Σάββατο, 9 Αυγούστου 2025
No Result
View All Result
  • Προφίλ
  • Διαφήμιση
  • Καριέρα
  • Πρακτική Άσκηση
  • Επικοινωνία
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

    ΕΝΕΡΓΕΙΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

    ΚΟΙΝΩΝΙΑ

    ΥΓΕΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    ΠΟΝΤΙΑΚΑ

    ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Πτολεμαΐδα
    Κοζάνη
    Αμύνταιο
    Φλώρινα
    Καστοριά
    Γρεβενά

    ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

    To Στίγμα
    Επίκαιρος
    Τα παραπολιτικά του παλμού
    Σύντροφος

    SPORTS

    Βαθμολογίες
    Μπάσκετ
    Ποδόσφαιρο
    Στίβος
    Τέννις
    Βόλεϊ
    Χάντμπολ

    Web TV

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

    ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ΣΤΗΛΕΣ

    Αγροτικά
    Φωτογραφίζουμε τα κακώς κείμενα
    Το μάτι του πολίτη
    Περί Φυσικής
    Εντέχνως
    Βιβλιοδείκτης
    Τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δεις!
    Σινεμά
    Μουσικές Επιλογές
    Σχολικά κείμενα
    Καφέ Ρωμανία
    Μνημεία της Εορδαίας
    Γαστρονομία
    Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

    PLUS

    Καιρός
    Κινηματογραφικές Προβολές
    Διαγωνισμοί
    Δι@ύγεια Δυτ. Μακεδονίας
    Εφημερεύοντα φαρμακεία
    Πρόγραμμα τηλεόρασης
    Δρομολόγια τρένου, ΚΤΕΛ & πρόγραμμα πτήσεων
    Το Φθηνότερο Βενζινάδικο
    Ποιότητα ατμόσφαιρας
    Σεισμοί
    Πρώτο θέμα
    Πρωτοσέλιδο Παλμού
    Πρωτοσέλιδο Πτολεμαίου
    Δωρεάν 2μηνη συνδρομή στον «Π»
    Δείτε Google Analytics
    Πρακτική άσκηση AEI/TEI/ΟΑΕΔ στο E-PTOLEMEOS.GR
    PougaridisMedia – Τυπογραφείο – Εκτυπώσεις – Πτολεμαΐδα

  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcastsNew
  • True Story RadioLive
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

    ΕΝΕΡΓΕΙΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

    ΚΟΙΝΩΝΙΑ

    ΥΓΕΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    ΠΟΝΤΙΑΚΑ

    ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Πτολεμαΐδα
    Κοζάνη
    Αμύνταιο
    Φλώρινα
    Καστοριά
    Γρεβενά

    ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

    To Στίγμα
    Επίκαιρος
    Τα παραπολιτικά του παλμού
    Σύντροφος

    SPORTS

    Βαθμολογίες
    Μπάσκετ
    Ποδόσφαιρο
    Στίβος
    Τέννις
    Βόλεϊ
    Χάντμπολ

    Web TV

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

    ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ΣΤΗΛΕΣ

    Αγροτικά
    Φωτογραφίζουμε τα κακώς κείμενα
    Το μάτι του πολίτη
    Περί Φυσικής
    Εντέχνως
    Βιβλιοδείκτης
    Τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δεις!
    Σινεμά
    Μουσικές Επιλογές
    Σχολικά κείμενα
    Καφέ Ρωμανία
    Μνημεία της Εορδαίας
    Γαστρονομία
    Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

    PLUS

    Καιρός
    Κινηματογραφικές Προβολές
    Διαγωνισμοί
    Δι@ύγεια Δυτ. Μακεδονίας
    Εφημερεύοντα φαρμακεία
    Πρόγραμμα τηλεόρασης
    Δρομολόγια τρένου, ΚΤΕΛ & πρόγραμμα πτήσεων
    Το Φθηνότερο Βενζινάδικο
    Ποιότητα ατμόσφαιρας
    Σεισμοί
    Πρώτο θέμα
    Πρωτοσέλιδο Παλμού
    Πρωτοσέλιδο Πτολεμαίου
    Δωρεάν 2μηνη συνδρομή στον «Π»
    Δείτε Google Analytics
    Πρακτική άσκηση AEI/TEI/ΟΑΕΔ στο E-PTOLEMEOS.GR
    PougaridisMedia – Τυπογραφείο – Εκτυπώσεις – Πτολεμαΐδα

