Ξέρεις τι φοράς;
Τζιν
Ο Λίβαΐ Στρως ήταν ένας 20χρονος Βαυαρός μετανάστης στις Η.Π.Α, ο οποίος ίδρυσε την εταιρία Levi Straus πουλώντας τζιν. Το 1950 ο Στρώς αποφάσισε να φτιάξει κάποια παντελόνια για τους χρυσοθήρες, που να αντέχουν στις δοκιμασίες και έγιναν ανάρπαστα. Λόγω της γενοβέζικης καταγωγής του (τζένοαν για τους Αμερικανούς) ονομάστηκαν τζιν. Το πρώτο παντελόνι με κόπιτσες πουλήθηκε στις 20 Μαΐου του 1874. Τα πρώτα τζιν ήταν μπεζ ενώ αργότερα κυριάρχησε το μπλε.
Μέχρι τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο τα τζιν ήταν ρούχο δουλειάς, ενώ μια έρευνα, το 1958 στις Η.Π.Α., αποκάλυπτε ότι το 90% των νέων φορούσε το τζιν σε όλες τις περιστάσεις.
Μίνι φούστα
Κοντές φούστες αλλά και φορέματα υπήρχαν ήδη από την αρχαιότητα. Ωστόσο η ‘’μητέρα’’ της μίνι φούστας θεωρείται ότι είναι η Μαίρη Κουάντ, η οποία με την κολεξιόν της, στις 10 Ιουλίου του 1964, έφερε τις μίνι φούστες στην μόδα. Γιατί ονομάστηκε μίνι; Η ονομασία μίνι προήλθε από το αγαπημένο αμάξι της Κουάντ, το μίνι κούπερ. Αρχικά της ήρθε η ιδέα να δημιουργήσει ένα ρούχο το οποίο θα βοηθούσε την γυναίκα να είναι πιο απελευθερωμένη στις κινήσεις της. Σε μια από τις συνεντεύξεις της παραδέχεται πως την επηρέασαν οι προτιμήσεις των πελατισσών της για κοντές φούστες: «Έρχονταν στο μαγαζί για να προβάρουν μια φούστα και μου έλεγαν να την κάνω όλο και πιο κοντή».!
Μπικίνι
Πώς προτιμάτε να κάνετε το μπάνιο σας; Με ολόσωμο μαγιό του 19ου αιώνα ή με μπικίνι του 20ου αιώνα; Το πρώτο σύγχρονο μπικίνι σχεδιάστηκε από τον Γάλλο μηχανικό Λουί Ρεάρ στις 5 Ιουλίου το 1946. Πήρε το όνομά του από την ατόλη Μπικίνι που ανήκει στα νησιά Μάρσαλ στον Ειρηνικό Ωκεανό, όπου έγιναν οι πρώτες δοκιμές ατομικής βόμβας, δηλώνοντας έτσι την ‘’εκρηκτική’’ανταπόκριση που θα είχε το νέο του σχέδιο. Ανάλογα ενδύματα συναντάμε σε απεικονίσεις αθλητριών σε αρχαιοελληνικά αγγεία και τοιχογραφίες. Ο Ρεάρ τελειοποίησε τη δημιουργία ενός άλλου σχεδιαστή, του Ζακ Εν, ο οποίος είχε παρουσιάσει το δικό του μπικίνι δύο μήνες νωρίτερα. Το είχε ονομάσει Άτομο, υποδηλώνοντας το μικροσκοπικό του μέγεθος. Το 1951 η χρήση του απαγορεύτηκε στο διεθνή διαγωνισμό ομορφιάς για την ανάδειξη της Μις Υφηλίου! Σταδιακά το μέγεθός του συρρικνώθηκε ακόμη περισσότερο, κυρίως κατά τη δεκαετία του 1980.
Παρασκευή Κόλλια Β2
Μυρσίνη Ταϊρίδου Γ4
Η ΜΟΔΑ ΒΑΖΕΙ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ
Ο καρκίνος του στήθους είναι η πιο συχνή απειλή για κάθε γυναίκα, αλλά μπορεί να αντιμετωπιστεί με επιτυχία αν διαγνωστεί έγκαιρα. Στην Ελλάδα σήμερα γίνονται 4.500 νέες διαγνώσεις καρκίνου του μαστού το χρόνο. Κάθε 2,5 ώρες γίνεται μια διάγνωση, ενώ κάθε 6 ώρες μια γυναίκα πεθαίνει από καρκίνο του στήθους.
Η Εκστρατεία “Η Μόδα Βάζει Στόχο τον Καρκίνο του Στήθους” (Fashion Targets Breast Cancer) ξεκίνησε στην Αμερική το 1994 και στόχος της ήταν η ενημέρωση για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού. Σήμα κατατεθέν της εκστρατείας το διάσημο T-shirt που σχεδίασε ο Ralph Lauren και φόρεσαν χιλιάδες γυναίκες, συγκεντρώνοντας έτσι περισσότερα από 1εκ.ευρώ για ενημερωτικά προγράμματα πρόληψης και δωρεάν εξετάσεων. Η ομάδα της Εκστρατείας “Η Μόδα Βάζει Στόχο τον Καρκίνο του Στήθους” ξεκίνησε τη δράση της και στην Ελλάδα το 2001. Όμορφες, δυναμικές γυναίκες που εργάστηκαν σκληρά για να πετύχουν, φορώντας τα μπλουζάκια φωτογραφίζονται για να στείλουν το μήνυμα της πρόληψης σε όλες τις Ελληνίδες. Όποιος αγοράζει ένα από τα μπλουζάκια του «Στόχου» συμμετέχει στην προσπάθεια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των γυναικών και στις δράσεις πρόληψης και δωρεάν εξέτασης της Εκστρατείας του «Στόχου».
Ειρήνη Ραμπίδου
Σοφία Χατζηγεωργίου Γ4