Για δύο μήνες ακόμα, αν όλα πάνε σύμφωνα με το υπάρχον χρονοδιάγραμμα, θα κρατήσει η ταλαιπωρία όσων πρέπει να διασχίσουν την Υψηλή Γέφυρα Σερβίων. Αυτό είναι το διάστημα που εκτιμάται ότι θα χρειαστεί για να επιδιορθωθούν οι σοβαρές ρωγμές που εντοπίστηκαν σε δύο αρθρώσεις της. Μέχρι τότε, όσοι κινούνται από και προς Σέρβια ή Βελβεντό πρέπει να οπλιστούν με υπομονή όση ώρα θα περιμένουν για να περάσουν απέναντι.
***
Το «υπομονή» βέβαια είναι απλώς μια λέξη για όσους από μας δεν είμαστε υποχρεωμένοι να διασχίσουμε τη γέφυρα, ενώ για όσους έχουν λόγους να το κάνουν συχνά μόνο ευχάριστο δεν είναι.
***
Για να καταλάβετε τι ακριβώς συμβαίνει, μπορούμε να σας μεταφέρουμε όσα μας είπαν κάποιοι απ’ τους μονίμως ταλαιπωρούμενους, απ’ το μυαλό των οποίων πέρασε ακόμα και η ιδέα να βουτήξουν στα νερά της λίμνης και να περάσουν κολυμπώντας απέναντι ή όσοι διαθέτουν αυτοκίνητο σύγχρονης τεχνολογίας και σε καλή κατάσταση να δοκιμάσουν για να δουν αν λειτουργεί και ως αμφίβιο!
***
Ακούγοντας όλα αυτά και θέλοντας να συμβάλουμε στην επίλυση του προβλήματος και την ανακούφιση των συμπολιτών μας που ταλαιπωρούνται, σκεφτήκαμε πως μια καλή ιδέα θα ήταν όλο αυτό το διάστημα της επισκευής της γέφυρας να βρεθεί ένας άλλος τρόπος για να περνάει ο καθένας απέναντι. Και ο καλύτερος τρόπος, είναι να διασχίζουν τη λίμνη ακτοπλοϊκώς!
***
Αυτό, βέβαια, δεν θα μπορούσε να γίνει γρήγορα και άμεσα από ιδιώτες αλλά από το κράτος και ιδιαίτερα από την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση Δυτικής Μακεδονίας, μεριμνώντας για την αγορά και τη ναυτολόγηση οχηματαγωγών πλοίων, για όσους θέλουν να περάσουν και το αυτοκίνητο απέναντι τους, αλλά και απλών επιβατικών.
Έτσι, όσοι βιάζονται θα μπαίνουν στο οχηματαγωγό και θα περνούν απέναντι μέσα σε λίγα λεπτά.
Όσοι όμως, έχουν χρόνο και διάθεση θα επιβιβάζονται στο επιβατικό και, γιατί όχι;- θα μπορούν να τους κάνουν και έναν περίπλου της λίμνης για να απολαύσουν τις απαράμιλλες πραγματικά ομορφιές της περιοχής.
***
Για να γίνει πιο ελκυστική η χρήση του επιβατικού θα μπορούσαν να βάλουν και ορχήστρα στην πλώρη ή την πρύμη του, η οποία θα παίζει καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού, ενώ οι επιβάτες θα απολαμβάνουν το ποτό ή τον καφέ τους. Έτσι, θα φτάνουν στην απέναντι όχθη χαλαροί, ήρεμοι και ευχαριστημένοι και όχι αναθεματίζοντας την ώρα που αποφάσισαν να περάσουν από την Υψηλή γέφυρα.
***
Φυσικά, μπορεί να πει κάποιος, μα είναι σοβαρά πρόταση αυτή να γίνουν τόσα έξοδα για τους δύο μήνες που θα διαρκέσει η επισκευή της γέφυρας. Λογική η ένσταση, αλλά δεν λαμβάνει υπόψη της τρεις σημαντικές παραμέτρους.
1. Η ταλαιπωρία με τη γέφυρα κρατάει καιρό τώρα
2. Μακάρι τα έργα να ολοκληρωθούν σε δύο μήνες, αλλά όπως όλοι ξέρουμε ο χρόνος μετριέται διαφορετικά στην Ελλάδα από τον υπόλοιπο κόσμο, οπότε οι δυο μήνες μπορεί να είναι από κάτι λίγο έως πολύ περισσότερο.
3. Μπορεί η ναυτολόγηση των δύο πλοίων να γίνει για τους δύο αυτούς μήνες, αλλά θα μπορούσε κάλλιστα να εξελιχθεί σε μια μόνιμη και σταθερή δράση.
Μια δράση που:
Α. Θα εισάγει και στην περιοχή μας ένα νέο και ιδιαίτερο αποδοτικό οικονομικό κλάδο
Β. Θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας καθώς θα πρέπει να προσληφθούν καπετάνιοι Α’, καπετάνιοι Β’, ναύκληροι, μούτσοι, ναύτες, μουσικοί, μάγειρες και σερβιτόροι, λιμενάρχες και προσωπικό που θα στελεχώσει τα δύο λιμάνια που θα δημιουργηθούν στις δύο ακτές. Έτσι, δεν αποκλείεται πολύ σύντομα όσα απ’ τα παιδιά μας θέλουν να πάνε στα καράβια να έχουν ως μια έξτρα επιλογή και τη λίμνη Πολυφύτου, αποφεύγοντας τα μακρινά πέλαγα και τους αχανείς ωκεανούς.
Γ. Θα αναπτύξει τον τουρισμό, εξωτερικό, αλλά και εσωτερικό γιατί ποιος δεν θα ήθελε μια ρομαντική βόλτα στο ηλιοβασίλεμα, υπό τους ήχους απαλής και καλής μουσικής, απολαμβάνοντας ένα υπέροχο τοπίο;
***
Βέβαια ως λύση είναι κάπως ακριβή και ίσως γι’ αυτό το λόγο να μην προτιμηθεί. Υπάρχουν και άλλες πιο οικονομικές, αλλά δεν θα τις συνιστούσαμε.
Λύσεις όπως να προσφέρονται στους βιαστικούς και τους ανυπόμονους:
1. Αλεξίπτωτο πλαγιάς που μπορεί ο καθένας να το καθοδηγεί μόνος του (σ. σ. φυσικά υπάρχει ο κίνδυνος αρκετοί αντί για την μία ή την άλλη όχθη της λίμνης Πολυφύτου να φτάσουν μέχρι τη Βέροια ή και το Θερμαϊκό κόλπο)
2. Σωσίβια ή φουσκωτές βάρκες που θα χρησιμοποιούνται τις μέρες που δεν έχει κύμα
Τέλος, θα μπορούσαν να τοποθετηθούν τελεφερίκ με καρεκλάκια που θα ενώνουν τις δύο άκρες.
Ιδέες και λύσεις υπάρχουν. Απόφαση χρειάζεται.