Πραγματοποιήθηκε, σήμερα Τρίτη, η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, υποδεχόμενος τον νέο υφυπουργό Μεταφορών κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο αναφέρθηκε στη σημασία που δίνει το υπουργείο στον πολύ σημαντικό τομέα των μεταφορών.
Απευθυνόμενος στον νέο υφυπουργό Υποδομών κ. Γιώργο Καραγιάννη μίλησε για το ρόλο που θα διαδραματίσει το υπουργείο στην μετά-κορονοϊό εποχή και τα μεγάλα έργα υποδομών που έχουν δρομολογηθεί και αυτά που σχεδιάζονται σε όλη την Ελλάδα.
Στη συνέχεια ο κ. Κ. Καραμανλής ευχαρίστησε για τη συνεργασία του τον απερχόμενο υφυπουργό κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη, όλο αυτό το διάστημα, από τη στιγμή που ανέλαβε την εξουσία η κυβέρνηση της ΝΔ.
Κώστας Καραμανλής: Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι ένα υπουργείο «βαρύ»
Σας καλωσορίζω στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Να σας καλησπερίσω όλους σε αυτήν την σύντομη και σεμνή τελετή παράδοσης και παραλαβής. Θα ήθελα να ξεκινήσω λέγοντας ένα μεγάλο ευχαριστώ στον καλό φίλο τον Γιάννη Κεφαλογιάννη, με τον οποίο η αλήθεια είναι, ότι πολύ πριν γίνει υφυπουργός μας συνέδεε μία μεγάλη φιλία, αλλά μας συνέδεε και μία καλή συνεργασία, διότι και οι δύο ήμασταν βουλευτές στα έδρανα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Με τον Γιάννη και αυτό δεν είναι υπερβολή συνεργαστήκαμε άψογα. Αυτό νομίζω είναι κάτι το οποίο το έχουν καταλάβει όλοι, όσοι παρακολουθούν τα τεκταινόμενα του Υπουργείου. Ποτέ δεν υπήρχε το παραμικρό πρόβλημα και φεύγει ένας πολύτιμος φίλος και ένας πολύ καλός συνεργάτης. Του εύχομαι καλή τύχη. Ο Γιάννης άλλωστε είναι μικρός σε ηλικία, μικρότερος από μένα και είμαι σίγουρος ότι θα επανέλθει δριμύτερος.
Να καλωσορίσω όμως ένα έμπειρο πολιτικό στέλεχος. Έναν άνθρωπο ο οποίος έχει θητεύσει σε διάφορες κυβερνητικές θέσεις και στο Υπουργείο Μεταφορών. Στον Μιχάλη Παπαδόπουλο αυτό που εκτιμώ ιδιαιτέρως είναι ότι όταν εγώ ήμουν τομεάρχης τα χρόνια της αντιπολίτευσης είχα δίπλα μου ένα καλό φίλο και έναν πολύ καλό συνεργάτη. Στάθηκε δίπλα, αν και τότε δεν ήταν εκλεγμένος βουλευτής και πραγματικά βοήθησε πολύ και στην τότε αντιπολιτευτική μας τακτική, αλλά βοήθησε πολύ σημαντικά και στη συγγραφή του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας στις μεταφορές.
Οπότε καλώς ήρθες. Χαίρομαι πολύ πού βρίσκεσαι εδώ και είμαι σίγουρος ότι η συνεργασία μας θα είναι εποικοδομητική και άψογη, όπως άλλωστε ήταν όλα αυτά τα χρόνια.
Τον Γιώργο Καραγιάννη τον ξέρετε όλοι. Ένας δραστήριος Γενικός Γραμματέας Υποδομών, ο οποίος ανταμείφθηκε για την πολύ σκληρή δουλειά του από τον Πρωθυπουργό. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι ένα υπουργείο «βαρύ». Ένα Υπουργείο το οποίο έχει πολλές πτυχές. Θεωρώ ότι με δύο υφυπουργούς πλέον θα μπορούμε να κινηθούμε, με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα, διότι όπως γνωρίζετε στον τομέα των Υποδομών παραλάβαμε έργα μπλοκαρισμένα, με μηδενική προετοιμασία. