Θετικές είναι οι εξελίξεις σχετικά με το υποθαλάσσιο τούνελ μαμούθ που θα ενώσει δύο ηπείρους εγκαινιάζοντας ένα νέο κεφάλαιο στις επιβατικές μεταφορές.
Καθόλα εφικτή είναι, όπως όλα δείχνουν, η ολοκλήρωση μέχρι το 2030 του νέου υποθαλάσσιου σιδηροδρομικού τούνελ στο στενό του Γιβραλτάρ που θα ενώνει την Ισπανία με το Μαρόκο και κατ’ επέκταση την Ευρώπη με την Αφρική.
Όπως γράψαμε την προηγούμενη εβδομάδα, η χάραξη της διαδρομής επαναπροσδιορίστηκε προκειμένου να ενώνει απευθείας τη Μαδρίτη με τη μεγαλύτερη πόλη και το μεγαλύτερο λιμάνι του Μαρόκο, την Καζαμπλάνκα.
Η διαφαινόμενη ολοκλήρωση του 2030 σκορπάει χαμόγελα -μεταξύ άλλων- στους διοργανωτές του Μουντιάλ του 2030, που θα είναι το πρώτο Παγκόσμιο Κύπελλο το οποίο θα διεξαχθεί σε τρεις ηπείρους. Τα τρία πρώτα παιχνίδια στη Λατινική Αμερική και θα συνεχιστεί σε Μαρόκο, Πορτογαλία και Ισπανία, και ως εκ τούτου η δημιουργία σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ Ισπανίας και Μαρόκου θα φροντίσει για τις απρόσκοπτες και γρήγορες μετακινήσεις των επισκεπτών αυτού του τεράστιου ποδοσφαιρικού ραντεβού.
Το τούνελ θα έχει συνολικό μήκος 38,7 χλμ. εκ των οποίων τα 27,7 χλμ. θα βρίσκονται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και τα υπόλοιπα κάτω από το έδαφος.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο σιδηροδρομικών τούνελ, ενώ θα υπάρχει και ένα ακόμη που θα υποστηρίζει βοηθητικές λειτουργίες σχετικά με την ασφάλεια, τη συντήρηση ή άλλες τεχνικές ανάγκες του κύριου συστήματος.
Συνολικά θα υπάρχουν 4 μεγάλοι σταθμοί, με αφετηρία τη Μαδρίτη. Ένας δεύτερος θα βρίσκεται στην πόλη Αλχεθίρας στο νότο, και αφού το τρένο θα διασχίζει το Στενό του Γιβραλτάρ μέσω υποθαλάσσιου τούνελ, θα σταματάει σε σταθμό στην Ταγγέρη (Μαρόκο), έχοντας ως τελικό προορισμό την Καζαμπλάνκα.
Ο εκτιμώμενος χρόνος για τη διαδρομή Μαδρίτη-Καζαμπλάνκα θα είναι περίπου 5,5 ώρες, ενώ αναφέρεται ότι η συγκεκριμένη τροποποίηση προκρίθηκε -μεταξύ άλλων- επειδή οι διοργανώτριες χώρες του Μουντιάλ θα είναι το Μαρόκο, η Ισπανία και η Πορτογαλία -το πρώτο που θα διεξαχθεί σε δύο χώρες.
Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει εντός του επόμενου έτους, αφού πρώτα διευθετηθούν κάποιες λεπτομέρειες όπως ο τελικός σχεδιασμός του έργου αλλά και η εξασφάλιση της χρηματοδότησης.