Σάββατο, 19 Ιουλίου 2025
No Result
View All Result
  • Προφίλ
  • Διαφήμιση
  • Καριέρα
  • Πρακτική Άσκηση
  • Επικοινωνία
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

    ΕΝΕΡΓΕΙΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

    ΚΟΙΝΩΝΙΑ

    ΥΓΕΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    ΠΟΝΤΙΑΚΑ

    ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Πτολεμαΐδα
    Κοζάνη
    Αμύνταιο
    Φλώρινα
    Καστοριά
    Γρεβενά

    ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

    To Στίγμα
    Επίκαιρος
    Τα παραπολιτικά του παλμού
    Σύντροφος

    SPORTS

    Βαθμολογίες
    Μπάσκετ
    Ποδόσφαιρο
    Στίβος
    Τέννις
    Βόλεϊ
    Χάντμπολ

    Web TV

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

    ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ΣΤΗΛΕΣ

    Αγροτικά
    Φωτογραφίζουμε τα κακώς κείμενα
    Το μάτι του πολίτη
    Περί Φυσικής
    Εντέχνως
    Βιβλιοδείκτης
    Τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δεις!
    Σινεμά
    Μουσικές Επιλογές
    Σχολικά κείμενα
    Καφέ Ρωμανία
    Μνημεία της Εορδαίας
    Γαστρονομία
    Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

    PLUS

    Καιρός
    Κινηματογραφικές Προβολές
    Διαγωνισμοί
    Δι@ύγεια Δυτ. Μακεδονίας
    Εφημερεύοντα φαρμακεία
    Πρόγραμμα τηλεόρασης
    Δρομολόγια τρένου, ΚΤΕΛ & πρόγραμμα πτήσεων
    Το Φθηνότερο Βενζινάδικο
    Ποιότητα ατμόσφαιρας
    Σεισμοί
    Πρώτο θέμα
    Πρωτοσέλιδο Παλμού
    Πρωτοσέλιδο Πτολεμαίου
    Δωρεάν 2μηνη συνδρομή στον «Π»
    Δείτε Google Analytics
    Πρακτική άσκηση AEI/TEI/ΟΑΕΔ στο E-PTOLEMEOS.GR
    PougaridisMedia – Τυπογραφείο – Εκτυπώσεις – Πτολεμαΐδα

  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcastsNew
  • True Story RadioLive
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

    ΕΝΕΡΓΕΙΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

    ΚΟΙΝΩΝΙΑ

    ΥΓΕΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    ΠΟΝΤΙΑΚΑ

    ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Πτολεμαΐδα
    Κοζάνη
    Αμύνταιο
    Φλώρινα
    Καστοριά
    Γρεβενά

    ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

    To Στίγμα
    Επίκαιρος
    Τα παραπολιτικά του παλμού
    Σύντροφος

    SPORTS

    Βαθμολογίες
    Μπάσκετ
    Ποδόσφαιρο
    Στίβος
    Τέννις
    Βόλεϊ
    Χάντμπολ

    Web TV

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

    ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ΣΤΗΛΕΣ

    Αγροτικά
    Φωτογραφίζουμε τα κακώς κείμενα
    Το μάτι του πολίτη
    Περί Φυσικής
    Εντέχνως
    Βιβλιοδείκτης
    Τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δεις!
    Σινεμά
    Μουσικές Επιλογές
    Σχολικά κείμενα
    Καφέ Ρωμανία
    Μνημεία της Εορδαίας
    Γαστρονομία
    Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

    PLUS

    Καιρός
    Κινηματογραφικές Προβολές
    Διαγωνισμοί
    Δι@ύγεια Δυτ. Μακεδονίας
    Εφημερεύοντα φαρμακεία
    Πρόγραμμα τηλεόρασης
    Δρομολόγια τρένου, ΚΤΕΛ & πρόγραμμα πτήσεων
    Το Φθηνότερο Βενζινάδικο
    Ποιότητα ατμόσφαιρας
    Σεισμοί
    Πρώτο θέμα
    Πρωτοσέλιδο Παλμού
    Πρωτοσέλιδο Πτολεμαίου
    Δωρεάν 2μηνη συνδρομή στον «Π»
    Δείτε Google Analytics
    Πρακτική άσκηση AEI/TEI/ΟΑΕΔ στο E-PTOLEMEOS.GR
    PougaridisMedia – Τυπογραφείο – Εκτυπώσεις – Πτολεμαΐδα

