Σε αλλαγή πορείας για τα διόδια της Εγνατίας προχωρεί η κυβέρνηση, αναθεωρώντας τον σχεδιασμό που προέβλεπε τουλάχιστον 21 σταθμούς διοδίων μαζί με τους κάθετους οδικούς άξονες του αυτοκινητοδρόμου. Χθες, ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υπέγραψε την Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία οριστικοποιούνται τα πλάνα για τους σταθμούς, που αποτελούσαν προαπαιτούμενο για την εκταμίευση της δόσης των 8,5 δισ. ευρώ μαζί με την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για την αποτίμηση του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ που θα μεταφερθεί στο δημόσιο αλλά και τις ρυθμίσεις για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της ΓΑΙΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Χρυσοχοΐδης απορρίπτει προς ώρας τις εισηγήσεις των συμβούλων του και του ΤΑΙΠΕΔ για νέους σταθμούς όπως στο Βενέτικο και το Νισέλη (περίπου 20 χιλιόμετρα έξω από τα Μάλγαρα) και υιοθετεί πλήρες ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, που θα χρεώνει με βάση την διανυόμενη απόσταση και το οποίο προβλέπεται να έχει εγκατασταθεί στην Εγνατία μέχρι τα τέλη του 2016.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία έχει ξεκινήσει την προετοιμασία των ηλεκτρονικών διοδίων από το 2011 και σύμφωνα με πληροφορίες ο διαγωνισμός βρίσκεται ήδη στη δεύτερη φάση συγκεντρώνοντας σημαντικό ενδιαφέρον από ΟΤΕ – ΙΒΜ, Autostrada – JP & ABAΞ, ΤΕΡΝΑ – SISE – EFCON, ΑΚΤΩΡ – IBI και ΑΕΓΕΚ –ΕΝΕΤ.
Μέχρι τότε, συνεργάτες του υπουργού αναφέρουν ότι θα ισχύει ο υφιστάμενος σχεδιασμός με τους οκτώ σταθμούς (Τύρια, Μαλακάσι, Πολύμυλος, Ανάληψη, Μουσθένη, Ίασμος συν τα Μάλγαρα και το Άκτιο που αποτέλεσαν την προίκα από το ΤΕΟ). Δεν αποκλείεται ωστόσο η λειτουργία κάποιων διοδίων στους κάθετους άξονες που συνδέουν την χώρα μας με τα Βαλκάνια, καθώς μείζον θέμα για τον αυτοκινητόδρομο είναι η αύξηση των εσόδων του. Στελέχη της Εγνατίας υποστηρίζουν ότι σήμερα όλα τα έσοδα πηγαίνουν για την κάλυψη των δανείων με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η συντήρηση του δρόμου, που σε πολλά σημεία εμφανίζει πλέον αρκετές φθορές από τα φορτηγά καθώς πρόκειται για τμήματα που έχουν παραδοθεί πριν πολλά χρόνια.
Η απόφαση της κυβέρνησης να μην γεμίσει με νέους σταθμούς την Εγνατία μεταφέρει πλέον το μπαλάκι στους ιδιώτες που θα αναλάβουν την λειτουργία και συντήρηση του μεγάλου αυτοκινητοδρόμου, βγάζοντας το υπουργείο Υποδομών από την δύσκολη θέση να ανοίξει νέα μέτωπα με τις τοπικές κοινωνίες. Ωστόσο ανοικτό παραμένει το πρόβλημα επιβίωσης της Εγνατίας, από την στιγμή που το δημόσιο σύντομα θα πάψει να την χρηματοδοτεί και τα έσοδα παραμένουν πενιχρά.
Την ίδια στιγμή, άγνωστος παραμένει ο χρόνος της ιδιωτικοποίησης του αυτοκινητοδρόμου. Από το ΤΑΙΠΕΔ την μεταθέτουν από μήνα σε μήνα τον τελευταίο χρόνο ενώ πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών κάνουν λόγο για έναρξη της διαδικασίας μέσα στο καλοκαίρι. Ερωτηματικό ωστόσο παραμένει το ύψος του δανείου που θα περάσει στον ιδιώτη, εξαιτίας της διαφωνίας που υπάρχει μεταξύ της εταιρείας και της Πειραιώς. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται καθώς εξακολουθεί να υφίστανται η διαφορά των 25 εκ. ευρώ που αφορά τον τρόπο υπολογισμού για την αποπληρωμή ομολογιακού δανείου ύψους 250 εκ. ευρώ.
Πηγή: newmoney.gr