Σημαντικά έργα υποδομών που αλλάζουν τον χάρτη της Ελλάδας και καθιστούν ευκολότερες τις μετακινήσεις μας ολοκληρώνονται εντός του τρέχοντος έτους.
Άρρηκτα συνδεδεμένο με μεγάλα έργα υποδομών που θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις των πολιτών, δίνοντας παράλληλα μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση σε πολλές περιοχές της χώρας μας, είναι το 2024.
Η αρχή έγινε στα τέλη Ιουνίου με τα εγκαίνια του του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία, ενός οδικού άξονα μήκους 49,5 χλμ. χωρίς διόδια που χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητοδρόμου με 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, και κεντρική διαχωριστική νησίδα.
Ο οδικός άξονας, στον οποίο βρέθηκε το carandmotor.gr για τα εγκαινιά του, ξεκινάει από τον Α/Κ Αμβρακίας της Ιόνιας Οδού και καταλήγει στην υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας-Ακτίου.
Με τη λειτουργία του νέου οδικού άξονα σε κυκλοφορία στο σύνολό του, ο χρόνος οδήγησης από Αθήνα σε Λευκάδα μειώνεται κατά περίπου 45 λεπτά, στις 3 ώρες και 20 λεπτά, την ίδια ώρα που εξασφαλίζεται ταχύτερη πρόσβαση και προς Άκτιο, Ηγουμενίτσα και Πρέβεζα.
Ο δρόμος ανοίγει μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές για μία περιοχή της Ελλάδος, η οποία σε πολύ μεγάλο βαθμό παρέμενε αναξιοποίητη.
Παράλληλα, όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στις 23 Απριλίου θα παραδοθούν τα τμήματα Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Καλαμπάκα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65. Αυτά θα ενωθούν εν λειτουργία από το 2017 τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα.
Θα απομένει, λοιπόν, μόνο η ολοκλήρωση του τμήματος Καλαμπάκα-Εγνατία Οδός του Ε65, ο οποίος όταν περαιωθεί στο σύνολό του, το ταξίδι από τη Λαμία έως την Εγνατία Οδό θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά.
Το έργο έχει συνολικό μήκος 238,5 χλμ. καθώς αφορά και στη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος της Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας (συνολικό μήκος 57 χλμ.).
Ο Ε65 έχει στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας καθώς θα συνδέει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου και η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα.
Τέλος, τον Νοέμβριο θα παραδοθεί και το Μετρό της Θεσσαλονίκης, που με 13 σταθμούς και γραμμή μήκους 9,6 χλμ. θα εξυπηρετεί περί τους 250.000 επιβάτες καθημερινά, ενώ υπολογίζεται ότι θα «απομακρύνει» από το οδικό δίκτυο της πόλης περίπου 60.000 ΙΧ ημερησίως, μειώνοντας τους ρύπους CO2 κατά 212 τόνους.