-
Δ. Παπαδοπούλου, περιφερειακή Δ/ντρια Εκπαίδευσης: “Ικανοποιητική ετοιμότητα”
Πρώτο κουδούνι αύριο Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου, για χιλιάδες μαθητές της χώρας, για τους οποίους θα ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά. Στα σχολεία θα γίνουν οι καθιερωμένοι αγιασμοί, σε διαφορετικές ώρες για κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα: Σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία: 08:15 έως 09:00 και σε Γυμνάσια και Λύκεια: 09:15 έως 10:30.
Παρά τις χιλιάδες προσλήψεις του Υπουργείου Παιδείας, το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει με χιλιάδες κενά πανελλαδικά και αρκετά κενά τοπικά, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας στην περιοχή, κενά τα οποία δεν καλύφθηκαν από μόνιμους διορισμούς και α΄ φάση αναπληρωτών.
Με βάση τα στοιχεία που παρέθεσαν στον «Π» τόσο ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Κοζάνης, όσο και η ΕΛΜΕ Κοζάνης, οι διορισμοί που έγιναν είναι σαφώς πως την σωστή κατεύθυνση, αλλά δεν επαρκούν για να καλύψουν τα κενά. Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο Νομό Κοζάνης περιμένουν τη β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών. Μάλιστα στα νηπιαγωγεία / δημοτικά το πρόβλημα εντοπίζεται σε μεγάλες ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη, όπου πανελλαδικά αλλά και τοπικά σε επίπεδο νομού τα κενά αγγίζουν το 40%. Σε γυμνάσια και λύκεια σε επίπεδο Ν. Κοζάνης, μετά την πρόσληψη α΄ φάσης αναπληρωτών, τα κενά φτάνουν στο 60%. Ειδικότερα:
Σ. Κωτούλας (Εκπ/κοι Α/θμιας Ν. Κοζάνης): Στο 60% τα κενά στην παράλληλη στήριξη
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Ν. Κοζάνης Σάκης Κωτούλας αναφέρθηκε, αρχικά, στο κατά πόσο επηρεάζουν την περιοχή οι καταργήσεις, συγχωνεύσεις, υποβιβασμοί σχολείων που ανακοινώθηκαν στις 20/8 και οι αναστολές σχολείων που ακολούθησαν.
«Συνολικά, από καταργήσεις, συγχωνεύσεις, υποβιβασμούς και αναστολές, επηρεάζονται 48 νηπιαγωγεία και δημοτικά στη Δ. Μακεδονία. Αυτό οδηγεί σε αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και μείωση των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών. Πρακτικά, οι μόνιμοι καλύπτουν κενά σε άλλα σχολεία και δεν προσλαμβάνονται αναπληρωτές», σημειώνει ο κ. Κωτούλας.
Προσθέτει πως είναι προς την σωστή κατεύθυνση οι διορισμοί – προσλήψεις, αλλά δεν επαρκούν. Χαρακτηριστικά τόνισε πως η παράλληλη στήριξη καλύφθηκε τόσο στην περιοχή μας και πανελλαδικά στο 40%, ως συνέπεια υπάρχουν πολλά κενά σε μαθητές που δεν θα έχουν δάσκαλο παράλληλης στήριξης από το «πρώτο κουδούνι».
Τα προβλήματα στην α/θμια εντοπίζονται στην ειδική αγωγή, η οποία θα καλυφθεί με τη β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, πιθανώς στις 22/9 ή ως τα τέλη του μήνα. Ο κ. Κωτούλας ζήτησε να γίνονται όλες οι προσλήψεις σε μια φάση, ώστε να καλύπτονται τα βασικά κενά από την αρχή.
Επίσης, ο ίδιος προσέθεσε πως οι τουριστικές περιοχές έχουν πρόβλημα στέγασης αναπληρωτών, που φεύγουν και από τις περιοχές μας να πάνε να βρουν σπίτια σε νησιά, τη στιγμή που ένας αναπληρωτής αμείβεται με 900 ευρώ και ένας νεοδιόριστος με 780 ευρώ!
Τέλος, τόνισε να δοθεί μέριμνα στη Δ. Μακεδονία που πλήττεται από το δημογραφικό, την εσωτερική και εξωτερική μετανάστευση και την απολιγνιτοποίηση.