  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcastsNew
  • True Story RadioLive
No Result
View All Result
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
No Result
View All Result
Ο ποντιακός χορός  από την αρχαιότητα στο σήμερα… Του Μωυσιάδη Παναγιώτη
Tags: Παναγιώτης Μωυσιάδης

Ο ποντιακός χορός από την αρχαιότητα στο σήμερα… Του Μωυσιάδη Παναγιώτη

28 Ιανουαρίου 2015, 8:01 πμ
από Παναγιώτης Μωϋσιάδης
σε Καφέ Ρωμανία, Ποντιακά, Στήλες
Reading Time: 1 mins read

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Σχετικές Αναρτήσεις

Συνταγές σε βίντεο: Αφράτη Νόστιμη Χωριάτικη Κρεμυδόπιτα Δυτικής Μακεδονίας
Γαστρονομία και διατροφή

Συνταγές σε βίντεο: Αφράτη Νόστιμη Χωριάτικη Κρεμυδόπιτα Δυτικής Μακεδονίας

9 Αυγούστου 2025, 9:00 πμ
Οι μουσικές επιλογές του e-ptolemeos.gr: Paul Anka – Les Filles De Paris (1959)
Μουσικές Επιλογές

Οι μουσικές επιλογές του e-ptolemeos.gr: Paul Anka – Les Filles De Paris (1959)

8 Αυγούστου 2025, 9:00 μμ
Συνταγές σε βίντεο: Φάβα Σαντορίνης με κρόκο Κοζάνης και σαλάτα φασολάκια
Γαστρονομία και διατροφή

Συνταγές σε βίντεο: Φάβα Σαντορίνης με κρόκο Κοζάνης και σαλάτα φασολάκια

8 Αυγούστου 2025, 9:00 πμ
Οι μουσικές επιλογές του e-ptolemeos.gr: Pieces Of A Dream – Careless Whisper (1986)
Μουσικές Επιλογές

Οι μουσικές επιλογές του e-ptolemeos.gr: Pieces Of A Dream – Careless Whisper (1986)

7 Αυγούστου 2025, 9:00 μμ
Συνταγές σε βίντεο: Τορτελίνι με τυριά και σάλτσα από πιπεριά Φλωρίνης με την Κάτερινα Λένη
Γαστρονομία και διατροφή

Συνταγές σε βίντεο: Τορτελίνι με τυριά και σάλτσα από πιπεριά Φλωρίνης με την Κάτερινα Λένη

7 Αυγούστου 2025, 9:00 πμ
Η Tottis Foods ενδιαφέρεται να καλύψει θέσεις εργασίας στο  Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας του Εργοστασίου στην ΒΙ.ΠΕ. Φλώρινας
Αγγελίες Εργασίας

Η ΤΕ.ΝΑ ΑΤΕΒΕ αναζητά Πολιτικό Μηχανικό Α.Ε.Ι.

9 Αυγούστου 2025, 12:32 μμ
Η Tottis Foods ενδιαφέρεται να καλύψει θέσεις εργασίας στο  Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας του Εργοστασίου στην ΒΙ.ΠΕ. Φλώρινας
Αγγελίες Εργασίας

Πτολεμαΐδα: Ζητείται άτομο για το τμήμα του Κρεοπωλείου στο σούπερ μάρκετ ΕΔΕΜ

9 Αυγούστου 2025, 11:28 πμ
Το κατάστημα Nova Πτολεμαΐδας αναζητεί εκπρόσωπο πωλήσεων εντός του καταστήματος
Αγγελίες Εργασίας

