Ο Φιλοπρόοδος Σύλλογος Κοζάνης συνεχίζει τις προβολές του 2025, αυτή τη Δευτέρα 17 Μαρτίου 2025 στην επάνω αίθουσα του κινηματοθέατρου «Ολύμπιον», στις 9:30 το βράδυ με το βραβευμένο ψυχολογικό δράμα μυστηρίου «Ρεβέκκα» Rebecca – 1940), σε σκηνοθεσία Άλφρεντ Χίτσκοκ. Πρωταγωνιστές της ταινίας είναι οι: Λόρενς Ολίβιε, Τζόαν Φοντέιν, Τζούντιθ Άντερσον, Τζορτζ Σάντερς και Γκλάντις Κούπερ.
Ολοκληρώνοντας τη βρετανική περίοδό του με ένα θρίλερ εποχής βασισμένο σε μυθιστόρημα της Ντάφνι ντι Μοριέ το «Η Ταβέρνα της Τζαμάικα», ο Άλφρεντ Χίτσκοκ φτάνει το 1940 στο Λος Άντζελες. Αντί όμως για τον «Τιτανικό», όπως σχεδίαζε αρχικά, προχωρά με τον Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ στη διασκευή ενός ακόμα βιβλίου της Ντι Μοριέ. Ο μεγαλοπαραγωγός επιμένει στη λογοτεχνική πιστότητα, κάτι που δεν αρέσει στο σκηνοθέτη, ο οποίος δηλώνει: “Η «Ρεβέκκα» δεν είναι ταινία Χίτσκοκ. Δεν έχει καθόλου χιούμορ…”. Παρ’ όλα αυτά, ο μετρ βυθίζει σε μια υποβλητική ονειρική ατμόσφαιρα την ιστορία μιας γκουβερνάντας που παντρεύεται έναν χήρο αριστοκράτη και μετακομίζει στον πύργο του, “στοιχειωμένο” από την ανάμνηση της Ρεβέκκας, της πρώην συζύγου του, για την οποία υπάρχουν υπόνοιες πως μπορεί να τη σκότωσε γιατί τον απατούσε.
Η ταινία θα γνωρίσει εμπορική επιτυχία και θα προταθεί για 11 Όσκαρ, ανάμεσά τους κι αυτά της σκηνοθεσίας, της μουσικής (Φρανκ Γουάξμαν) και των τριών βασικών ερμηνειών (Λόρενς Ολίβιε, Τζόαν Φοντέν, Τζούντιθ Άντερσον), κερδίζοντας τελικά δύο: καλύτερης ταινίας και φωτογραφίας (Τζορτζ Μπαρνς).
Αν και το μυθιστόρημα της Βρετανίδας συγγραφέως, βάσει του θέματός του και της πλοκής του, συγκαταλέγεται στο είδος του ρομαντικού μελοδράματος, ο Χίτσκοκ καταφέρνει και φτιάχνει μια ταινία, που περιέχει πολλά από τα στοιχεία εκείνα που μπορούν να της δώσουν τον χαρακτηρισμό του ψυχολογικού θρίλερ.
Η ηρωίδα του τίτλου δεν εμφανίζεται ποτέ, η παρουσία της όμως είναι έντονη και συνεχής, αφού τα πάντα μέσα στην έπαυλη είναι ταυτισμένα με αυτήν και φέρουν το όνομά της.
Ο θεατής νιώθει αμέσως την βαριά ατμόσφαιρα της έπαυλης που είναι στοιχειωμένη από τη νεκρή Ρεβέκκα, σχεδόν ταυτόχρονα με την πραγματική ηρωίδα, τη νέα κυρία Ντε Γουίντερ, μια κοπέλα άπειρη, ντροπαλή, διστακτική, σχεδόν ανύπαρκτη, της οποίας το κανονικό όνομα δεν αναφέρεται σε κανένα σημείο της ταινίας, κάτι που γίνεται εσκεμμένα προκειμένου να ενισχυθεί έτσι, η ασημαντότητά της.
Ο Χίτσκοκ, με φόντο το Γοτθικό σκηνικό της έπαυλης και τα ομιχλώδη τοπία των εξωτερικών πλάνων, δημιουργεί μια μυστηριακή και ελαφρώς τρομακτική ατμόσφαιρα, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις πρώτες σκηνές της ταινίας στο ηλιόλουστο Μόντε Κάρλο, κατά τις οποίες η ηρωίδα ήταν χαρούμενη, ανέμελη και ζούσε στιγμές πραγματικής ευτυχίας με τον αγαπημένο της, Μαξίμ. Βέβαια, η υπέροχη εισαγωγική σκηνή, αμέσως μετά τους τίτλους, προϊδεάζει τον θεατή για το τι πρόκειται να επακολουθήσει.
Με πολύ δεξιοτεχνικό τρόπο, ο μεγάλος μετρ, οικοδομεί το αμείωτο ενδιαφέρον και την αγωνία, περισσότερο με αυτά που ο θεατής περιμένει να γίνουν, παρά με όσα τελικά γίνονται. Αυτό συμβαίνει μέχρι τα μισά της ταινίας. Από εκεί και ύστερα, παίρνουν θέση τα γεγονότα και οι ανατροπές…
Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις 12 Απριλίου του 1940, σημειώνοντας σημαντική εισπρακτική επιτυχία και αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές.
Σήμερα η «Ρεβέκκα» θεωρείται μια από τις πιο κλασικές ταινίες και ένα διαμάντι του κινηματογράφου.
Γενική είσοδος 3 ευρώ.