H συζήτηση γύρω από τα ηλικιακά όρια των οδηγών μας συνεχίζεται, παρά το γεγονός ότι το πλαίσιο στη χώρα μας είναι από τα αυστηρότερα της Ευρώπη, αφαιρώντας τη σχετική άδεια ακόμα και από την ηλικία των 65 ετών.
Το πρόσφατο δυστύχημα στην καρδιά της Αθήνας με αρνητικό πρωταγωνιστή μια ηλικιωμένη οδηγό έχει επαναφέρει στο προσκήνιο της επικαιρότητας ένα «πρόβλημα» το οποίο αντιμετωπίζει ολόκληρος ο δυτικός κόσμος. Αυτό της -μη- ικανότητας των ηλικιωμένων να οδηγούν με ασφάλεια ένα όχημα σε δημόσιο δρόμο.
Επί του συγκεκριμένου θέματος μπορεί κανείς να βρει διατυπωμένες δύο απόψεις. Εκείνη που θέλει τους ηλικιωμένους να περνούν από… κόσκινο ώστε να διατηρούν την άδεια οδήγησης και αυτή που αντιλαμβάνεται ως διάκριση και μάλιστα την επιβολή αυστηρότερων κριτηρίων για την ανανέωση του διπλώματος σε οδηγούς της τρίτης ηλικίας.
Το ζήτημα των ηλικιωμένων οδηγών γίνεται ακόμα πιο σύνθετο καθώς απουσιάζει κάποιο ευρωπαϊκό πλαίσιο, που να σχετίζεται με τη διαδικασία ανανέωσης της άδειας οδήγησης στα κράτη-μέλη της Ε.Ε.
Αυτό επί της ουσίας σημαίνει ότι κάθε χώρα μπορεί να ακολουθεί μια διαφορετική πολιτική, εφαρμόζοντας τους δικούς της κανόνες, αρκεί αυτοί να μην παραβιάζουν το κοινοτικό δίκαιο.
Ας δούμε, λοιπόν, τι συμβαίνει στην Ελλάδα και ποιοι είναι εκείνοι οι οδηγοί που χάνουν το δίπλωμα από την ηλικία των 65 ετών.
Οι αυστηρότεροι ηλικιακοί περιορισμοί στη χώρα μας αφορούν στους επαγγελματίες οδηγούς και ειδικότερα εκείνους που κάθονται πίσω από το τιμόνι ενός σχολικού λεωφορείου.
Στην προκειμένη περίπτωση, το ηλικιακό όριο είναι το 65ο έτος, ωστόσο, αν πρόκειται για οδηγό λεωφορείου -μη σχολικού- ή φορτηγού, το όριο αυτό αυξάνεται στα 69 έτη.
Το ίδιο όριο (69 έτη) ισχύει και για τους οδηγούς ταξί με την προϋπόθεση ότι κατά τη συμπλήρωση του 67ου έτους έχουν ακολουθήσει τη διαδικασία για τη διετή ανανέωση της άδειας οδήγησης.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι για τους οδηγούς ιδιωτικής χρήσης οχημάτων δεν υπάρχει κάποιο ηλικιακό όριο, ωστόσο, υφίσταται η υποχρέωση ανανέωσης του διπλώματος οδήγησης.
Η τελευταία μεταβάλλεται ανάλογα με τον τύπο του διπλώματος που έχει κάθε οδηγός στα χέρια του. Στην περίπτωση του χάρτινου διπλώματος, η πρώτη ανανέωσε έρχεται στα 65 έτη, το ίδιο ισχύει και για το «πλαστικό» δίπλωμα -στη μορφή κάρτας- που είχε εκδοθεί πριν το 2013, ωστόσο, όσοι έχουν αποκτήσει την «κάρτα» από τον Ιανουάριο του 2014 και έπειτα θα κληθούν να ανανεώσουν το δίπλωμά τους με τη συμπλήρωση 15 ετών από την έκδοση.
Πηγή: carandmotor.gr