Το κατάστημα Nova Πτολεμαΐδας αναζητεί εκπρόσωπο πωλήσεων εντός του καταστήματος

8 Αυγούστου 2025, 11:36 πμ
Παράταση προθεσμίας μέχρι τις 31 Μαρτίου 2023 για πληρωμή της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς του ΕΛΓΑ
Αγγελίες Εργασίας

Έκτακτες προσλήψεις γεωπόνων από τον ΕΛΓΑ – 10 θέσεις στην Κοζάνη

5 Αυγούστου 2025, 7:15 μμ
54χρονος στα Γρεβενά έστησε παράνομη λαχειοφόρο αγορά και πουλούσε λαχνούς – Συνελήφθη από την Αστυνομία Γρεβενών
Αγγελίες Εργασίας

Τεχνική εταιρεία με έδρα την Πτολεμαΐδα αναζητά λογιστή και Μηχανολόγο Μηχανικό ή Μηχανικό ορυκτών πόρων

4 Αυγούστου 2025, 10:24 πμ




Share on FacebookShare on TwitterEmail Share

Ορισμός του χορού:

Χορός είναι η  εξ ορισμού φυσική ανάγκη του ανθρώπου να κινείται από την πρώτη ημέρα της γέννησής του. Γι’ αυτό ο Σωκράτης θεωρεί το χορό ΄΄ως παμμερή άσκησιν΄΄,

ο Πλάτων  θεωρεί το χορό ΄΄ ως θείο δώρημα. ΄΄

Είναι ακόμα η  εσωτερική ανάγκη του ανθρώπου  να κινηθεί  προς  δημιουργικές ασχολίες,  όπως είναι  η επαφή με τη φύση και την εργασία.

Η γέννηση των χορευτικών κινήσεων πάνω σ’ έναν ρυθμό είναι αυτό, που ονομάζουμε χορό.

Στο σύγχρονο κόσμο ένα είναι γεγονός ,πως όλοι  οι λαοί διεκδικούν τους χορούς τους ως σημαντικό κομμάτι του πολιτισμού τους.

Υπό αυτήν την έννοια οι εθνοτικοί χοροί αποκτούν και μία σημαίνουσα θέση στο ΄΄ χρηματιστήριο ΄΄ του παγκόσμιου πολιτισμού.

Αυτό το δικαίωμα της διεκδίκησης της πολιτιστικής κληρονομιάς  και της ταυτότητας άρχισε να γίνεται αποδεκτό  στην Ευρώπη και στην Αμερική ήδη από τον 17ο αιώνα.

Η αξία του χορού πηγάζει από την πεποίθηση ότι ο λαϊκός χορός είναι αυθεντική παράσταση μιας αρχαίας κληρονομιάς, είναι δηλαδή κάτι σαν κιβωτός διάσωσης ενός λαού ή ενός έθνους . (για ‘μας τους προσφυγοποιημένους λαούς αυτό το συναίσθημα είναι  φορτισμένο περισσότερο).

Αυτή η ταύτιση με τη δυναμική και τους συμβολισμούς του έθνους και του λαού ,που εμπεριέχει ο χορός,  παρακίνησε πολλούς πολιτικούς, ερευνητές και επιστήμονες να ασχοληθούν  ιδιαίτερα με το θέμα, μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο και να  αναζητήσουν και να καταγράψουν  αντιπροσωπευτικούς χορούς.

 

Η ταυτότητα του ποντιακού χορού, στοιχεία προσδιορισμού

Προκειμένου να οροθετήσουμε την ταυτότητα των ποντιακών χορών ,θα πρέπει να συγκεντρώσουμε όλα εκείνα τα στοιχεία, που μπορούν να προσδώσουν σε αυτούς εθνοτικά χαρακτηριστικά.

Ένας από τους λόγους ,που επιβάλλεται σήμερα να καταγράψουμε και να ταυτοποιήσουμε  τους ποντιακούς χορούς, είναι  το αίσθημα ασφαλείας που αυτή η ταυτοποίηση θα προσδώσει στη συνέχεια και τη διάσωση της ποντιακής ταυτότητας.

Ο ποντιακός λαός, που λόγοι βίας τον υποχρέωσαν να ζει έξω από τα όρια της ιστορικής του πατρίδας , αναγκάζεται σήμερα να αυτοπροσδιορίζεται περισσότερο από τους ελλαδίτες συνέλληνές του με συμβολισμούς και υποστάσεις, που του προσδίδουν αυτή την ιδιαίτερη εθνοτική του υπόσταση.

Η παρούσα προσέγγιση για την ταυτότητα των ποντιακών χορών προέκυψε ως ιστορική ανάγκη , γιατί στο χορευτικό ρεπερτόριο  των ποντίων στον ελλαδικό χώρο  για διάφορους λόγους έχουν προστεθεί  πάρα πολλοί χοροί που δεν έχουν ιστορική, χορολογική και ανθρωπολογική σχέση με τους ποντιακούς χορούς.

 

Ο ποντιακός χορός   μαζί με τη γλώσσα ,τα ήθη, έθιμα και το τραγούδι  αποτελεί για τον παγκόσμιο πολιτισμό  την κιβωτό, που εμπεριέχει  πρωτογενές πολιτισμικό υλικό, που παραπέμπει στην ομηρική και κλασική Ελλάδα.

Ο σύγχρονος  ερευνητής ,  θα διαπιστώσει ότι αυτοί οι χοροί χάνονται στην ελληνική αρχαιότητα την εποχή του μυθικού θεού του ύπνου ΄΄  Μώμου ΄΄  ταυτίζονται με τους διονυσιακούς χορούς , τον πυρρίχιο και τους διθυράμβους.

Οι ποντιακοί χοροί  είναι η βιωματική αρχαία ιστορία ,και αν οι σύγχρονοι  χορολόγοι του αρχαίου δράματος θελήσουν να αναζητήσουν αυθεντικά κινησιολογίκά  στοιχεία από το αρχαίο δράμα, αυτά θα πρέπει να τα αναζητήσουν στους ποντιακούς χορούς.

Ο ποντιακός χορός δεν αποτέλεσε ποτέ αντικείμενο επιστημονικής έρευνας και ενασχόλησης τόσο από την χορολογική όσο και από την ανθρωπολογική του προσέγγιση .

Ελάχιστες είναι οι μελέτες και οι καταγραφές που έχουν εκπονηθεί. Τις πρώτες γραπτές μαρτυρίες έχουμε από τον Ξενοφώντα 401π.χ. που μας περιγράφει τον πυρρίχιο χορό Σέρα.

Ακολουθεί η καταγραφή του καθηγητή στο πανεπιστήμιο του Λος Άντζελες D. Kilpatrick που δημοσιεύτηκε στο ΄΄Αρχείο του Πόντου΄΄ , η καταγραφή του Κωνσταντίνου  Παπαμιχαλόπουλου Περιήγησις εις τον Πόντον 1903  και η έρευνα του  Δημήτρη Κουτσογιανόπουλο  ΄΄ Οι ποντιακοί  χοροί  ΄΄ που δημοσιεύτηκε το 1966  στο αρχείο του Πόντου ΚΗ σ.72-123

Η καταγραφή τους και η περιγραφή τους όμως ως  στοιχείο του ποντιακού πολιτισμού έγινε από το σύνολο σχεδόν των ποντίων λόγιων,  που έζησαν και πέθαναν στον Πόντο ή που ήρθαν ως πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Αυτές οι μαρτυρίες θα πρέπει να αποτελέσουν τα μοναδικά στοιχεία έρευνας και μελέτης για την  ταυτοποίηση των ποντιακών χορών σήμερα.

Οποιαδήποτε άλλα στοιχεία ΄΄χοροί ΄΄ δηλαδή που δε μνημονεύονται έστω και από έναν από τους πόντιους λαογράφους δεν μπορεί και δεν είναι δυνατόν να ενταχθούν ως αυτόνομοι και ανεξάρτητοι χοροί στο χορευτικό μας οπλοστάσιο.

