Δεν έχουν τελειωμό οι αλλοδαποί που αποβιβάζονται στη Νότια Κρήτη και ειδικά στη Γαύδο. Σήμερα το πρωι, Τετάρτη 13 Μαρτίου, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Χανίων, από στέλεχος της Αστυνομίας Γαύδου, για τον εντοπισμό συνολικά 91 αλλοδαπών στην παραλία Τρυπητή.
Οι 28 από αυτούς μεταφέρθηκαν από Ναυαγοσωστικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στο λιμάνι της Χώρας Σφακίων και από εκεί, με τη συνοδεία στελεχών της Λιμενικής Αρχής Χανίων, σε προσωρινό χώρο φιλοξενίας στον Καλαθά Χανίων.
Οι υπόλοιποι 63 αλλοδαποί παραμένουν σε προσωρινό χώρο φιλοξενίας του Δήμου Γαύδου και πρόκειται να μεταφερθούν στα Χανιά μόλις βελτιωθούν οι καιρικές συνθήκες.
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χανίων που διενεργεί την προανάκριση συνελήφθη ένας εκ των αλλοδαπών ως διακινητής, ηλικίας 23 ετών, για παράβαση του Ν.3386/2005 “Παράνομη Είσοδος στη χώρα”, του Ν. 4251/2014 “Διευκόλυνση” και του άρθρου 306 Π.Κ. “Έκθεση”.
Περίπου 1.500 άτομα έχουν φτάσει από Αίγυπτο, μέσω Λιβύης, το τελευταίο τρίμηνο
Στη διάρκεια του προηγούμενου Σαββατοκύριακου στα νότια παράλια της Κρήτης αποβιβάστηκαν 300 παράνομα εισερχόμενοι αλλοδαποί ενώ το τελευταίο τρίμηνο υπολογίζεται ότι έχουν έρθει από την Αίγυπτο μέσω Λιβύης στη Γαύδο και στην Κρήτη 1.500 άτομα. Στην πλειονότητά τους είναι Αιγύπτιοι άνδρες και ένα μικρό ποσοστό έχουν δηλώσει υπήκοοι Πακιστάν και Μπαγκλαντές.
Όπως αναφέρει το protothema.gr, οι παράνομες αφίξεις αφορούν όλη τη Νότια Κρήτη από τα Χανιά και τις παραλίες του Ηρακλείου. Οι βάρκες εντοπίζονται στη θαλάσσια περιοχή από την Παλαιοχώρα έως την Αγία Γαλήνη και τα Μάταλα.
Η Ελλάδα βρίσκεται με δύο μεταναστευτικούς διαδρόμους, τον ανατολικό από την Τουρκία και τον κεντρικό μεσογειακό από τη Λιβύη. Η Κυβέρνηση αναζητά τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου αφού έχει δημιουργηθεί ένα νέος μεταναστευτικός διάδρομος. Γίνονται συζητήσεις για την υπογραφή συμφωνίας με την Αίγυπτο. Ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής και Ασύλου Δημήτρης Καιρίδης έθεσε το πρόβλημα στα δύο τελευταία συμβούλια των υπουργών Μετανάστευσης της ΕΕ οι οποίο δήλωσαν άγνοια για το γεγονός!
Οι βάρκες ξεκινούν από από το Τομπρούκ της Λιβύης και μετά από δύο ημέρες ταξιδιού εισέρχονται στα ελληνικά χωρικά ύδατα και εκπέμπουν σήμα κινδύνου. Οι επιβαίνοντες δεν φορούν σωσίβια ούτε έχουν μαζί τους τρόφιμα. Πληρώνουν 5.000 δολάρια το άτομο για να πάρουν το εισιτήριο προς την Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα οι διακινητές τους τάζουν ότι θα βγουν στις ιταλικές ακτές. Όμως τα παλιά, ξύλινα, αλιευτικά σκάφη μόλις που φτάνουν στην Κρήτη. Το νέο δρομολόγιο των δουλεμπόρων που άρχισαν να το δουλεύουν από τον περασμένο Οκτώβριο την ίδια περίοδο που άνοιγε το μέτωπο άνοιξε το μέτωπο μεταξύ Χαμάς και Ισραήλ.
Στη Γαύδο και στην Κρήτη δεν υπάρχουν υποδομές για υποδοχή των παρανόμως εισερχόμενων στη χώρα και αναγκαστικά οδηγούνται σε μέρη όπου δημιουργούνται πρόχειρα καταλύματα.
