Το ζήτημα της ανάπλασης της πλατείας Λασσάνη απασχόλησε έντονα και πυροδότησε… τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κοζάνης, που έλαβε χώρα το βράδυ της Τετάρτης
Το όλο θέμα συζητήθηκε εντός ημερησίας διάταξης και αφορούσε την έγκριση μελετών α) 72/2014 «Ανάπλαση πλατείας Λασσάνη» και β) 73/2014 «Προμήθεια εξοπλισμού παιδικής χαράς πλατείας Λασσάνη». Εισηγητής του θέματος ήταν ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Κοζάνης κ. Ευάγγελος Καραπάτσιος που παρουσίασε στο Σώμα στοιχεία και έλαβε την ομόφωνη γνώμη τους.
Παρέμβαση όμως επί του θέματος, αμέσως μετά την ψήφισή του έκανε ο πρόεδρος του Δ.Σ. των ΚΤΕΛ Αστικών Κοζάνης κ. Θεόδωρος Μιχαηλίδης, ο οποίος και αιτήθηκε περαιτέρω και αναλυτικότερης ενημέρωσης επί του όλου σημαντικού αυτού για την πόλη θέματος, για να λάβει την απάντηση από τον αντιδήμαρχο πως “επανειλλημένως φέραμε προς συζήτηση και ψήφιση στο Δ.Σ. την μελέτη της πλατείας Λασσάνη, αυτό που δεν είχε ολοκληρωθεί ήταν το κόστος…Αν θέλετε το συζητάμε και παίρνουμε μία συνολική απόφαση…”, είπε, για να προκαλέσει την παρέμβαση του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Δημήτρη Μαυροματίδη ο οποίος ανέφερε: “δεν υπάρχει χρόνος για διαφοροποίηση μελετών…”.
Συνεχίζοντας ο εκπρόσωπος-πρόεδρος του Δ.Σ. των ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Κοζάνης έθεσε ερωτήματα στον αρμόδιο αντιδήμαρχο περί της μελέτης εκφράζοντας την απορία του για το εάν “έχει προβλεφθεί θέση στην οποία θα μετακινηθούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς; Πού θα πάνε τα Αστικά; Θεωρώ πως είναι μια απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που στην πορεία θα πρέπει να συζητήσουμε γιατί -κατ’ εμάς και τους καταστηματάρχες- υπάρχουν διαφοροποιήσεις”… τα χαρακτηριστικά ερωτήματα του κ. Μιχαηλίδη, για να επανέλθει στο ερώτημά του “που θα πάνε τα Αστικά” που μέχρι σήμερα χρησιμοποιούν ως Σταθμό τους την πλατεία Λασσάνη.
Έτσι, ο κ. Καραπάτσιος απαντώντας στα κρίσιμα ερωτήματα του προέδρου των Αστικών, παρουσίασε βήμα-βήμα την εξέλιξη του έργου: “Πρώτον, για την κυκλοφοριακή μελέτη να σημειώσω ότι αυτή πάρθηκε μετά από απόφαση και μάλιστα ομόφωνη της Επιτροπής Κυκλοφοριακού, πέρασε από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και μετά από Δημοτικό Συμβούλιο… Η απόφαση λέει το εξής: εγκρίνει τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και προβλέπει δημιουργία θέσεων στάθμευσης και επιβίβασης-αποβίβασης του κοινού. Επίσης προβλέπεται και η κατασκευή ειδικού στέγαστρου αναμονής του κοινού, ενώ η προσέγγιση των λεωφορείων θα γίνεται διαμέσου της οδού Ολύμπου. Επίσης θα υπάρχει δυνατότητα στάθμευσης λεωφορείων τουριστικών και ΜΜΕ στη συμβολή των οδών Αρχελάου και Ολύμπου, ενώ θα δημιουργηθεί και πιάτσα Ταξί”, η αναλυτική τοποθέτηση του αντιδημάρχου.