  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcastsNew
  • True Story RadioLive
No Result
View All Result
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
No Result
View All Result
Ο ποντιακός χορός  από την αρχαιότητα στο σήμερα… Του Μωυσιάδη Παναγιώτη
Tags: Παναγιώτης Μωυσιάδης

Ο ποντιακός χορός από την αρχαιότητα στο σήμερα… Του Μωυσιάδη Παναγιώτη

28 Ιανουαρίου 2015, 8:01 πμ
από Παναγιώτης Μωϋσιάδης
σε Καφέ Ρωμανία, Ποντιακά, Στήλες
Reading Time: 1 mins read

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Σχετικές Αναρτήσεις

Μια φιλική παρέα επαγγελματιών στο τραπεζάκι της συζήτησης – Από τη στήλη του Γ. Καζαντζή στον ΠΑΛΜΟ (16/7)
Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

Μια φιλική παρέα επαγγελματιών στο τραπεζάκι της συζήτησης – Από τη στήλη του Γ. Καζαντζή στον ΠΑΛΜΟ (16/7)

18 Ιουλίου 2025, 7:30 μμ
Από την τελετή απονομής διπλωμάτων στο 1ο τμήμα εθελοντριών του Ε.Ε.Σ. Πτολεμαΐδος – Από τη στήλη του Γ. Καζαντζή στον ΠΑΛΜΟ (16/7)
Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

Από την τελετή απονομής διπλωμάτων στο 1ο τμήμα εθελοντριών του Ε.Ε.Σ. Πτολεμαΐδος – Από τη στήλη του Γ. Καζαντζή στον ΠΑΛΜΟ (16/7)

17 Ιουλίου 2025, 7:30 μμ
Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας (Άγιος Χαράλαμπος) – Από τη στήλη του Γ. Καζαντζή στον ΠΑΛΜΟ (16/7)
Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας (Άγιος Χαράλαμπος) – Από τη στήλη του Γ. Καζαντζή στον ΠΑΛΜΟ (16/7)

16 Ιουλίου 2025, 8:00 μμ
Η παράσταση “ΜΑΡΤΥΡΕΣ” θα παρουσιαστεί στο 27ο Συναπάντημα Νεολαίας Ποντιακών Σωματείων στην Παναγία Σουμελά
Κοινωνία

Η παράσταση “ΜΑΡΤΥΡΕΣ” θα παρουσιαστεί στο 27ο Συναπάντημα Νεολαίας Ποντιακών Σωματείων στην Παναγία Σουμελά

15 Ιουλίου 2025, 10:19 πμ
Ο Δήμαρχος της Αθήνας Δημήτρης Αβραμόπουλος στην Πτολεμαΐδα το 1995- Από τη στήλη του Γ. Καζαντζή στον ΠΑΛΜΟ
Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

Ο Δήμαρχος της Αθήνας Δημήτρης Αβραμόπουλος στην Πτολεμαΐδα το 1995- Από τη στήλη του Γ. Καζαντζή στον ΠΑΛΜΟ

11 Ιουλίου 2025, 7:30 μμ
ΑΣΕΠ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τις μόνιμες προσλήψεις της 4Κ/2023
Αγγελίες Εργασίας

ΑΣΕΠ: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για 450 μόνιμες θέσεις με απολυτήριο Λυκείου

19 Ιουλίου 2025, 8:30 πμ
Η Tottis Foods ενδιαφέρεται να καλύψει θέσεις εργασίας στο  Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας του Εργοστασίου στην ΒΙ.ΠΕ. Φλώρινας
Αγγελίες Εργασίας

Ζητούνται διανομείς από εταιρεία ταχυμεταφορών με έδρα την Κοζάνη και την Πτολεμαΐδα

