Μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2018 αναμένεται να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες για το νότιο τμήμα του Ε65 Λαμία-Ξυνιάδα σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη σε συνέντευξη τύπου που έδωσε στη Λαμία στις 22 Δεκεμβρίου.
Όπως είπε το πρωί εκείνης της μέρες εστάλη ο Φάκελος Μεγάλου Έργου μετά από πολλές διαπραγματεύσεις στην DG Comp και λόγω της πληρότητας του φακέλου δεν αναμένεται περαιτέρω καθυστέρηση.
Το ενδιαφέρον τώρα στρέφεται πέρα από την έναρξη του κατασκευαστικού αντικειμένου και στη διάρκει αυτού. Σύμφωνα με παράγοντες της Κεντρικής Οδού το επίσημο χρονοδιάγραμμα είναι 3 έτη όμως θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια για την ολοκλήρωση των έργων το ταχύτερο δυνατό. Σημειώνουν πως στο πρώτο τμήμα από τη Λαμία μέχρι τον κόμβο Καρπενησίου μήκους περίπου 15χλμ, τα εκτελεσμένα έργα είναι σε ποσοστό 55% και θα είναι το πρώτο τμήμα που θα δοθεί στην κυκλοφορία.
Εκεί που θα χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια είναι στο τμήμα Α/Κ Καρπενησίου και μέχρι το 29οχλμ όπου θα πρέπει να επιταχυνθούν οι απαλλοτριώσεις προκειμένου να μην υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις, να αποδοθούν οι εκτάσεις για να κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος. Τέλος για τα τρία τελευταία χιλιόμετρα όπου βρίσκεται η Σήραγγα Δομοκού θα γίνει “μάχη” για να γίνει γρήγορη διάνοιξη. Ήδη από την προηγούμενη περίοδο κατασκευών (2009-2011) από τα 3χλμ της σήραγγας έχουν διανοιχθεί τα 1.000 μέτρα (500 από κάθε πλευρά). Πάντως είναι φανερό ότι η κρισιμότητα της λειτουργίας του νότιου τμήματος, κάνει σχεδόν βέβαιη την κατασκευή του στον μικρότερο δυνατό χρόνο.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, όταν θα λειτουργήσει το νότιο τμήμα θα έχει ένα κατά κάποιο τρόπο “ιδιαίτερο” σύστημα λόγω της χρήσης του ΕΣΠΑ. Θα υπολογίζονται τα έσοδα από τα έξοδα και το όποιο κέρδος θα καταλήγει στο Δημόσιο. Σε περίπτωση ζημιών αυτή θα καλύπτεται από τον παραχωρησιούχο.
Σχετικά με το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία, ο κ.Σπίρτζης είπε πως με τη νέα χάραξη μειώνεται το κόστος ενώ σχετικά με τη χρηματοδότηση σημείωσε πως, είναι ώριμο έχουν ξεπεραστεί εμπόδια και δυσκολίες. Αναφερόμενος στο ιστορικό αυτού του τμήματος τόνισε πως με την αφαίρεση των δύο τμημάτων Ε.Ε. και ΕΤΕπ έπρεπε να κρίνουν τη βιωσιμότητα του εκ νέου και εν πολλοίς αμφισβητήθηκε. Τελικά αιτιολοήθηκε τεχνοκρατικά και επικράτησε η βούληση για κατασκευή του τμήματος με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση.