Οι αλλαγές αυτές, που στοχεύουν στην ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, περιλαμβάνουν τη δυνατότητα αναδρομολόγησης των σχετικών αιτημάτων στις αρμόδιες υπηρεσίες, προκειμένου να επιταχυνθεί η διεκπεραίωσή τους.
Σύμφωνα με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οι Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης, σε συνεργασία με τα Κέντρα Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε.) Αττικής και Θεσσαλονίκης, θα αναλάβουν τη διαχείριση και διεκπεραίωση των ηλεκτρονικών αιτημάτων φορολογούμενων. Αυτά αφορούν, μεταξύ άλλων, τη χορήγηση, ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση ΑΦΜ, καθώς και την έκδοση ή επανεκτύπωση σχετικών βεβαιώσεων. Επιπλέον, οι υπάλληλοι των Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης θα έχουν πλέον εξουσιοδότηση να διεκπεραιώνουν και να υπογράφουν πράξεις και έγγραφα, συμβάλλοντας στη βελτίωση της λειτουργικότητας και ταχύτητας των διαδικασιών.
Ακολουθούν τα εξής παραδείγματα για την κατανόηση των τροποποιήσεων που επέφερε η ΑΑΔΕ για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών:
-Ένας πολίτης που έχει χάσει το ΑΦΜ του ή του έχει απενεργοποιηθεί μπορεί πλέον να υποβάλει αίτημα για την αναβίωση ή έκδοση νέου ΑΦΜ μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ. Το αίτημα αυτό, εάν δεν μπορεί να διεκπεραιωθεί από το αρχικό κέντρο εξυπηρέτησης, μπορεί να αναδρομολογηθεί σε άλλη αρμόδια υπηρεσία για ταχύτερη εξυπηρέτηση.
-Επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν νέα δραστηριότητα ή να αλλάξουν τα στοιχεία της υφιστάμενης επιχείρησής τους, όπως η έδρα ή το αντικείμενο εργασιών, μπορούν να το κάνουν ψηφιακά. Σε περίπτωση που υπάρξει καθυστέρηση ή πρόβλημα με τη διεκπεραίωση του αιτήματος, αυτό θα αναδρομολογηθεί στις κατάλληλες υπηρεσίες για γρηγορότερη επίλυση.
-Ένας πολίτης που χάνει ή ξεχνά τον κλειδάριθμό του, απαραίτητο για την πρόσβαση στις ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, μπορεί να αιτηθεί επανέκδοσή του. Το αίτημα θα ανακατευθυνθεί στην αρμόδια υπηρεσία εάν προκύψει ανάγκη, διασφαλίζοντας γρήγορη απάντηση.
-Σε περίπτωση αλλαγής των προσωπικών στοιχείων ενός πολίτη, όπως το όνομα, η διεύθυνση ή τα στοιχεία επικοινωνίας, το αίτημα μπορεί να υποβληθεί ηλεκτρονικά και να διεκπεραιωθεί από την αρμόδια υπηρεσία, ακόμα και μέσω αναδρομολόγησης αν χρειαστεί.