Οι διάφορες χορευτικές παραλλαγές, που είναι φυσικό να εμφανίζονται από χωριό σε χωριό ή από περιοχή σε περιοχή ακόμα και με διαφορετικές ονομασίες, δεν μπορούν να συγκροτούν και να στοιχειοθετούν  την ταυτότητα ενός νέου χορού αλλά να αποτελούν μια απλή παραλλαγή των ιστορικών μας χορών όπως ΄΄ομάλ , τικ , τρομαχτόν ,σέρα .΄΄

Οι χορευτικές παραλλαγές δημιουργούνται από πολλούς παράγοντες και είναι απολύτως κατανοητές, ποτέ όμως δεν αλλοιώνουν και δεν αλλάζουν τα βασικά χαρακτηριστικά του μητρικού χορού, που έχει τον ρυθμό, το μέτρο τη μελωδία και τα βασικά βήματα ίδια.

Στην περίπτωση των ποντιακών χορών και στην προσπάθεια κάποιοι να εντυπωσιάσουν μέσα από τον αριθμητικό γιγαντισμό και την΄΄ ερευνητική τους δεινότητα ΄΄  για ανακάλυψη και εφεύρεση κάποιων χορών βάφτισαν με άλλη ονομασία τις  μικρές χορευτικές  παραλλαγές των ιστορικών ποντιακών χορών.( για να γίνει κατανοητό στην περιοχή της άνω Ματσούκας το χορό Τικ τον χόρευαν μονά αλλά δεν τον ονομάτιζαν ως μονό Τίκ αλλά το έλεγαν απλώς Τίκ. Ο ίδιος χορός μπορεί να έχει ονόματα όπως :

΄΄ μονόν ,διπλόν τικ, τ’ απάν και κά, λαγγευτόν , τρομαχτόν, χοροντικόν, χυτόν, χυμιχτόν, τικ ‘ς σο γόνατον. τικ πορπατευτόν κ.τ.λ.΄΄

Ο  ποντιακός χορός Ομάλ, από τους παλαιότερους και  ομορφότερους του Πόντου. συναντάτε με πολλές ονομασίες , όπως ΄΄Κοδεσποινιακόν΄΄ Γιαβαστόν,  Ομάλ’ Τραπεζούντας,  Ομάλ’ μονόν ,

Η  νέα τεκμηρίωση των ποντιακών χορών θα πρέπει να γίνει στη βάση  των  ιστορικών  χορών  και όχι  με τις παραλλαγές αυτών.

Ο πολιτισμός του πόντου μέσα από την μακραίωνη διαδρομή του είναι θεμελιωμένος  και οριοθετημένος μέσα σε περιορισμένα και συγκεκριμένα κοινωνικά πλαίσια και ιστορικές δομές.

Η σκηνική και χορογραφική αναπαράσταση των ποντιακών χορών κυριαρχείται από την απουσία εσωτερικών μεταβολών και αντιθέσεων, γι αυτό η χορευτική ποντιακή διαδικασία  αντανακλά στον Πόντο αντικειμενικά πολιτιστικά πρότυπα όπως:  γλώσσα , μουσική ,ρυθμός ,ήθη και έθιμα) .

Μαρτυρεί  ακόμα  πανομοιότυπες κοινωνικές δομές, που φανερώνουν μια εθνοτική ισορροπία και γαλήνη  όπως εκφράζεται αυτή μέσα από την ανθρωπολογική ανάλυση τους.

Ο Πλάτων στους Νόμους 813 κ.ε. χωρίζει τους αρχαίους χορούς σε ειρηνικούς και πολεμικούς  , όπως  χωρίζουμε και σήμερα τους ποντιακούς.

Στο 815 α γράφει για την προέλευση του χορού, η οποία μας λέει ότι δεν είναι τίποτε παρά η σωματοποίηση της ομιλίας.