18 Ιουλίου 2025, 6:36 μμ
Δήμος Εορδαίας: Δεν «βγαίνουν τα κουκιά» – Αύξηση 30% στα δημοτικά τέλη ζητά η οικονομική υπηρεσία
Αγγελίες Εργασίας

Δήμος Εορδαίας: Νέες προσλήψεις εκπαιδευτικού-καλλιτεχνικού προσωπικού

17 Ιουλίου 2025, 8:30 πμ
Βιομηχανία Τροφίμων με έδρα τη Φλώρινα επιθυμεί να προσλάβει Υπεύθυνο Αποθήκης
Αγγελίες Εργασίας

Βιομηχανία Τροφίμων επιθυμεί να προσλάβει Υπεύθυνο Για Διοικητική Υποστήριξη με έδρα τη Φλώρινα

14 Ιουλίου 2025, 5:17 μμ
Η Tottis Foods ενδιαφέρεται να καλύψει θέσεις εργασίας στο  Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας του Εργοστασίου στην ΒΙ.ΠΕ. Φλώρινας
Αγγελίες Εργασίας

Η ΟΜΝΙΑ ΙΚΕ αναζητά IT Επαγγελματία

11 Ιουλίου 2025, 2:11 μμ




Share on FacebookShare on TwitterEmail Share

Ορισμός του χορού:

Χορός είναι η  εξ ορισμού φυσική ανάγκη του ανθρώπου να κινείται από την πρώτη ημέρα της γέννησής του. Γι’ αυτό ο Σωκράτης θεωρεί το χορό ΄΄ως παμμερή άσκησιν΄΄,

ο Πλάτων  θεωρεί το χορό ΄΄ ως θείο δώρημα. ΄΄

Είναι ακόμα η  εσωτερική ανάγκη του ανθρώπου  να κινηθεί  προς  δημιουργικές ασχολίες,  όπως είναι  η επαφή με τη φύση και την εργασία.

Η γέννηση των χορευτικών κινήσεων πάνω σ’ έναν ρυθμό είναι αυτό, που ονομάζουμε χορό.

Στο σύγχρονο κόσμο ένα είναι γεγονός ,πως όλοι  οι λαοί διεκδικούν τους χορούς τους ως σημαντικό κομμάτι του πολιτισμού τους.

Υπό αυτήν την έννοια οι εθνοτικοί χοροί αποκτούν και μία σημαίνουσα θέση στο ΄΄ χρηματιστήριο ΄΄ του παγκόσμιου πολιτισμού.

Αυτό το δικαίωμα της διεκδίκησης της πολιτιστικής κληρονομιάς  και της ταυτότητας άρχισε να γίνεται αποδεκτό  στην Ευρώπη και στην Αμερική ήδη από τον 17ο αιώνα.

Η αξία του χορού πηγάζει από την πεποίθηση ότι ο λαϊκός χορός είναι αυθεντική παράσταση μιας αρχαίας κληρονομιάς, είναι δηλαδή κάτι σαν κιβωτός διάσωσης ενός λαού ή ενός έθνους . (για ‘μας τους προσφυγοποιημένους λαούς αυτό το συναίσθημα είναι  φορτισμένο περισσότερο).

Αυτή η ταύτιση με τη δυναμική και τους συμβολισμούς του έθνους και του λαού ,που εμπεριέχει ο χορός,  παρακίνησε πολλούς πολιτικούς, ερευνητές και επιστήμονες να ασχοληθούν  ιδιαίτερα με το θέμα, μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο και να  αναζητήσουν και να καταγράψουν  αντιπροσωπευτικούς χορούς.

 

Η ταυτότητα του ποντιακού χορού, στοιχεία προσδιορισμού

Προκειμένου να οροθετήσουμε την ταυτότητα των ποντιακών χορών ,θα πρέπει να συγκεντρώσουμε όλα εκείνα τα στοιχεία, που μπορούν να προσδώσουν σε αυτούς εθνοτικά χαρακτηριστικά.