Λόγω του μεγάλου αριθμού των παρανόμων που εισήλθαν κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου πολλοί εξ αυτών βρίσκονται στο Λιμεναρχείο των Χανίων και αναμένεται να μεταφερθούν στη δομή της Μαλακάσας ενώ κάποιοι άλλοι εφόσον η αστυνομία έχει σε βάρος τους στοιχεία για παράνομες δραστηριότητες θα οδηγηθούν στον προαναχωρησιακό κέντρο της Αμυγδαλέζας.
Σε κατάσταση συνεχούς εγρήγορσης βρίσκονται και οι κοινωνικές υπηρεσίες του δήμου Χανίων. Η αρμόδια αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Ελένη Ζερβουδάκη εξήγησε ότι οι διαδικασίες καταμέτρησης όπως και οι δικογραφίες, διενεργούνται με ταχύτατους ρυθμούς από τις λιμενικές αρχές των Χανίων γεγονός που εξυπηρετεί στην μικρής διάρκειας παραμονή των μεταναστών στις Παιδικές Κατασκηνώσεις του Καλαθά, είτε στον σταθμό υποδοχής επισκεπτών κρουαζιέρας στο λιμάνι της Σούδας.
«Η Γαύδος δεν αντέχει άλλο» διαμηνύει σε όλους τους τόνους η δήμαρχος του ακριτικού νησιού Λίλιαν Στεφανάκη, που καλείται να διαχειριστεί την συνεχή ροή μεταναστών των τελευταίων ημερών.
Από το περασμένο Σάββατο οι αφίξεις στις ακτές του νησιού είναι καθημερινές.
Στην περιοχή έσπευσε πλωτό περιπολικό του Λιμενικού και οι Αρχές εξέταζαν το ενδεχόμενο μεταφοράς της μητέρας και των παιδιών της στα Χανιά όπου οι συνθήκες φιλοξενίας είναι ανθρώπινες.
«Είμαστε σε πολύ δύσκολη θέση. Θα πρέπει να γίνει κάτι άμεσα, πριν συμβεί κάτι που θα είναι άσχημο για όλους», δήλωσε στην ιστοσελίδα neakriti φανερά προβληματισμένη η Λίλιαν Στεφανάκη, επαναλαμβάνοντας πως «προμήθειες δεν υπάρχουν, υπάρχουν ελάχιστα μέσα και αυτά είναι τα δεδομένα της Γαύδου. Αν δεν έρθει καράβι τι θα γίνουν οι άνθρωποι αυτοί», διερωτήθηκε.
Όπως επισημαίνουν κύκλοι του Λιμενικού Σώματος πρέπει να γίνει ολικός επανασχεδιασμός του τρόπου φύλαξης των θαλάσσιων συνόρων πέραν της αναγκαίας ενίσχυσης της επιχειρησιακής δράσης του Λ. Σ. στην Κρήτη με ανθρώπινο δυναμικό και την αντικατάσταση των παλαιών πλωτών μέσων.
Σε ανακοίνωσή της η Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος της Δυτικής Κρήτης αναφέρει:
«Η προαναφερθείσα κατάσταση δεν φαίνεται να συγκινεί κανένα, ούτε φαίνεται να ενδιαφέρει το ότι οι Υπηρεσίες μας υπολειτουργούν, αφού σχεδόν όλο το προσωπικό τους αφοσιώνεται στις διασώσεις των Π.Ε.Π., στις μεταφορές τους από τα νότια των Ν. Χανίων και Ρεθύμνης προς Χανιά-Ρέθυμνο σε προσωρινούς χώρους φύλαξης, στις φυλάξεις, τις ανακριτικές διαδικασίες και τις μεταγωγές σε Κ.Υ.Τ. Αθηνών.
Το φιλότιμο που επιδεικνύουν οι συνάδελφοι μας έχει αρχίσει να εξαντλείται, ενώ καθημερινά δεχόμαστε την αγωνία τους, η οποία διακατέχεται από αίσθημα αδικίας, νιώθοντας απαξίωση από την υποβάθμιση της εργασιακής και οικογενειακής τους καθημερινότητας.