Κρατώ τον πλατωνικό ορισμό για το χορό αναλογιζόμενος πώς θα μπορούσε ένας λαός ,που η γλώσσα του ταυτίζεται με  την ιωνική του Ομήρου… 850  χρόνια Π.Χ. !!  οι  χοροί  του να μην ακολουθούν παράλληλη ιστορική πορεία με αυτή της γλώσσας, που τους συνοδεύει  στους περισσότερους ρυθμούς. Είναι βέβαιο   ότι αυτοί χάνονται στα βάθη των αιώνων και φτάνουν στο μύθο του Αρχαίου σκωπτικού Θεού ΄΄Μώμου ΄΄ Εξ’ ού και ο ποντιακός χορός ΄΄Μωμό- γεροι΄΄

Θα αποτελούσε μέγιστη ιεροσυλία και καταισχύνη κάποιος νεοέλληνας στη σημερινή μας εποχή , να  επιχειρήσει να αλλοιώσει ,να παραχαράξει με προσθήκες από αλλοεθνείς χορούς ΄΄ όπως τούρκικους ,αρμένικους, κουρδικούς ,ασύριους  ή ρωσικούς χορούς.)

΄΄ Όταν μάλιστα κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας ,ο χορός σε συνδυασμό με το τραγούδι , αποτέλεσε ένα ισχυρό όπλο ενάντια στην αλλοτρίωση και την απώλεια της εθνικής συνείδησης. ΄

Πολλούς από τους Χορούς που παρεισέφρισαν  στο χορευτικό μας σύνολο , τους χόρεψαν για κάποιους λόγους και περιστασιακά  μικρές ομάδες ποντίων , για ένα πολύ μικρό διάστημα κατά τις οικονομικές και άλλου είδους μεταναστεύσεις που έγιναν έξω από τα γεωγραφικά όρια του πόντου.

Είναι ιστορικά και ηθικά ανεπίτρεπτο αυτόν τον πολιτιστικό θησαυρό των αρχαιοπρεπών χορευτικών στοιχείων να τον συνταυτίσουμε  με τους πολιτισμούς άλλων λαών, που ως κέντρο ιστορικό έχουν τις στέπες τις Κασπίας  και τις Μογγολίας.

 

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Δυτική Μακεδονία: Δύο νέες περιοχές στον κατάλογο των μαρτυρικών χωριών

Δυτική Μακεδονία: Δύο νέες περιοχές στον κατάλογο των μαρτυρικών χωριών

8 Αυγούστου 2025, 7:27 μμ
Έφυγε από τη ζωή η Γλυκερία Λιάπτση σε ηλικία 59 ετών

Έφυγε από τη ζωή η Γλυκερία Λιάπτση σε ηλικία 59 ετών

6 Αυγούστου 2025, 6:56 μμ
Κοζάνη: 24χρονος εξαπάτησε 60χρονη μέσω υπολογιστή απέσπασε 3.420 ευρώ – Σχηματίσθηκε ποινική δικογραφία εις βάρος του
Ελλάδα

Πελάτης «έχασε» 15.000 ευρώ από phishing – Η τράπεζα υποχρεώθηκε να τον αποζημιώσει

9 Αυγούστου 2025, 2:32 μμ
Ματούλα Ζαμάνη και Πάνος Βλάχος ξεσήκωσαν το κοινό στο Vokeria Lake Festival (Βίντεο)
Κοινωνία

Ματούλα Ζαμάνη και Πάνος Βλάχος ξεσήκωσαν το κοινό στο Vokeria Lake Festival (Βίντεο)

9 Αυγούστου 2025, 2:00 μμ
Μετονομάζεται το Μουσικό Σχολείο Πτολεμαΐδας σε “Μουσικό Σχολείο Πτολεμαΐδας Νικόλαος Δούμπας”
Εκπαίδευση

Το Μουσικό Σχολείο Πτολεμαΐδας θα συμμετάσχει σε πρόγραμμα Erasmus+ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στα σχολεία