Ένας από τους λόγους ,που επιβάλλεται σήμερα να καταγράψουμε και να ταυτοποιήσουμε  τους ποντιακούς χορούς, είναι  το αίσθημα ασφαλείας που αυτή η ταυτοποίηση θα προσδώσει στη συνέχεια και τη διάσωση της ποντιακής ταυτότητας.

Ο ποντιακός λαός, που λόγοι βίας τον υποχρέωσαν να ζει έξω από τα όρια της ιστορικής του πατρίδας , αναγκάζεται σήμερα να αυτοπροσδιορίζεται περισσότερο από τους ελλαδίτες συνέλληνές του με συμβολισμούς και υποστάσεις, που του προσδίδουν αυτή την ιδιαίτερη εθνοτική του υπόσταση.

Η παρούσα προσέγγιση για την ταυτότητα των ποντιακών χορών προέκυψε ως ιστορική ανάγκη , γιατί στο χορευτικό ρεπερτόριο  των ποντίων στον ελλαδικό χώρο  για διάφορους λόγους έχουν προστεθεί  πάρα πολλοί χοροί που δεν έχουν ιστορική, χορολογική και ανθρωπολογική σχέση με τους ποντιακούς χορούς.

 

Ο ποντιακός χορός   μαζί με τη γλώσσα ,τα ήθη, έθιμα και το τραγούδι  αποτελεί για τον παγκόσμιο πολιτισμό  την κιβωτό, που εμπεριέχει  πρωτογενές πολιτισμικό υλικό, που παραπέμπει στην ομηρική και κλασική Ελλάδα.

Ο σύγχρονος  ερευνητής ,  θα διαπιστώσει ότι αυτοί οι χοροί χάνονται στην ελληνική αρχαιότητα την εποχή του μυθικού θεού του ύπνου ΄΄  Μώμου ΄΄  ταυτίζονται με τους διονυσιακούς χορούς , τον πυρρίχιο και τους διθυράμβους.

Οι ποντιακοί χοροί  είναι η βιωματική αρχαία ιστορία ,και αν οι σύγχρονοι  χορολόγοι του αρχαίου δράματος θελήσουν να αναζητήσουν αυθεντικά κινησιολογίκά  στοιχεία από το αρχαίο δράμα, αυτά θα πρέπει να τα αναζητήσουν στους ποντιακούς χορούς.

Ο ποντιακός χορός δεν αποτέλεσε ποτέ αντικείμενο επιστημονικής έρευνας και ενασχόλησης τόσο από την χορολογική όσο και από την ανθρωπολογική του προσέγγιση .

Ελάχιστες είναι οι μελέτες και οι καταγραφές που έχουν εκπονηθεί. Τις πρώτες γραπτές μαρτυρίες έχουμε από τον Ξενοφώντα 401π.χ. που μας περιγράφει τον πυρρίχιο χορό Σέρα.

Ακολουθεί η καταγραφή του καθηγητή στο πανεπιστήμιο του Λος Άντζελες D. Kilpatrick που δημοσιεύτηκε στο ΄΄Αρχείο του Πόντου΄΄ , η καταγραφή του Κωνσταντίνου  Παπαμιχαλόπουλου Περιήγησις εις τον Πόντον 1903  και η έρευνα του  Δημήτρη Κουτσογιανόπουλο  ΄΄ Οι ποντιακοί  χοροί  ΄΄ που δημοσιεύτηκε το 1966  στο αρχείο του Πόντου ΚΗ σ.72-123

Η καταγραφή τους και η περιγραφή τους όμως ως  στοιχείο του ποντιακού πολιτισμού έγινε από το σύνολο σχεδόν των ποντίων λόγιων,  που έζησαν και πέθαναν στον Πόντο ή που ήρθαν ως πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Αυτές οι μαρτυρίες θα πρέπει να αποτελέσουν τα μοναδικά στοιχεία έρευνας και μελέτης για την  ταυτοποίηση των ποντιακών χορών σήμερα.

