ αυτό όλοι μαζί πρέπει να δώσουμε ισχυρό μήνυμα αντίδρασης στο υπουργείο Παιδείας», δήλωσε ο Μαθητής της Γ΄ τάξης του Μουσικού Λυκείου Γιώργος Χατζηπαυλίδης, τονίζοντας ότι το σχολείο του «έχει δώσει δείγματα γραφής όχι μόνο στη μουσική αλλά και σε άλλα πεδία όπως διαγωνισμούς τεχνολογίας, και μειώνοντάς το και υποβαθμίζοντάς το η πόλη μας θα χάσει το στολίδι της».
«Η σημερινή διαμαρτυρία εντάσσεται στη χωρία των αντιδράσεων που υπάρχουν στα Μουσικά Σχολεία για τις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας -για ένα νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στην ελληνική βουλή, που προβλέπει κάποια μέτρα που πλήττουν καίρια τον μουσικό χαρακτήρα των δομών αυτών», δήλωσε ο διευθυντής του Μουσικού Σχολείου, Παύλος Ταγτεβερνίδης.
Ανέφερε ειδικότερα ότι χωρίς να υπάρξει ο παραμικρός διάλογος έχει δρομολογηθεί η κατάργηση της αισθητικής παιδείας και η κατάργηση της καλλιτεχνικής επιτροπής –ήδη έχει καταργηθεί η καλλιτεχνική επιτροπή που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία των Μουσικών Σχολείων, για τον περιορισμό των ατομικών μαθημάτων και κάποια άλλα ζητήματα που κινούνται πλέον γύρω από το πλαίσιο της μουσικής ενθάρρυνσης και όχι της καλλιέργειας των μουσικών γνώσεων. «Αυτές οι προθέσεις έχουν θορυβήσει, έχουν ανησυχήσει και έχουν σπείρει τον προβληματισμό σε όλα τα Μουσικά Σχολεία», είπε, ευχόμενος να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να αποδειχθεί ότι ήταν μόνο σε επίπεδο προθέσεων και ότι δεν θα υιοθετηθεί τίποτε από αυτά.
Ο διευθυντής του Μουσικού Σχολείου αναφέρθηκε επίσης στην έλλειψη καθηγητών μουσικής και στα κενά σε μουσικά μαθήματα, λέγοντας ότι «οι διορισμένοι καθηγητές είναι πολύ λίγοι και φυσικά δεν καλύπτουν όλες τις ανάγκες». Τόνισε δε ότι «η συντριπτική πλειονότητα των αναγκών καλύπτεται κάθε χρόνο από αναπληρωτές καθηγητές μουσικής παιδείας είτε καθηγητές μειωμένου ωραρίου, που δεν προσλαμβάνονται έγκαιρα και αυτό δημιουργεί ζητήματα στη λειτουργία του σχολείου, καθώς υπάρχουν ακόμα κενά».