Το my DATA έχει μπει πλέον για τα καλά στην ζωή επιτηδευματιών, επιχειρηματιών και λογιστών. Όλοι πλέον οι επιτηδευματίες πρέπει να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά στο σύστημα της ΑΑΔΕ τακτικά τα έσοδα από πωλήσεις τους σε πελάτες. Στην πλατφόρμα my DATA θα τηρούνται στοιχεία των συναλλαγών, καθώς και οι εγγραφές προς το τέλος της χρήσης που προσδιορίζουν το λογιστικό και φορολογικό αποτέλεσμα.
Τα δεδομένα αυτά θα χρησιμοποιούνται πρωτίστως για την καλύτερη στόχευση των φορολογικών ελέγχων με την άμεση ενημέρωση της φορολογικής διοίκησης, εντοπίζοντας και περιορίζοντας έτσι την φοροδιαφυγή που αφορά πλαστά ή εικονικά τιμολόγια. Στην πλατφόρμα θα βρίσκονται και θα διαμορφώνονται ανά πάσα στιγμή το αναλυτικό και το συνοπτικό βιβλίο κάθε οντότητας. Στην πράξη η επιχείρηση ή ο ελεύθερος επαγγελματίας θα στέλνει στο σύστημα τις αποδείξεις και τα τιμολόγιά του, διαμορφώνοντας έτσι στο my DATA τα ηλεκτρονικά φορολογικά βιβλία του. Έτσι διασταυρώνονται αυτόματα τα δικά του τιμολόγια που εξέδωσε και έλαβαν οι πελάτες του, αλλά και τα τιμολόγια που παρέλαβε ο ίδιος και εξέδωσαν οι προμηθευτές του.
Σε καμία περίπτωση δεν αντικαθίστανται τα βιβλία των επιχειρήσεων όπως τα τηρεί ο λογιστής. Αντιθέτως οι υποχρεώσεις λογιστή και επιχείρησης πλέον αυξάνονται σημαντικά. Μια σειρά από ενέργειες στην εν λόγω πλατφόρμα γίνονται από τον λογιστή, όπως ο χαρακτηρισμός των συναλλαγών που διαβιβάστηκαν, οι τακτοποιητικές εγγραφές εσόδων-εξόδων καθώς και οι προβλέψεις αναμόρφωσης κλπ για τον προσδιορισμό του λογιστικού-φοροτεχνικού αποτελέσματος.
Εν κατακλείδι η παρούσα μεταρρύθμιση αποτελεί μεν ένα σημαντικό βήμα αλλά για την πλήρη υλοποίηση της, χρειάζεται γόνιμη συνεργασία μεταξύ λογιστή και επιχείρησης και ένα υγιές κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ της αγοράς και της κεντρικής φορολογικής διοίκησης.