Οποιαδήποτε άλλα στοιχεία ΄΄χοροί ΄΄ δηλαδή που δε μνημονεύονται έστω και από έναν από τους πόντιους λαογράφους δεν μπορεί και δεν είναι δυνατόν να ενταχθούν ως αυτόνομοι και ανεξάρτητοι χοροί στο χορευτικό μας οπλοστάσιο.

Οι διάφορες χορευτικές παραλλαγές, που είναι φυσικό να εμφανίζονται από χωριό σε χωριό ή από περιοχή σε περιοχή ακόμα και με διαφορετικές ονομασίες, δεν μπορούν να συγκροτούν και να στοιχειοθετούν  την ταυτότητα ενός νέου χορού αλλά να αποτελούν μια απλή παραλλαγή των ιστορικών μας χορών όπως ΄΄ομάλ , τικ , τρομαχτόν ,σέρα .΄΄

Οι χορευτικές παραλλαγές δημιουργούνται από πολλούς παράγοντες και είναι απολύτως κατανοητές, ποτέ όμως δεν αλλοιώνουν και δεν αλλάζουν τα βασικά χαρακτηριστικά του μητρικού χορού, που έχει τον ρυθμό, το μέτρο τη μελωδία και τα βασικά βήματα ίδια.

Στην περίπτωση των ποντιακών χορών και στην προσπάθεια κάποιοι να εντυπωσιάσουν μέσα από τον αριθμητικό γιγαντισμό και την΄΄ ερευνητική τους δεινότητα ΄΄  για ανακάλυψη και εφεύρεση κάποιων χορών βάφτισαν με άλλη ονομασία τις  μικρές χορευτικές  παραλλαγές των ιστορικών ποντιακών χορών.( για να γίνει κατανοητό στην περιοχή της άνω Ματσούκας το χορό Τικ τον χόρευαν μονά αλλά δεν τον ονομάτιζαν ως μονό Τίκ αλλά το έλεγαν απλώς Τίκ. Ο ίδιος χορός μπορεί να έχει ονόματα όπως :

΄΄ μονόν ,διπλόν τικ, τ’ απάν και κά, λαγγευτόν , τρομαχτόν, χοροντικόν, χυτόν, χυμιχτόν, τικ ‘ς σο γόνατον. τικ πορπατευτόν κ.τ.λ.΄΄

Ο  ποντιακός χορός Ομάλ, από τους παλαιότερους και  ομορφότερους του Πόντου. συναντάτε με πολλές ονομασίες , όπως ΄΄Κοδεσποινιακόν΄΄ Γιαβαστόν,  Ομάλ’ Τραπεζούντας,  Ομάλ’ μονόν ,

Η  νέα τεκμηρίωση των ποντιακών χορών θα πρέπει να γίνει στη βάση  των  ιστορικών  χορών  και όχι  με τις παραλλαγές αυτών.

Ο πολιτισμός του πόντου μέσα από την μακραίωνη διαδρομή του είναι θεμελιωμένος  και οριοθετημένος μέσα σε περιορισμένα και συγκεκριμένα κοινωνικά πλαίσια και ιστορικές δομές.

Η σκηνική και χορογραφική αναπαράσταση των ποντιακών χορών κυριαρχείται από την απουσία εσωτερικών μεταβολών και αντιθέσεων, γι αυτό η χορευτική ποντιακή διαδικασία  αντανακλά στον Πόντο αντικειμενικά πολιτιστικά πρότυπα όπως:  γλώσσα , μουσική ,ρυθμός ,ήθη και έθιμα) .

Μαρτυρεί  ακόμα  πανομοιότυπες κοινωνικές δομές, που φανερώνουν μια εθνοτική ισορροπία και γαλήνη  όπως εκφράζεται αυτή μέσα από την ανθρωπολογική ανάλυση τους.

Ο Πλάτων στους Νόμους 813 κ.ε. χωρίζει τους αρχαίους χορούς σε ειρηνικούς και πολεμικούς  , όπως  χωρίζουμε και σήμερα τους ποντιακούς.

Στο 815 α γράφει για την προέλευση του χορού, η οποία μας λέει ότι δεν είναι τίποτε παρά η σωματοποίηση της ομιλίας.