Ι. Σκόρδας (ΕΛΜΕ Κοζάνης): Στο 60% τα κενά στη γενική παιδεία, μετά την α΄ φάση αναπληρωτών
Ενδιαφέροντα στοιχεία παρέθεσε στον «Π» ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Κοζάνης Ιωάννης Σκόρδας. Από πλευράς μόνιμων διορισμών στο Ν. Κοζάνης έγιναν μόνιμοι διορισμοί σε ειδική αγωγή και ΣΜΕΑΕ συνολικά 17 ατόμων. Στη γενική παιδεία έγιναν 10 προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών.
Στους αναπληρωτές, μετά την κάλυψη κενών α΄ φάσης, στη γενική παιδεία στο Ν. Κοζάνης, προσλήφθηκαν αναπληρωτές καλύπτοντας το 40% και υπάρχουν κενά σε καθηγητές στο 60% της γενικής παιδείας.
Στην ειδική αγωγή στο Ν. Κοζάνης μετά την α΄ φάση αναπληρωτών, δεν καλύφθηκαν κενά σε καθηγητές περίπου στο 20%, καθώς υπήρξε πλήρωση θέσεων που ξεπέρασε το 80%.
Όπως τόνισε ο κ. Σκόρδας, αν και η Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ζητάει τα κενά που υπάρχουν λ.χ. σε 13 φιλολόγους, οι θέσεις οι βγαίνουν αντιστοιχούν π.χ. σε 7 τον αριθμό.
Πέρυσι με την α΄ φάση αναπληρωτών τα κενά έφτασαν στο 50% και φέτος στο 60%, σημειώνει εν κατακλείδι ο κ. Σκόρδας και απομένει να έρθει η β΄ φάση σε 15 με 20 ημέρες, για να φανεί στην πράξη αν θα καλυφθούν όλα τα κενά (μετά και τις άδειες λοχείας, ανατροφής τέκνου, άνευ αποδοχών κ.ο.κ.) που θα προκύψουν.
«Υπάρχουν ερωτηματικά αν θα καλυφθούν όλα τα κενά γενικής παιδείας στη β΄ φάση αναπληρωτών. Θέση της ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ είναι τα κενά να καλύπτονται με περισσότερους μόνιμους διορισμούς, που πρέπει να γίνονται με μεγαλύτερη ένταση», σημείωσε επίσης
Στα πανελλαδικά αιτήματα, πέρα από μισθολογικά αιτήματα εκπαιδευτικών. δεν μπορούν να λείπουν ζητήματα όπως τα υπερμεγέθη μαθητικά τμήματα, να υπάρξει θεσμικό πλαίσιο για τις σχολικές εκδρομές, να υπάρξουν νομικοί συμπαραστάτες σε κάθε ΔΔΕ, να γίνουν προσλήψεις σχολικών φυλάκων & νοσηλευτών κ.α.
Δ. Παπαδοπούλου, περιφερειακή Δ/ντρια Εκπαίδευσης: “Ικανοποιητική ετοιμότητα”
Σε επικοινωνία του “Π” με την Δ. Παπαδοπούλου, περιφερειακή δ/ντρια εκπαίδευσης Δ. Μακεδονίας, η ίδια επεσήμανε πως έχουν προχωρήσει ήδη οι διορισμοί σε γενική και ειδική αγωγή, αλλά υπάρχουν και οι άδειες εκπαιδευτικών που προκύπτουν, γεγονός που δημιουργεί λειτουργικά κενά, που θα αναπληρωθούν με διορισμούς αναπληρωτών. Η α φάση έτρεξε και άμεσα θα τρέξει και η δεύτερη φάση, σημείωσε.
“Με αυτό το δεδομένο και με όλες τις άλλες ενέργειες που κάνουμε θα ξεκινήσουμε με πολύ ικανοποιητική ετοιμότητα και στο στελεχειακό δυναμικό και από άποψης σχολικών μονάδων”, σημείωσε η ίδια.
Στο θέμα της παράλληλης στήριξης, σημείωσε πως έχουν δημιουργεί πολλά νέα τμήματα ένταξης που λειτουργούν παράλληλα με τον θεσμό της παράλληλης στήριξης.
Επίσης, σημείωσε πως η εκπαιδευτική διαδικασία είναι δυναμική και όλοι προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που υπάρχουν, με στόχο την καλύτερη παροχή εκπαίδευσης στους μαθητές.