Η Ένωση μας επανειλημμένα έχει θίξει το ζήτημα της υποστελέχωσης και τις άνισης αντιμετώπισης των Υπηρεσιών και των πλωτών μέσων της περιφέρειας μας, ζητώντας για πολλοστή φορά :
Την άμεση αποκατάσταση των οργανικών θέσεων όλων των Υπηρεσιών μας και ιδιαίτερα των Λιμενικών Σταθμών Παλαιόχωρας, Χ. Σφακίων και Αγίας Γαλήνης η οποία αγγίζει το 50%, καθώς και την ενίσχυση των πλωτών μας μέσων με διπλά πληρώματα, ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες υπηρεσιακές ανάγκες όπου με την σημερινή κατάσταση δοκιμάζει τα όρια των στελεχών μας με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια του προσωπικού και των μέσων.
Την ενίσχυση του Ν/Γ 519 της Λιμενικής Αρχής Αγίας Γαλήνης, το πλήρωμα του οποίου έχει αναλάβει και έχει επιφορτιστεί αυτή την στιγμή το μεγαλύτερο βάρος με συνεχόμενες και σε μεγάλη ακτίνα αποστολές οι οποίες για να εκτελεστούν και να έρθουν σε πέρας τις περισσότερες φορές ξεπερνούν κατά πολύ το προβλεπόμενο ωράριο εργασίας με αποτέλεσμα να έχουν επιφέρει σωματική και ψυχική εξάντληση του υφιστάμενου προσωπικού.
Την αντικατάσταση του σκάφους Π.Λ.Σ. 121 της Λιμενικής αρχής Παλαιόχωρας το οποίο είναι αδύνατο να ανταποκριθεί με ασφάλεια στις τόσο αυξημένες απαιτήσεις που έχει επιφέρει το μεταναστευτικό αλλά και την εκτέλεση αποστολών, περιπολιών, διακομιδών.
Την τοποθέτηση στο Π.Π.Λ.Σ. 920 νέων στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (Λ/Φ και Σημ/ρων) προκειμένου να ενισχυθεί η σύνθεση του. Ειδικά το ανωτέρω πλωτό είναι το μόνο στην Ελλάδα από τα τέσσερα που διαθέτει το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ που δεν έχει ενισχυθεί με νέα στελέχη, ένα σκάφος που απουσιάζει σχεδόν όλο το έτος από την βάση του, χωρίς να υπάρχει καμία μέριμνα για την ανάγκη αποφόρτισης – ανάπαυσης του προσωπικού και την έστω ολιγοήμερη επανένωση του πληρώματος με τις οικογένειές του, εξαντλώντας τους ψυχικά και σωματικά με γνώμονα μόνο τις Υπηρεσιακές ανάγκες.
Να αποκατασταθεί εδώ και τώρα το παράλογο και να αποδοθεί δικαιοσύνη στα πλαίσια της ίσης μεταχείρισης, με την ένταξη στην τρίτη κατηγορία των Υπηρεσιών μας (Παλαιόχωρας, Χώρας Σφακίων και Αγίας Γαλήνης), καθώς
Έχουν ίδια γεωγραφικά σύνορα και επιπλέον το νοτιότερο άκρο της Ευρώπης (Ν. Γαύδο),
Αποτελούν δυσπρόσιτες περιοχές και παραμένουν υποστελεχωμένες,
Οι υπηρετούντες σε αυτές έχουν κλείσει 7, 8 και πλέον χρόνια και δεν μπορούν να μετακινηθούν,
Υπάρχει μηδενικό ενδιαφέρον υπηρέτησης σε αυτές τις υπηρεσίες,
όπως έχουν ήδη ορθώς ενταχθεί Υπηρεσίες της Ανατολικής Κρήτης, εκτός και αν ανήκουμε σε άλλο Σώμα.
Να επανεξεταστεί η διαδικασία αποσπάσεων όπως γίνεται με την μετακίνηση μεγάλου αριθμού στελεχών μας προς ενίσχυση των Λιμενικών αρχών του Αν. Αιγαίου, τουλάχιστον για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η έξαρση του μεταναστευτικού στην περιοχή μας.
Το μεταναστευτικό ήρθε για να μείνει και στην Κρήτη και όσο γρηγορότερα ληφθούν αποφάσεις για την αντιμετώπιση και την διαχείριση του, τόσο το καλύτερο για όλους, πριν είναι πολύ αργά και μετατραπεί η Ν. Γαύδος στην δικιά μας Λαμπεντούζα».