Κρατώ τον πλατωνικό ορισμό για το χορό αναλογιζόμενος πώς θα μπορούσε ένας λαός ,που η γλώσσα του ταυτίζεται με  την ιωνική του Ομήρου… 850  χρόνια Π.Χ. !!  οι  χοροί  του να μην ακολουθούν παράλληλη ιστορική πορεία με αυτή της γλώσσας, που τους συνοδεύει  στους περισσότερους ρυθμούς. Είναι βέβαιο   ότι αυτοί χάνονται στα βάθη των αιώνων και φτάνουν στο μύθο του Αρχαίου σκωπτικού Θεού ΄΄Μώμου ΄΄ Εξ’ ού και ο ποντιακός χορός ΄΄Μωμό- γεροι΄΄

Θα αποτελούσε μέγιστη ιεροσυλία και καταισχύνη κάποιος νεοέλληνας στη σημερινή μας εποχή , να  επιχειρήσει να αλλοιώσει ,να παραχαράξει με προσθήκες από αλλοεθνείς χορούς ΄΄ όπως τούρκικους ,αρμένικους, κουρδικούς ,ασύριους  ή ρωσικούς χορούς.)

΄΄ Όταν μάλιστα κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας ,ο χορός σε συνδυασμό με το τραγούδι , αποτέλεσε ένα ισχυρό όπλο ενάντια στην αλλοτρίωση και την απώλεια της εθνικής συνείδησης. ΄

Πολλούς από τους Χορούς που παρεισέφρισαν  στο χορευτικό μας σύνολο , τους χόρεψαν για κάποιους λόγους και περιστασιακά  μικρές ομάδες ποντίων , για ένα πολύ μικρό διάστημα κατά τις οικονομικές και άλλου είδους μεταναστεύσεις που έγιναν έξω από τα γεωγραφικά όρια του πόντου.

Είναι ιστορικά και ηθικά ανεπίτρεπτο αυτόν τον πολιτιστικό θησαυρό των αρχαιοπρεπών χορευτικών στοιχείων να τον συνταυτίσουμε  με τους πολιτισμούς άλλων λαών, που ως κέντρο ιστορικό έχουν τις στέπες τις Κασπίας  και τις Μογγολίας.

 

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Ματαιώνονται οι εορταστικές εκδηλώσεις στην Πρέσπα λόγω του θανατηφόρου τροχαίου

Αμύνταιο: Νεκρό βρέφος 3 μηνών

18 Ιουλίου 2025, 5:00 μμ
Σε νέα ημερομηνία εφέτος η μεγάλη Εμποροπανήγυρη Αμυνταίου – Δείτε πότε θα γίνει

Σε νέα ημερομηνία εφέτος η μεγάλη Εμποροπανήγυρη Αμυνταίου – Δείτε πότε θα γίνει

17 Ιουλίου 2025, 12:00 μμ
Αναδρομικά σε 85.000 συντάξεις – Για ποιους έρχονται πληρωμές τους επόμενους μήνες
Κοινωνία

ΕΦΚΑ: Κάτω από 15.000 οι κύριες συντάξεις σε εκκρεμότητα

19 Ιουλίου 2025, 2:00 μμ
Ξεκίνησε η πρώτη φάση φύτευσης στην Ανάπλαση Αμυνταίου (Φωτογραφίες)
Τοπική Επικαιρότητα

Ξεκίνησε η πρώτη φάση φύτευσης στην Ανάπλαση Αμυνταίου (Φωτογραφίες)

19 Ιουλίου 2025, 1:32 μμ
ΔΕΗ: Αλλάζει η ισχύς της μονάδας ΣΗΘΥΑ στον ΑΗΣ Καρδιάς
Τοπική Επικαιρότητα

ΔΕΗ: Αλλάζει η ισχύς της μονάδας ΣΗΘΥΑ στον ΑΗΣ Καρδιάς

19 Ιουλίου 2025, 12:01 μμ
Η Σπηλιά του Φιλοκτήτη ένα από τα καλά κρυμμένα “διαμάντια”  της Λήμνου! (ρεπορτάζ της Κούλας Πουλασιχίδου)
Κοινωνία

