Οριστικό θα πρέπει να θεωρείται πλέον πως η κατασκευή του βόρειου και του νότιου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65 θα προχωρήσει μόνο αν η η παραχωρησιούχος εταιρεία συμφωνήσει στο νέο μοντέλο που προτείνει η Κυβέρνηση.
Αυτό προκύπτει από την απάντηση του αν. Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη την περασμένη Παρασκευή σε απάντηση ερώτησης από βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.
Για το θέμα είπε «Όσον αφορά την Ε65, με ρώτησε ο κ. Σκρέκας τι θα κάνουμε, εάν θα συνεχίσει η βόρεια και η νότια χάραξη. Κύριε Σκρέκα, θα συνεχίσει αν οι παραχωρησιούχοι συμφωνήσουν στο μοντέλο των παραχωρήσεων και στις αρχές που βάζουμε, αν μέσα στον υπολογισμό των διοδίων δεν είναι μόνο ένα τεχνοκρατικό στείρο μοντέλο, αλλά είναι και συντελεστές που λαμβάνουν υπόψη τους την κοινωνία, την οικονομική κατάσταση, όταν μπορέσουν να περάσουν οι ΑΜΕΑ ελεύθερα, όταν μπορέσουν να έχουν ελεύθερη πρόσβαση οι περιοχές που δεν έχουν ασφαλή εναλλακτική όδευση κ.ο.κ. »
Ο κος Σπίρτζης ήταν πολύ καυστικός αναφερόμενος στον τρόπο που επέλεξε η προηγούμενη Κυβέρνηση να προχωρήσει τον Ε65, ακρωτηριάζοντας τον και κατασκευάζοντας μόνο το μεσαίο τμήμα από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα.
Όπως χαρακτηριστικά είπε «Εκεί έχετε κάνει μία διεθνή πρωτοτυπία. Μας ρωτάτε, κύριοι Βουλευτές της εκεί περιοχής, για το δρόμο. Εκεί κόψατε -στη σύμβαση αναθεώρησης- το πρώτο κομμάτι και το τελευταίο. Έχετε κάνει γέφυρα μέσα στην έρημο! Και μας ρωτάτε για τη βιωσιμότητα του έργου! Τα κομμάτια δεν ενώνουν τη Λαμία με την Εγνατία, κόβονται στη μέση.»
Η πρόοδος στο έργο έχει φτάσει στο 57,24% και όπως φαίνεται πάμε ολοταχώς για αίτηση παράτασης ολοκλήρωσης του έργου κατά τουλάχιστον ένα έτος. Αυτή η εξέλιξη είναι απολύτως φυσιολογική αν σκεφτεί κανείς ότι τα εργοτάξια άρχισαν να εργάζονται συστηματικά από τον Μάρτιο του 2014 και από το 17% έφτασαν στον 57,24% σε περίπου 15 μήνες.
Με αυτή την ταχύτητα (και εφόσον δεν έχουμε κάποιο «ατύχημα» κατά τη διάρκεια των έργων) η ολοκλήρωση του Ε65 θα μας πάει περίπου στο τέλος του 2016.
ΠΗΓΗ: ypodomes.com