Την Πέμπτη και Παρασκευή 2 και 3 Φεβρουαρίου 2023 αντίστοιχα πραγματοποιήθηκε η εναρκτήρια εταιρική συνάντηση μεταξύ των εταίρων στη Μάλαγα της Ισπανίας στο πλαίσιο του έργου Erasmus+ (κωδικός έργου: 2022-1-ES01-KA220-SCH-000087158) με τίτλο “Shared (Hi)stories”. Εκ μέρους της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας στη συνάντηση συμμετείχαν η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, Δέσποινα Παπαδοπούλου και η υπεύθυνη προώθησης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Δυτικής Μακεδονίας, Ευαγγελία Τριανταφύλλου. Ο συντονιστής του έργου είναι από την Ισπανία και οι υπόλοιποι εταίροι είναι οργανισμοί από την Πορτογαλία, τη Σερβία, το Βέλγιο και την Τουρκία.
Το έργο «Shared (Hi)stories», διάρκειας δυο ετών (από 01.11.2022 έως 31.10.2024), στοχεύει να βοηθήσει τους έφηβους μαθητές να αποκτήσουν περισσότερα κίνητρα για να μάθουν και να εξασκηθούν στα αγγλικά ως ξένη γλώσσα μέσα από το εκπαιδευτικό υλικό που θα δημιουργηθεί με βάση την ιστορία και τις ιστορίες που εμφανίζονται στην πολιτιστική και ιστορική κληρονομιά διαφόρων κρατών. Το πρόγραμμα έχει ως στόχους την προώθηση της γνώσης της αγγλικής γλώσσας, την ευαισθητοποίηση των νέων για την πολιτιστική ταυτότητα και κληρονομιά καθώς και την ενίσχυση της κριτικής σκέψης τους σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Συντονιστής του έργου παρουσίασε αναλυτικά το έργο, τους στόχους και τα αποτελέσματά του. Επίσης, αναφέρθηκε σε ζητήματα διαχείρισης του έργου και στις αρμοδιότητες που θα αναλάβει ο κάθε εταίρος. Ακολούθησε συζήτηση για το πρώτο αποτέλεσμα του έργου που είναι η συγγραφή εγχειριδίου με θέμα την αφήγηση ιστοριών γενικά και κοινών ιστοριών ειδικά στη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας ως ξένη γλώσσα. Ακολούθως συζητήθηκε η δημιουργία διαδραστικού χάρτη με τις ιστορίες που θα παραχθούν για τις ανάγκες του έργου. Για τη διάχυση των αποτελεσμάτων προβλέπεται η δημιουργία ιστοσελίδας, όπου οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν πρόσβαση σε όλο το υλικό του έργου.
Τις επόμενες ημέρες θα αναρτηθεί σχετική πρόσκληση προς εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνασίων) της αγγλικής γλώσσας, έτσι ώστε να πάρουν μέρος στο πρόγραμμα και τη δοκιμασία του υλικού στη διδακτική πράξη.