Η Σπηλιά του Φιλοκτήτη ένα από τα καλά κρυμμένα “διαμάντια” της Λήμνου! (ρεπορτάζ της Κούλας Πουλασιχίδου)

19 Ιουλίου 2025, 11:09 πμ
Κυριάκος Μητσοτάκης: Οι πέντε βασικοί άξονες των ανακοινώσεων στη ΔΕΘ – Τα μέτρα υπό εξέταση
Ελλάδα

Στο 1,5 δισ. ευρώ το πακέτο της ΔΕΘ: Φοροελαφρύνσεις, κίνητρα στο στεγαστικό και ρύθμιση για δάνεια σε ελβετικό φράγκο

19 Ιουλίου 2025, 10:44 πμ
Στο Gov.gr Wallet η Ασφαλιστική Ικανότητα των ασφαλισμένων του e-ΕΦΚΑ
Ελλάδα

Συντάξεις Αυγούστου: Πότε πληρώνονται

19 Ιουλίου 2025, 9:00 πμ
ΑΣΕΠ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τις μόνιμες προσλήψεις της 4Κ/2023
Αγγελίες Εργασίας

ΑΣΕΠ: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για 450 μόνιμες θέσεις με απολυτήριο Λυκείου

19 Ιουλίου 2025, 8:30 πμ
Το πρωτοσέλιδο του Πτολεμαίου της Πέμπτης 19 Μαΐου
Εξώφυλλο

Το πρωτοσέλιδο του ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΥ του Σαββάτου 19/7

18 Ιουλίου 2025, 9:30 μμ
Καστοριά: Η συγκινητική ανάρτηση του φωτογράφου που είχε αποθανατίσει τη μαμά αρκούδα, πριν την πυροβολήσουν
Κοινωνία

Καστοριά: Η συγκινητική ανάρτηση του φωτογράφου που είχε αποθανατίσει τη μαμά αρκούδα, πριν την πυροβολήσουν

18 Ιουλίου 2025, 8:30 μμ
Load More

Τα δημοφιλέστερα σήμερα:

Σε νέα ημερομηνία εφέτος η μεγάλη Εμποροπανήγυρη Αμυνταίου – Δείτε πότε θα γίνει
Ρεπορτάζ

Σε νέα ημερομηνία εφέτος η μεγάλη Εμποροπανήγυρη Αμυνταίου – Δείτε πότε θα γίνει

από Βάσω Σάφη
17 Ιουλίου 2025, 12:00 μμ

περισσότεραDetails
Ματαιώνονται οι εορταστικές εκδηλώσεις στην Πρέσπα λόγω του θανατηφόρου τροχαίου
Κοινωνία

Αμύνταιο: Νεκρό βρέφος 3 μηνών

από e-ptolemeos team
18 Ιουλίου 2025, 5:00 μμ

περισσότεραDetails

Η ημερήσια ενημέρωσή σου

E-PTOLEMEOS.GR NEWSLETTER

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Έφυγε από τη ζωή η Κική Κοκκέρη που υπηρέτησε στη Δ/νση Αγροτικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας
Τοπική Επικαιρότητα

Βαρύ πένθος στην Κοζάνη: Eφυγε ξαφνικά από τη ζωή 48χρονος

14 Ιουλίου 2025, 3:25 μμ
Σε νέα ημερομηνία εφέτος η μεγάλη Εμποροπανήγυρη Αμυνταίου – Δείτε πότε θα γίνει
Ρεπορτάζ

Σε νέα ημερομηνία εφέτος η μεγάλη Εμποροπανήγυρη Αμυνταίου – Δείτε πότε θα γίνει

17 Ιουλίου 2025, 12:00 μμ
“Έφυγε” σε ηλικία 50 ετών ο Ιωάννης Καρανικόλας – Αύριο η κηδεία του
Κοινωνία

