Πρός
1) τον κ. Θόδωρο Καρυπίδη Περιφερειάρχη
2) τον κ. Παναγ. Πλακεντά Αντιπεριφερειάρχη Κοζάνης
3) Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτ. Μακεδονίας
4) Τον κ. Λευθ. Ιωαννίδη Δήμαρχο Κοζάνης
5) Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης.
Ο υπογεγραμμένος Χαρίσιος Βαρδακας Πολ. Μηχ/κός Κάτοικος Κοζάνης οδός Στ. Αναστασίου 1. ενίσταμαι κατά της πρότασης του Δήμου Κοζάνης να ανακατασκευάσει την οδό Ολύμπου και πλ. Λασάνη με τον συγκεκριμένο τρόπο γιά τους παρακάτω λόγους :
1) με την ανάπλαση αυτή καταργούνται περίπου 105 πραγματικές θέσεις στάθμευσης ΙΧ αυτοκινήτων στην Ολύμπου και Φειδιπίδου , 38 στην πλατεία Λασσάνη,
και 20 περίπου θέσεις στις διασταυρώσεις με τους κάθετους δρόμους , ήτοι συνολικά περίπου 160 θέσεις , πράγμα που θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας και επιβίωσης στην ευρύτερη αγορά και οχι μόνο.
2) Ο Δήμος Κοζάνης με συγκεκριμμένες μελέτες της στάθμευσης έπρεπε πρώτα να βρεί λύσεις και να αποδείξει ότι σε σχετικά μικρή απόσταση μπορούν να σταθμεύουν τα ΙΧ που επι πολλές δεκαετίες έχουν το κεκτημένο δικαίωμα να σταθμεύουν εκεί και να πηγαίνουν οι πολίτες στην αγορά , στα καταστήματα, στις επαγ. στέγες, στις Υπηρεσίες , στις κατοικίες κλπ. Πρώτα να δημιουργήσει ο Δήμος θέσεις στάθμευσης και μετά να καταργήσει. Σημειωτέον ότι οι δημιουργούμενες θέσεις στάθμευσης στον χώρο του ΟΣΕ είναι γιά τους χρήστες του πάρκου και της λαϊκής και είναι μακρυά .
3)Η μελέτη ΣΒΑΚ έπρεπε να προηγηθεί συνολικά γιά την πόλη ολόκληρη και να δώσει λύσεις ικανοποιητικές και απαντήσεις σαφείς και τεκμηριωμένες γιά την καταργούμενη στάθμευση , αλλά και γιά όλη την πόλη. Δεν μπορεί μιά πόλη να αντιμετωπίζεται κομματιαστά .
Αυτό καταργεί την έννοια του ΣΒΑΚ πού πρέπει να αναφέρεται συνολικά σε όλη την πόλη δεν είναι λογικό και ούτε νόμιμο νομίζω.
4) Η Μελέτη ΣΒΑΚ όμως είναι ημιτελής και ελλειμματική κατά την άποψη μου.
Δεν τηρούνται σ ΄αύτήν οι οδηγίες της Ευρ. Ενωσης ήτοι :
α) Δεν εκπονούνται περισσότερα σενάρια [σελ.48 ].
β) Δεν δημιουργείται ανάπτυξη και ελκυστικό περιβάλλον γιά τις επιχειρήσεις [ το αντίθετο με την κατάργηση κατ΄αρχήν 1032 θέσεων στάθμευσης στο ευρύτερο κέντρο αυτό θα ερημώσει και θα χρεωκοπήσουν πάρα πολλές εκατοντάδες επιχειρήσεων και οχι μόνο].
γ) Δεν μελετώνται οι επιπτώσεις.
δ) Δεν γίνεται συγκεκριμένη ανάλυση , αιτιολόγηση, τεκμηρίωση
ε) Δεν υπάρχει διαφάνεια [ δεν έδωσαν οι μελετητές, ούτε ο Δήμος στοιχεία καταγραφών της στάθμευσης όπως υπεσχέθησαν στό ΤΕΕ/ΤΔΜ !!!!! , πράγμα μη νόμιμο, γιατί προβλέπεται στην σύμβαση με τον Δήμο αλλά και στις οδηγίες της ΕΕ, υπάρχει σχετική αρνητική επιστολή των μελετητών !!! ].
στ) Δεν έγινε ανάλυση αφετηρίας – προορισμού μετακινουμένων.
ζ) Δεν αναφέρονται άλλα όμοια παραδείγματα πόλεων.
η) Δεν λαμβάνονται υπ΄οψιν οι ιδιαιτερότητες της Κοζάνης.
θ) δεν γίνεται ανάπτυξη μοντέλων με μετρήσεις γιά αξιόπιστα αποτελέσματα. [σελ. 50 ].
ι) Δεν γίνεται καμιά απόλυτα μελέτη γιά την στάθμευση στην Κοζάνη θέμα φλέγον και κρίσιμο και ο Δήμος προτείνει να σταθμεύει ο κόσμος και σε απόσταση 1.000 μ. ή στά χωράφια , όπου και θα κατασκευάσει 5 χώρους στάθμευσης !!
ια) Δεν μελετήθηκαν τα αποτελέσματα – επιπτώσεις θετικά και αρνητικά απο την λειτουργία των παλιών πεζοδρόμων , κυρίως στο κέντρο, όπου είναι τα περισσότερα ξενοίκιαστα διαμερίσματα , κατ/τα, και επαγ. στέγες.
( Ας κάνει ο Δήμος δημοψήφισμα γιά τέτοια κρίσιμα θέματα , προβλέπεται στις οδηγίες της ΕΕ).
5) Στην Ολύμπου δημιουργείται αυθαίρετα και ξεκομμένα ενας ποδηλατόδρομος που δεν θα χρησιμοποιεί κανένας , και λόγω ανηφορηκότητος του δρόμου αλλά καταργεί και πολλές δεκάδες θέσεις στάθμευσης χωρίς λόγο, τα πεζοδρόμια ήδη είναι φαρδιά.
Γιά όλους τους παραπάνω λόγους ζητώ την αναστολή του παραπάνω έργου ώστε πρώτα να ολοκληρωθούν , κατά τρόπο σωστό οι μελέτες ΣΒΑΚ, και να απαντηθούν τα ανωτέρω κρίσιμα ερωτήματα και προβλήματα , και να τεθούν σε ευρύτερη διαβούλευση οι διορθωμένες προτάσεις του ΣΒΑΚ.
Επίσης ενίσταμαι γιατί δεν δημοσιοποιήθηκαν τα σχέδια και η Τεχνική Εκθεση στον ισότοπο μέχρι την 5-4-2018 που επικαλείται ο Δήμος, πράγμα που ακυρώνει την διαδικασία .
[ Δεν ήτο δυνατή η είσοδος στην αντίστοιχη ιστοσελίδα γιά την ενημέρωση των πολιτών ].
Δεν είμαστε κατά των αναπλάσεων και βελτιώσεων στην πόλη αλλά αυτές να γίνονται με ορισμένους όρους και προϋποθέσεις ώστε να μην βλάπτουν και ζημιώνουν αλλά να ωφελούν.
Χάρ. Βαρδάκας
Πολ. Μηχ/κός