Αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο βαθμολογούνται τα γραπτά της Α’ Λυκείου, έπειτα από τα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας που σημειώθηκαν κατά την πρώτη χρονιά εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων.
Έτσι, με ειδική βαθμολογική οδηγία του, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να άρει τις αδικίες ενός θεσμού που καταγγέλθηκε για πρόχειρη εφαρμογή και επιλογή των θεμάτων, λίγες ημέρες πριν από τις εξετάσεις.
Το υπουργείο αποφάσισε την ομαδοποίηση των μαθημάτων κατά τη βαθμολογία τους, ειδικά για τη φετινή χρονιά, και προαγωγή των μαθητών στην επόμενη τάξη. Έτσι, για να προαχθεί ο μαθητής στην επόμενη τάξη χρειάζεται να συμπληρώνει το 10 κατά μέσο όρο σε τρία μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο και όχι 10 σε κάθε ένα από τα βασικά μαθήματα ανά πεδίο, όπως ίσχυε μέχρι τώρα.
Παρατίθεται αναλυτικά η οδηγία που απέστειλε στους βαθμολογητές το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων:
«Με βάση την επεξεργασία των μέχρι τώρα στοιχείων, των σχετικών με την επίδοση των μαθητών της Α’ Λυκείου στις ενδοσχολικές εξετάσεις, που έχουν διαβιβαστεί στο γραφείο του υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου, προκύπτουν τα εξής:
»α) Η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ Λυκείου, όχι μόνο δεν οδήγησε τους μαθητές σε αποτυχία ή επιπλέον δυσκολία ανταπόκρισης στην εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων, αλλά αντιθέτως τους υποβοήθησε ώστε να επιτύχουν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις. Τα σχετικά στοιχεία θα διαβιβαστούν και στη Βουλή των Ελλήνων.
»β) Η νομοθετική απαίτηση της επίτευξης βαθμού τουλάχιστον 10 σε κάθε κλάδο των μαθημάτων της «Ελληνικής Γλώσσας» (3 κλάδοι: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) και των «Μαθηματικών» (2 κλάδοι: Άλγεβρα και Γεωμετρία) για την προαγωγή των μαθητών, συνάγεται ότι αποτελεί ένα αρκετά απαιτητικό μέτρο που μπορεί να οδηγήσει σε αδικίες.
»Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος έχει ήδη ετοιμάσει σχετική τροπολογία, η οποία θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή και θα καταλαμβάνει και τους φετινούς εξετασθέντες μαθητές της Α’ Λυκείου, σύμφωνα με την οποία, στα δύο ανωτέρω μαθήματα για την προαγωγή του μαθητή δεν θα απαιτείται η επίτευξη του 10 σε κάθε ξεχωριστό κλάδο, αλλά η επίτευξη του 10 ως μέσου όρου των επί μέρους κλάδων».
Πηγή: iefimerida.gr