9 Αυγούστου 2025, 1:32 μμ
Αστυνομικό Δελτίο

Σύλληψη 33χρονου στη Φλώρινα – Έχει καταδικαστεί σε 8 χρόνια φυλάκιση για ναρκωτικά και αλλοδαπούς

9 Αυγούστου 2025, 1:18 μμ
Sold out ο θερινός κινηματογράφος της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών Αμυνταίου
Κοινωνία

Sold out ο θερινός κινηματογράφος της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών Αμυνταίου

9 Αυγούστου 2025, 1:01 μμ
Νέα Προσπάθεια Εξαπάτησης Συνεργαζόμενων Προμηθευτών της ΠΕ Καστοριάς
Αστυνομικό Δελτίο

Γρεβενά: 69χρονος κατέθεσε 5400 ευρώ σε λογαριασμούς ενώ είχε εξαπατηθεί από δήθεν υπάλληλο λογιστή

9 Αυγούστου 2025, 12:50 μμ
Η Tottis Foods ενδιαφέρεται να καλύψει θέσεις εργασίας στο  Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας του Εργοστασίου στην ΒΙ.ΠΕ. Φλώρινας
Αγγελίες Εργασίας

Η ΤΕ.ΝΑ ΑΤΕΒΕ αναζητά Πολιτικό Μηχανικό Α.Ε.Ι.

9 Αυγούστου 2025, 12:32 μμ
Μοιρασιά στο Κλάσικο, αμφίσκορο από την Πρέμιερ Λιγκ
Sponsored Content

Υπερέχει στο ντέρμπι η Κλαμπ Μπριζ, με ενθουσιασμό η Τσάλρτον  

9 Αυγούστου 2025, 12:16 μμ
Παμμακεδονικές Ενώσεις από όλο τον κόσμο θα τιμήσουν τον Μακεδονικό Αγώνα με μια εκδήλωση στην Καστοριά
Αρθρογραφία

Για τα πανηγύρια – Άρθρο του Γιώργου Σαββίδη – Σήμερα η εκδήλωση για τον Μακεδονικό Αγώνα στην Καστοριά

9 Αυγούστου 2025, 11:57 πμ
Load More

Τα δημοφιλέστερα σήμερα:

Έφυγε από τη ζωή η Γλυκερία Λιάπτση σε ηλικία 59 ετών
Τοπική Επικαιρότητα

Έφυγε από τη ζωή η Γλυκερία Λιάπτση σε ηλικία 59 ετών

από e-ptolemeos team
6 Αυγούστου 2025, 6:56 μμ

περισσότεραDetails
Δυτική Μακεδονία: Δύο νέες περιοχές στον κατάλογο των μαρτυρικών χωριών
Ρεπορτάζ

Δυτική Μακεδονία: Δύο νέες περιοχές στον κατάλογο των μαρτυρικών χωριών

από e-ptolemeos team
8 Αυγούστου 2025, 7:27 μμ

περισσότεραDetails

Η ημερήσια ενημέρωσή σου

E-PTOLEMEOS.GR NEWSLETTER

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Έφυγε από τη ζωή η Γλυκερία Λιάπτση σε ηλικία 59 ετών
Τοπική Επικαιρότητα

Έφυγε από τη ζωή η Γλυκερία Λιάπτση σε ηλικία 59 ετών

6 Αυγούστου 2025, 6:56 μμ
Σοκ σε χωριό της Εορδαίας: Για κατοχή πορνογραφικού υλικού συνελήφθη άνδρας μεγάλης ηλικίας
Ρεπορτάζ

Σοκ σε χωριό της Εορδαίας: Για κατοχή πορνογραφικού υλικού συνελήφθη άνδρας μεγάλης ηλικίας

5 Αυγούστου 2025, 12:45 μμ
Δυτική Μακεδονία: Δύο νέες περιοχές στον κατάλογο των μαρτυρικών χωριών
Ρεπορτάζ

Δυτική Μακεδονία: Δύο νέες περιοχές στον κατάλογο των μαρτυρικών χωριών

8 Αυγούστου 2025, 7:27 μμ
“Εφυγε” από τη ζωή ο Γιώργος Δούβλος, πρώην μέλος του Δ.Σ. του Οδοντιατρικού Συλλόγου Κοζάνης
Τοπική Επικαιρότητα

Έφυγε από τη ζωή η Φωτεινή Καλαφάτη – Η κηδεία στην Πτολεμαΐδα

3 Αυγούστου 2025, 2:28 μμ
Δείτε όλη τη ροή ειδήσεων
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcasts
  • True Story Radio

Ταυτότητα Ιστοσελίδας:
Ιδιοκτησία: ΡΟΔΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Ε.Ε. [Pougaridis Media]

ΑΦΜ 802210768 ΔΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
Δ/νση Έδρας: 25ης Μαρτίου 36, ΤΚ 50200 Πτολεμαΐδα,
Email: info@e-ptolemeos.gr Τηλ. 2463080986

Πιστοποιημένη Ιστοσελίδα με μοναδικό αριθμό Μ.Η.Τ. 232299 (Νόμος 5005/2022)

Ιδιοκτήτης, Νόμιμος εκπρόσωπος, Διευθυντής, Διαχειριστής και δικαιούχος του domain name: Αντώνης Πουγαρίδης

Διευθύντρια σύνταξης: Βασιλική Σάφη

Η επιχείρηση έχει υπογράψει δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018,
σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63)

Όροι Χρήσης  |   Πολιτική Απορρήτου  |   Επικοινωνία

© pougaridismedia 2024

Προφίλ Διαφήμιση Καριέρα Πρακτική Άσκηση Επικοινωνία

  • Αρχική
  • Podcasts
  • Τοπική Επικαιρότητα
    • Πτολεμαΐδα
    • Κοζάνη
    • Αμύνταιο
    • Φλώρινα
    • Καστοριά
    • Γρεβενά
  • Αθλητικά
    • Βαθμολογίες
    • Μπάσκετ
    • Ποδόσφαιρο
    • Στίβος
    • Τέννις
    • Βόλεϊ
    • Χάντμπολ
    • Αθλητικές Εκπομπές
  • Παραπολιτικά
    • Επίκαιρος
    • Παραπολιτικά του παλμού
    • Σύντροφος
    • Στίγμα
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Ενέργεια
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Αγγελίες Εργασίας
  • Extras
    • Το Στίγμα
    • Ανεμοδείκτης
    • Για να θυμούνται οι παλιοί…
    • Συνεντεύξεις
    • Web TV
    • Αστυνομικό Δελτίο
    • Προσεχείς Εκδηλώσεις
    • Εκδηλώσεις που έγιναν

© Copyright 2012-2023 Pougaridis Media. Τα καλύτερα μας χρόνια είναι αυτά που θα 'ρθουν.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

  • Αρχική
  • Podcasts
  • Τοπική Επικαιρότητα
    • Πτολεμαΐδα
    • Κοζάνη
    • Αμύνταιο
    • Φλώρινα
    • Καστοριά
    • Γρεβενά
  • Αθλητικά
    • Βαθμολογίες
    • Μπάσκετ
    • Ποδόσφαιρο
    • Στίβος
    • Τέννις
    • Βόλεϊ
    • Χάντμπολ
    • Αθλητικές Εκπομπές
  • Παραπολιτικά
    • Επίκαιρος
    • Παραπολιτικά του παλμού
    • Σύντροφος
    • Στίγμα
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Ενέργεια
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Αγγελίες Εργασίας
  • Extras
    • Το Στίγμα
    • Ανεμοδείκτης
    • Για να θυμούνται οι παλιοί…
    • Συνεντεύξεις
    • Web TV
    • Αστυνομικό Δελτίο
    • Προσεχείς Εκδηλώσεις
    • Εκδηλώσεις που έγιναν

© Copyright 2012-2023 Pougaridis Media. Τα καλύτερα μας χρόνια είναι αυτά που θα 'ρθουν.