- Στην Ελλάδα, η σύμβαση προβλέπει τη μελέτη, προμήθεια, κατασκευή και ανάθεση ενός σταθμού συμπίεσης στους Κήπους, κοντά στα ελληνοτουρκικά σύνορα.
- Στην Αλβανία, η σύμβαση προβλέπει τη μελέτη, προμήθεια, κατασκευή και ανάθεση ενός σταθμού συμπίεσης στο Φιέρι, και ενός σταθμού μέτρησης ροής στη Βίγλιστα. Ο σταθμός μέτρησης ροής έχει σχεδιαστεί για να υπολογίζει την ποσότητα του φυσικού αερίου που διέρχεται από το ελληνικό τμήμα του αγωγού.
Η έναρξη της κατασκευής των σταθμών συμπίεσης έχει προγραμματιστεί για το δεύτερο εξάμηνο του 2016 και η ολοκλήρωσή της αναμένεται να διαρκέσει περίπου 2 χρόνια. Οι σταθμοί συμπίεσης πρόκειται να κατασκευαστούν με βάση τα υψηλότερα διεθνή βιομηχανικά πρότυπα για την υγεία και την ασφάλεια, μακριά από πυκνοκατοικημένες περιοχές, και με τον ελάχιστο δυνατό αντίκτυπο στο περιβάλλον και τις τοπικές κοινότητες.
Η σύμβαση για την προμήθεια έξι μονάδων υπερ-συμπιεστών αεριοστροβίλων, πρόκειται να ενσωματωθεί στη σύμβαση για τους σταθμούς συμπίεσης που ανατέθηκε στη Siemens το Σεπτέμβριο του 2015.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΡ Ian Bradshaw δήλωσε σχετικά: «Θα ήθελα να συγχαρώ τους αναδόχους Μελέτης, Προμήθειας και Κατασκευής –Renco S.p.A και ΤΕΡΝΑ Α.Ε.– για την επιτυχημένη υποβολή προσφοράς από πλευράς τους, και να ευχαριστήσω όλες τις εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό. Οι Renco S.p.A και ΤΕΡΝΑ Α.Ε. θα έχουν την ευθύνη να εξασφαλίσουν την περαιτέρω συνεργασία υπεργολάβων για την υλοποίηση συγκεκριμένων τμημάτων της σύμβασης ανάθεσης. Αναμένεται ότι η διαδικασία αυτή θα δημιουργήσει πρόσθετη απασχόληση και οικονομικές διεξόδους στις περιοχές που βρίσκονται κατά μήκος της όδευσης του TAP».
Η Renco S.p.A. είναι ιταλική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1979 και παρέχει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της μελέτης και κατασκευής έργων στους τομείς της ενέργειας, του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, αλλά και των αστικών υποδομών.
Η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. ιδρύθηκε το 1972 και αποτελεί την κατασκευαστική εταιρεία του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενός από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους στην Ελλάδα, με περισσότερους από 6.000 εργαζόμενους σε 16 χώρες. Το κατασκευαστικό ανεκτέλεστο του Ομίλου ανέρχεται στα €3 δισ.
Το 2015 ο ΤΑΡ ανέθεσε αρκετά συμβόλαια: για την κατασκευή και αποκατάσταση οδών πρόσβασης και γεφυρών στην Αλβανία (Απρίλιος 2015), για την προμήθεια σφαιρικών βαλβίδων μεγάλης διαμέτρου και ενεργοποιητών (Ιούλιος 2015), για την προμήθεια υπερ-συμπιεστών αεριοστροβίλων (Σεπτέμβριος 2015), για την προμήθεια εξαρτημάτων σωληνώσεων, μονωτικών αρμών, και αποξεστών (Οκτώβριος 2015), για την προμήθεια χερσαίων σωληναγωγών μήκους 270 χλμ. και γωνιών (Οκτώβριος 2015), για την προμήθεια χερσαίων σωληναγωγών μήκους 495 χλμ. (Νοέμβριος 2015), καθώς και για την κατασκευή του χερσαίου τμήματος του αγωγού στην Ιταλία (Δεκέμβριος 2015). Το 2016, ο TAP ανέθεσε συμβόλαια για την κατασκευή των χερσαίων τμημάτων του αγωγού στην Ελλάδα και την Αλβανία (Μάρτιος 2016), για την κατασκευή του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού στην Αδριατική και για την προμήθεια υποθαλάσσιων σωληναγωγών (Απρίλιος 2016).
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις διαδικασίες ανάθεσης συμβάσεων προμηθειών στον ΤΑΡ παρακαλώ επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: http://www.tap-ag.com/Ευκαιρίες-που-προσφέρει-το-έργο/Για-εταιρείες.
ΤΕΛΟΣ ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ
Σχετικά με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP)
Ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός θα συνδεθεί με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία.
Η όδευση του TAP μπορεί να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Βουλγαρίας, της Αλβανίας, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, του Μαυροβουνίου, της Κροατίας κ.ά. Η προσγειάλωση του TAP στις ακτές της Ιταλίας παρέχει πολλαπλές δυνατότητες για περαιτέρω μεταφορά φυσικού αερίου της Κασπίας σε μερικές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και η Αυστρία.
Ο TAP θα προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας κατά μήκος της διαδρομής του αγωγού, θα αποτελέσει σημαντική πηγή άμεσων ξένων επενδύσεων, ενώ δεν εξαρτάται από επιδοτήσεις ή επιχορηγήσεις. Με τις πρώτες πωλήσεις αερίου προς τη Γεωργία και την Τουρκία να προβλέπονται για τα τέλη του 2018, οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη θα ακολουθήσουν γύρω στις αρχές του 2020.
Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam S.p.A. (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).
Για ερωτήσεις από εκπροσώπους ΜΜΕ: media_gr@tap-ag.com
Περισσότερες πληροφορίες για τον TAP: www.tap-ag.gr | www.twitter.com/tap_pipeline
πηγή: www.tap-ag.gr/