Δωρεάν διελεύσεις τέλος στην Εγνατία οδό, καθώς από σήμερα το πρωί αρχίζει κανονικά η λειτουργία του σταθμού διοδίων στον Πολύμυλο, οπότε οι οδηγοί για την διέλευσή τους θα πρέπει να βάλουν το χέρι στη τσέπη.
Με επίσημη ανακοίνωσή της «η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ανακοινώνεται ότι «την Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2010, στις 06:00 ξεκινά η λειτουργία του Σταθμού Διοδίων της Εγνατίας Οδού στον Πολύμυλο Κοζάνης.
Το αντίτιμο των διοδίων είναι 2,80 ευρώ για τα ελαφρά οχήματα, 2,00 ευρώ για τα δίκυκλα και τρίκυκλα, 7,00 ευρώ για τα φορτηγά και τα λεωφορεία με 2 ή 3 άξονες και 10,00 ευρώ για τα φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες.
Παρακαλούνται οι οδηγοί να τηρούν τη σήμανση της οδού και να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί κατά τη διέλευσή τους από το σταθμό διοδίων».
Να σημειωθεί ότι ο σταθμός διοδίων του Πολυμύλου, είναι ο πρώτος σταθμός που λειτουργεί στην Εγνατία οδό, ενώ είχε προηγηθεί δοκιμαστική λειτουργία το τριήμερο 9-11 Σεπτεμβρίου. Να σημειωθεί ότι οι δυτικομακεδόνες που κινούνται προς Θεσσαλονίκη θα πρέπει να πληρώνουν 9,60 ευρώ διόδια μετ’ επιστροφής, αφού εκτός από τα διόδια του Πολυμύλου καθορίστηκαν στα 2,80 ευρώ και τα διόδια των Μαλγάρων είναι 2 ευρώ.Το επόμενο βήμα της εταιρίας ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. είναι η ένταξη το συντομότερο δυνατόν του σταθμού διοδίων των Μαλγάρων στην Εγνατία. Παράλληλα, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της εταιρίας Γιάννη Τσακλίδη, «στόχος μας είναι να εφαρμόσουμε σε ένα χρόνο ηλεκτρονικά διόδια, ώστε η χρέωση να γίνεται με βάση τα χιλιόμετρα που θα διανύει ο κάθε οδηγός. Η Εγνατία θα είναι ο πρώτος αυτοκινητόδρομος που θα εφαρμόσει πλήρη ηλεκτρονικά διόδια στην Ελλάδα και στην Ευρώπη».
Το αξιοσημείωτο είναι ότι μέχρι να εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό σύστημα των διοδίων, τα μόνα διόδια που θα λειτουργούν στην Εγνατία οδό θα είναι αυτά του Πολυμύλου και στη συνέχεια των Μαλγάρων, μόλις ενταχθούν. Σε όλο το μήκος του άξονα της Εγνατίας δεν πρόκειται να τοποθετηθούν τα «συμβατικά» διόδια όπως τα ξέρουμε, αλλά θα λειτουργήσουν μόνο όταν θα ολοκληρωθεί η εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων. Τα ηλεκτρονικά διόδια που θα είναι σε ευρωπαϊκά πρότυπα θα τοποθετηθούν σε όλες τις εισόδους και εξόδους της Εγνατίας οδού, ώστε να καταγράφονται ακριβώς τα χιλιόμετρα που θα διανύει ο κάθε οδηγός και να χρεώνεται με βάση την χιλιομετρική απόσταση. «Στόχος μας είναι να προκηρύξουμε το συντομότερο δυνατό διεθνή διαγωνισμό για ηλεκτ6ρονικά διόδια στην Εγνατία οδό», δήλωσε ο Γ. Τσακλίδης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