Νέα Υόρκη: Τα κορίτσια έχουν τελικά καλύτερες σχολικές επιδόσεις από τα αγόρια σε όλα τα μαθήματα, παρά τα κοινωνικά στερεότυπα που διαχρονικά υποστηρίζουν το αντίθετο. Καναδική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Psychological Bulletin τεκμηριώνει ότι, παγκοσμίως, τον τελευταίο αιώνα τα κορίτσια είναι καλύτερα από τα αγόρια. Αντίθετα με τους κατά καιρούς ισχυρισμούς περί του αντιθέτου, σύμφωνα με τη νέα μελέτη, δεν έχει παρατηρηθεί τελευταία καμία αξιοσημείωτη αλλαγή στη βαθμολογική υπεροχή των κοριτσιών στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Οι ερευνητές κάνουν λόγο για ένα «καλά κρυμμένο μυστικό», με δεδομένο ότι ελάχιστη προσοχή έχει δοθεί στο φαινόμενο διεθνώς.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής το ζεύγος Ντανιέλ και Σουζάν Βουαγιέ του Πανεπιστημίου του Νιού Μπράνσγουικ, ανέλυσαν στοιχεία από 308 μελέτες που αφορούσαν τη βαθμολογία περίπου 539.000 αγοριών και 595.000 κοριτσιών σε πάνω από 30 χώρες, μεταξύ των ετών 1914 – 2011. Η μελέτη έδειξε ότι οι βαθμοί των κοριτσιών συστηματικά υπερέχουν των αγοριών και η διαφορά είναι μεγαλύτερη στα θεωρητικά-γλωσσικά μαθήματα, σε σχέση με τα θετικά. Αν και συγκριτικά μικρότερο, το βαθμολογικό πλεονέκτημα των κοριτσιών στα μαθηματικά και στα άλλα επιστημονικά μαθήματα είναι υπαρκτό και γίνεται πιο αισθητό στο Γυμνάσιο. Γενικότερα, οι βαθμολογικές διαφορές μεταξύ κοριτσιών – αγοριών αυξάνουν από το Δημοτικό έως το Γυμνάσιο, αλλά μειώνονται από το Γυμνάσιο έως το Λύκειο και το Πανεπιστήμιο. Από την άλλη, στα διαγωνίσματα συχνά τα αγόρια τα καταφέρνουν καλύτερα από τα κορίτσια, κυρίως στα μαθηματικά, στη φυσική και στα άλλα θετικά μαθήματα.
Σύμφωνα με τον Δρ Βουαγιέ, οι σχολικοί βαθμοί αντανακλούν ευρύτερα την προσπάθεια που καταβάλλει ένας μαθητής και την επιμονή του σε βάθος χρόνου – και σε αυτό τα κορίτσια υπερτερούν. Από την άλλη, τα τεστ αξιολογούν συγκεκριμένες ικανότητες σε ένα συγκεκριμένο χρονικό σημείο – και σε αυτό τα αγόρια μπορεί να τα πάνε καλύτερα. Όσον αφορά τις πιθανές αιτίες της διαχρονικής υπεροχής των κοριτσιών, οι ερευνητές την αποδίδουν κυρίως σε κοινωνικούς και πολιτισμικούς παράγοντες. Για παράδειγμα, πολλοί γονείς, θεωρώντας ότι, τα κορίτσια δεν θα τα καταφέρουν καλά στα μαθηματικά και στα άλλα θετικά μαθήματα, ενθαρρύνουν πολύ περισσότερο τα κορίτσια, από ό,τι τα αγόρια, να διαβάσουν περισσότερο σε αυτά ακριβώς τα αντικείμενα, με αποτέλεσμα τελικά τα κορίτσια να «παίρνουν κεφάλι» στη βαθμολογική κούρσα.
Από την άλλη, έχει παρατηρηθεί ότι τα κορίτσια τείνουν να διαβάζουν περισσότερο όλη τη χρονιά, ενώ τα αγόρια, που παραδοσιακά δίνουν έμφαση στην απόδοση, εστιάζουν κυρίως στα τελικά διαγωνίσματα και όχι στην χρόνια προσπάθεια. Όμως, σύμφωνα με τους ερευνητές, η πιο επίμονη και συστηματική προσπάθεια των κοριτσιών καθ’ όλη τη σχολική χρονιά μπορεί να τις ανταμείψει περισσότερο από ό,τι ένα έντονο «φίνις» στο τέλος, που συχνά προτιμούν τα αγόρια.
Πηγή: news.in.gr