“Έφυγε” σε ηλικία 50 ετών ο Ιωάννης Καρανικόλας – Αύριο η κηδεία του

17 Ιουλίου 2025, 1:58 μμ
Πτολεμαΐδα: Έφυγε από τη ζωή η Αγγελική Καραγιαννάκη, σε ηλικία 54 ετών
Τοπική Επικαιρότητα

Πτολεμαΐδα: Έφυγε από τη ζωή η Αγγελική Καραγιαννάκη, σε ηλικία 54 ετών

12 Ιουλίου 2025, 7:39 μμ
Δείτε όλη τη ροή ειδήσεων
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcasts
  • True Story Radio

Ταυτότητα Ιστοσελίδας:
Ιδιοκτησία: ΡΟΔΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Ε.Ε. [Pougaridis Media]

ΑΦΜ 802210768 ΔΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
Δ/νση Έδρας: 25ης Μαρτίου 36, ΤΚ 50200 Πτολεμαΐδα,
Email: info@e-ptolemeos.gr Τηλ. 2463080986

Πιστοποιημένη Ιστοσελίδα με μοναδικό αριθμό Μ.Η.Τ. 232299 (Νόμος 5005/2022)

Ιδιοκτήτης, Νόμιμος εκπρόσωπος, Διευθυντής, Διαχειριστής και δικαιούχος του domain name: Αντώνης Πουγαρίδης

Διευθύντρια σύνταξης: Βασιλική Σάφη

Η επιχείρηση έχει υπογράψει δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018,
σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63)

Όροι Χρήσης  |   Πολιτική Απορρήτου  |   Επικοινωνία

© pougaridismedia 2024

Προφίλ Διαφήμιση Καριέρα Πρακτική Άσκηση Επικοινωνία

  • Αρχική
  • Podcasts
  • Τοπική Επικαιρότητα
    • Πτολεμαΐδα
    • Κοζάνη
    • Αμύνταιο
    • Φλώρινα
    • Καστοριά
    • Γρεβενά
  • Αθλητικά
    • Βαθμολογίες
    • Μπάσκετ
    • Ποδόσφαιρο
    • Στίβος
    • Τέννις
    • Βόλεϊ
    • Χάντμπολ
    • Αθλητικές Εκπομπές
  • Παραπολιτικά
    • Επίκαιρος
    • Παραπολιτικά του παλμού
    • Σύντροφος
    • Στίγμα
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Ενέργεια
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Αγγελίες Εργασίας
  • Extras
    • Το Στίγμα
    • Ανεμοδείκτης
    • Για να θυμούνται οι παλιοί…
    • Συνεντεύξεις
    • Web TV
    • Αστυνομικό Δελτίο
    • Προσεχείς Εκδηλώσεις
    • Εκδηλώσεις που έγιναν

© Copyright 2012-2023 Pougaridis Media. Τα καλύτερα μας χρόνια είναι αυτά που θα 'ρθουν.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

  • Αρχική
  • Podcasts
  • Τοπική Επικαιρότητα
    • Πτολεμαΐδα
    • Κοζάνη
    • Αμύνταιο
    • Φλώρινα
    • Καστοριά
    • Γρεβενά
  • Αθλητικά
    • Βαθμολογίες
    • Μπάσκετ
    • Ποδόσφαιρο
    • Στίβος
    • Τέννις
    • Βόλεϊ
    • Χάντμπολ
    • Αθλητικές Εκπομπές
  • Παραπολιτικά
    • Επίκαιρος
    • Παραπολιτικά του παλμού
    • Σύντροφος
    • Στίγμα
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Ενέργεια
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Αγγελίες Εργασίας
  • Extras
    • Το Στίγμα
    • Ανεμοδείκτης
    • Για να θυμούνται οι παλιοί…
    • Συνεντεύξεις
    • Web TV
    • Αστυνομικό Δελτίο
    • Προσεχείς Εκδηλώσεις
    • Εκδηλώσεις που έγιναν

© Copyright 2012-2023 Pougaridis Media. Τα καλύτερα μας χρόνια είναι αυτά που θα 'ρθουν.