ΣΕ ΚΟΖΑΝΗ, ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ, ΓΡΕΒΕΝΑ & ΑΜΥΝΤΑΙΟ
Η εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου, όσον αφορά τις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκε σε ίδια ή χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελλάδας (ΕΣΕΕ) σε 85 περιοχές της χώρας για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις, ενώ διερεύνησε και τη στάση και τις απόψεις των εμπόρων για το άνοιγμα των Κυριακών.
Ειδικότερα για την περιοχή μας η εμπορική κίνηση κατά την εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου κινήθηκε στα περσινά επίπεδα στις πόλεις της Κοζάνης, Πτολεμαΐδας, Γρεβενών και Αμυνταίου, σύμφωνα με τα στοιχεία των κατά τόπους Εμπορικών Συλλόγων, ενώ μικρή μείωση (-) 0-10% καταγράφηκε στην πόλη της Φλώρινας. Αξίζει να σημειωθεί ότι την παραπάνω εικόνα για την εμπορική κίνηση κατά τη διάρκεια του εκπτωτικού δεκαημέρου του Νοεμβρίου αναφέρθηκε με δήλωσή του και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πτολεμαΐδας- Εορδαίας, Γιώργος Ηλιόπουλος, επισημαίνοντας ότι «ανταποκρίθηκε μεν ο κόσμος, βγήκε στα μαγαζιά και εκμεταλλεύτηκε- κατά κάποιο τρόπο- τις προσφορές του εκπτωτικού δεκαημέρου», αφήνοντας να εννοηθεί ότι η κίνηση δεν ανέβηκε αισθητά η κίνηση. Όσον αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή, είπε ότι τα περισσότερα καταστήματα της Πτολεμαΐδας ήταν κλειστά «κι αυτό ίσως είναι και ένα μήνυμα για το εάν θέλει ο εμπορικός κόσμος της Πτολεμαΐδας ανοιχτά ή όχι τα καταστήματα τις Κυριακές.»
Από την έρευνα της ΕΣΕΕ προκύπτει ότι το 40,2% των επιχειρήσεων είδε τις φετινές πωλήσεις τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και το 37,2% σε χαμηλότερα.
Συνολικά, σύμφωνα με την έρευνα, το εκπτωτικό 10ήμερο του Νοεμβρίου, όσον αφορά τις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκε σε ίδια ή χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή. Το 40,2% των επιχειρήσεων είδε τις φετινές πωλήσεις τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και το 37,2% σε χαμηλότερα. Σε μεγαλύτερο βαθμό πλήττονται οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε πωλήσεις ειδών οικιακού εξοπλισμού όπου το ποσοστό αυτών που εμφάνισαν χαμηλότερες πωλήσεις ανέρχεται στο 47,2%. Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και για τις επιχειρήσεις που έχουν έδρα στην επαρχία, όπου το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει στο 44,2% Τέλος μία στις πέντε εμπορικές επιχειρήσεις εμφάνισε αύξηση πωλήσεων την εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου του 2014 έναντι του 2013.
Πανελλαδικά οι επιχειρήσεις που δεν συμμετείχαν στο εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου, αγγίζουν το ένα τρίτο του συνόλου του δείγματος, συγκεκριμένα το 28%. Όσον αφορά τις υπόλοιπες, το επίπεδο των εκπτώσεων κυμάνθηκε για την πλειονότητά τους μεταξύ 11% και 20%.
Το εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου φαίνεται να μην επηρεάζει τον συνολικό τζίρο, για το διάστημα της φθινοπωρινής – χειμερινής σεζόν, το 43% των επιχειρήσεων. Επίσης ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύει ότι τελικά μειώνει τον συνολικό τζίρο, ενώ ένας στους τρεις ότι έχει θετικό αντίκτυπο.
Οι Εμπορικοί Σύλλογοι για τις εκπτώσεις
Σύμφωνα με τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου το εν λόγω διάστημα των ενδιάμεσων εκπτώσεων κινήθηκαν οριακά πτωτικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο.
Κυριακή
Στο πλαίσιο της έρευνας, οι έμποροι ρωτήθηκαν εάν, σύμφωνα με την δυνατότητα που τους εκχωρεί η πρόσφατη υπουργική απόφαση, άνοιξαν τα καταστήματά τους την Κυριακή 2 Νοεμβρίου. Για ΟΣΑ καταστήματα άνοιξαν παρατηρείται ότι τρεις στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύουν ότι τελικά η Κυριακή δεν επηρέασε θετικά τον τζίρο του εκπτωτικού δεκαημέρου. Με άλλα λόγια ο τζίρος της Κυριακής απορρόφησε εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών.
Σημειώνεται ότι η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα 250 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας. Επίσης καταγράφηκαν οι απόψεις πολλών Εμπορικών Συλλόγων από όλη τη χώρα.