Στο σημείο αυτό έντονες ήταν οι αντιδράσεις από την παράταξη της αντιπολίτευσης και δη από τον Συνδυασμό της κας Άννας Νανοπούλου και συγκεκριμένα από τη δημοτική σύμβουλο κα Στέλλα Ρουσιάδου που θεώρησε πως “ίσως οι περίοικοι δεν είναι τελικά ενημερωμένοι για την μελέτη της πλατείας. Αυτό που αποδεικνύεται είναι πως είχαν άγνοια… Δυστυχώς θεωρώ πως θα έχουμε ενστάσεις επί του θέματος, ενστάσεις τις οποίες είχαμε και εμείς. Δεν είναι τυχαία το γεγονός πως αρχικά η Αρχαιολογική Υπηρεσία χαρακτήρισε ως “έκτρωμα” το προβλεπόμενο σχέδιο και ξαφνικά τη δεύτερη φορά που τέθηκε το θέμα της μελέτης ως δια μαγείας θεωρήθηκε πολύ καλό”, τα λόγια της κας Ρουσιάδου, που συμπλήρωσε πως “δεν αλλάζουμε γνώμη για το έργο, αλλά επισημαίνω πως προφανώς οι πολίτες δεν ήταν ενημερωμένοι γι’ αυτό. Δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να γίνει μια πλατεία που σε ένα χρόνο θα θέλει πάλι γκρέμισμα και κτίσιμο από την αρχή…”, τα λόγια διαμαρτυρίας της δημοτικής συμβούλου.
Η τοποθέτηση της κας Ρουσιάδου προκάλεσε την άμεση επέμβαση-παρέμβαση του δημάρχου Κοζάνης κ. Λάζαρου Μαλούτα, ο οποίος απάντησε όσο στον πρόεδρο των ΚΤΕΛ Αστικών, όσο κυρίαρχα στην τοποθέτηση της κας Ρουσιάδου και τα ερωτήματά της ένα προς ένα…
“Το θέμα της μελέτης έχει συζητηθεί και ήδη σε χρόνους είμαστε οριακά… Σ’ ότι αφορά τα Αστικά ακούστηκε ποια είναι η πρόθεση της Επιτροπής και αγαπητέ κ. πρόεδρε των ΚΤΕΛ Αστικών θα κινηθούμε σ’ αυτή… Σ’ ότι αφορά τους περίοικους θυμίζω ότι πολλοί εξ αυτών ήρθαν εδώ στο Δ.Σ., εξέθεσαν τις απόψεις τους και πήραν τις απαντήσεις τους. Αυτό που περνάμε σαν μελέτη υιοθετεί και τις απόψεις τους.
Οι δρόμοι θα παραμείνουν στην κυκλοφορία κανονικά και θα παραμένουν κλειστοί σε ώρες λειτουργίας καταστημάτων. Σε ότι αφορά στις εγκρίσεις της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας αυτό που μπορώ να πω είναι ότι η μελέτη έχει όλες τις εγκρίσεις. Και ως προς το εάν θα κάνουμε τελικά μια πλατεία που σε ένα χρόνο θα πρέπει να ξαναγκρεμίσουμε έχω να πω ότι τις απόψεις για το κτίσιμό της δεν τις καταθέτει ούτε ο δήμαρχος, ούτε ο αντιδήμαρχος. Υπάρχουν μελετητές και επιστήμονες. Κανένας απ’ αυτούς λοιπόν δεν είναι διατεθειμένος να φτιάχνει πλατεία που θα χαλάσει σε ένα χρόνο”, η απάντηση του κ. Μαλούτα
Θέση επί του όλου θέματος όμως -ένα θέμα που σε καμία περίπτωση δεν φαινόταν πως θα απασχολήσει τόσο έντονα το Δ.Σ.- έλαβε και ο νέος δήμαρχος κ. Λευτέρης Ιωαννίδης.
“Ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Αστικών και οι περίοικοι βάζουν ένα ζήτημα και αγωνιούν για την πλατεία. Όμως για την μελέτη δεν υπάρχουν χρονικά περιθώρια. Πρέπει να παρθεί τώρα μία απόφαση και η κουβέντα μας μπορεί να γίνει περαιτέρω από Δευτέρα που θα αναλάβουμε τον Δήμο… Σαφώς και είμαστε υπέρ της απόφασης αλλιώς δεν θα γίνει το έργο, αφού επαναλαμβάνω είμαστε οριακά στο χρόνο…”.
Να σημειωθεί πως εν τέλει το εντός ημερησίας διάταξης θέμα πέρασε ομόφωνα από το Δ.Σ. όμως όπως όλα δείχνουν έως ότου ξεκινήσει και ολοκληρωθεί το έργο θα ειπωθούν πολλά…