Ο “τετραγωνισμός του κύκλου”, ήταν το μεγάλο και άλυτο πρόβλημα που απασχολούσε τις παγκόσμιες μαθηματικές ιδιοφυίες και όχι μόνο, της εποχής.
Μεγάλο το ενδιαφέρον και των τοπικών μαθηματικών ιδιοφυών για τη λύση του μεγάλου αυτού προβλήματος που βασανίζει την ανθρωπότητα. Ετσι, ύστερα από ξενύχτια.. πνευματικής κούρασης, ο καλός μας φίλος, Παύλος, αναφώνησε, “εύρηκα… εύρηκα… ΕΥΡΗΚΑ” και ξύπνησε περιχαρής. Η πρώτη του δουλειά να ενημερώσει τον καλό του φίλο και συμμαθητή κιθαρίστα, Στράτο και φουλ, από τη νύχτα στο σχολείο, περιμένοντας το κουδούνι του Γυμνασίου για να αναγγείλουν αλλά και να διδάξουν στον αυστηρό-καλαμπουρτζή, Κρητικό, καθηγητή των μαθηματικών τη μεγάλη τους παγκόσμια .. επιτυχία του τετραγωνισμού του κύκλου..
Ετσι, οι εφευρέτες πήραν τη θέση τους στο πίνακα, ο καθηγητής στη γνωστή του έδρα και ένας καλός μαθητής στα φιλολογικά για.. παρατηρητής και.. μάρτυρας,
Ο Στράτος έκανε ένα ωραίο κύκλο με διαβήτη και το “Κ” στο μέσον {Νο 1} και ο 2ος Αρχιμήδης- Παύλος, άρχισε τη σοφιστική ανάλυση σε ένα σχήμα … τριγώνου {Νο 2} που μεταβλήθηκε πολλές φορές, αλλά κατέληξε σε… τετράγωνο {Νο 3} με τη βοήθεια της κιμωλίας και δια της “εις άτοπον απαγωγής”, με τα χαρακτηριστικά γράμματα, Ο . Ε. Δ.{Όπερ. Έδει, Δείξαι- Ευκλείδης} και δεν χωράει αμφισβήτηση, με επακόλουθο να δεχθούν τα χειροκροτήματα και τις κραυγές των συμμαθητών τους , αλλά και το παράσημο της ανοιχτής παλάμης, από τον καθηγητή τους, όπως το…. συνήθιζε πάντα σε .. παρόμοιες περιπτώσεις.
Στη Φώτο μας, από αριστερά: Ο μαθητής, Λάζογλου Παναγιώτης και μετέπειτα καθηγητής φιλόλογος, οι μαθητές, Τσουκαλάς Στράτος και Λαζαρίδης Παύλος και ο υπέροχος καθηγητής μας, των μαθηματικών, από την Κρήτη,, Περάκης Αλέξανδρος.
Όχι, όχι, φίλες και φίλοι, το σενάριο είναι δικό μας που μας το… ενέπνευσε,, τόσο, η ωραία φωτογραφία του αείμνηστου Παύλου Λαζαρίδη, όσο και τα πρόσωπα που την κοσμούν! Ας είναι καλά εκεί που βρίσκεται ο καθένας τους.