Τις δικές τους εικονικές επιχειρήσεις στο Διαδίκτυο διοικούν 45 μαθητές του 2ου Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) Πτολεμαΐδας, στο πλαίσιο συμμετοχής τους στο διαγωνισμό Young Business Talents (νέα επιχειρηματικά ταλέντα) που υλοποιείται υπό την αιγίδα και την υποστήριξη του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης, φορέων που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας.
Πρόκειται για ένα καινοτόμο επιχειρηματικό πρόγραμμα που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και έχει ως στόχο να καλλιεργήσει στους μαθητές το επιχειρηματικό πνεύμα και να τους παρέχει γνώσεις και εμπειρίες, μέσα από ένα βιωματικό παιχνίδι συνεργασίας και άμιλλας, όπως ανέφερε μία από τις τρεις καθηγήτριες που είναι συντονίστριες των ομάδων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό, η κ. Αρίστη Ζησάκου.
Στο διαγωνισμό συμμετέχουν 258 ομάδες- εταιρείες από σχολεία της Ελλάδας, ενώ με βάση τα λεγόμενα της καθηγήτριας Έφης Φωτιάδου, αξιοσημείωτο είναι ότι το 2ο ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας είναι το μοναδικό σχολείο που συμμετέχει στο πρόγραμμα αυτό από την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, με 10 ομάδες και 45 μαθητές και των τριών τάξεων του Τομέα Οικονομικών Υπηρεσιών και του Τομέα Πληροφορικής του σχολείου. Σημείωσε μάλιστα ότι η εξοικείωση των μαθητών με την επιχειρηματικότητα γίνεται μέσω επιχειρηματικού προσομοιωτή στο ίντερνετ και ουσιαστικά οι μαθητές κάνουν πράξη αυτά που μαθαίνουν θεωρητικά κατά τη διάρκεια των μαθημάτων στο σχολείο. Καθώς, με τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα αυτό καλούνται να λάβουν αποφάσεις για την επιχείρησή τους και με βάση τα εβδομαδιαία αποτελέσματα των ομάδων- εταιρειών γίνεται η προαγωγή τους ή μη στον επόμενο γύρο του διαγωνισμού.
Αυτή την εβδομάδα ξεκίνησε ο τρίτος γύρος του διαγωνισμού και υπολείπεται ένας ακόμα, τα ημιτελικά, ενώ ο τελικός θα πραγματοποιηθεί στις 29 Μαρτίου στην Αθήνα με φυσική παρουσία των μαθητών που θα φθάσουν σε αυτόν.
Η καθηγήτρια Έφη Ιμαμίδου επισήμανε ότι από τις 258 ομάδες που ξεκίνησαν στην αρχή έχουν απομείνει 197, ωστόσο παραμένουν στο διαγωνισμό και οι 10 ομάδες του 2ου ΕΠΑΛ κι εξέφρασε την αισιοδοξία ότι θα φθάσουν όλες στον τελικό.
Δεν παρέλειψε να τονίσει τα οφέλη που αποκομίζουν οι μαθητές που συμμετέχουν στο διαγωνισμό, καθώς το πρόγραμμα αυτό τούς βοηθά να αναπτύξουν δεξιότητες, τεχνογνωσία, να ενισχύσουν τον υγιή ανταγωνισμό, την άμιλλα, την επιχειρηματικότητα, και να μάθουν μέσα από τα λάθη τους. «Είναι πολύ σημαντικό αυτό το επιχειρησιακό πρόγραμμα γιατί βοηθάει τα παιδιά να αποκτήσουν στοιχεία κρίσης προκειμένου να τους βοηθήσει στον μελλοντικό τους προσανατολισμό είτε πρόκειται για ακαδημαϊκό είτε για επαγγελματικό».
Στα μεγάλα οφέλη του συγκεκριμένου προγράμματος αναφέρθηκε και ο διευθυντής του 2ου ΕΠΑΛ, Λάζαρος Μισαηλίδης, επισημαίνοντας ότι τέτοια προγράμματα και μέσω του προσομοιωτή δίνουν στους μαθητές την ευκαιρία να έχουν πραγματικές συνθήκες επιχειρηματικότητας, πραγματικές συνθήκες εργασίας και να μπαίνουν με ομαλότητα στην κοινωνία και στους χώρους εργασίας, γιατί εξοικειώνονται με το πώς λειτουργούν οι επιχειρήσεις. Τόνισε μάλιστα ότι «με τα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα στην πατρίδα μας που δεν υπάρχει αυτή η σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία, τέτοιου είδους προγράμματα μπορούν να αναβαθμίσουν και το σχολείο και να αποδειχθούν φοβερά εργαλεία για την ανάπτυξη που όλο ακούμε και ακόμα δεν βλέπουμε και να δοθεί μια ώθηση στην ελληνική κοινωνία. Αυτός είναι άλλωστε ο ρόλος του σχολείου και θα πρέπει να κάνει τέτοια βήματα.»
Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα- διαγωνισμός έχει και έπαθλα, αφού εκτός από την εμπειρία και τη γνώση, θα απονεμηθεί στους μαθητές- καθηγητές των 15 ομάδων που θα αναδειχθούν νικήτριες δίπλωμα συμμετοχής αλλά και χρηματικά βραβεία ύψους 10.150 ευρώ.
Τη χαρά τους που μέσα από το διαγωνισμό αυτό τους δόθηκε η ευκαιρία να έρθουν κοντά σε τέτοια καινοτόμα προγράμματα και να εξοικειωθούν με το επιχειρείν και τη λήψη αποφάσεων, εξέφρασαν με δηλώσεις τους μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Ρόη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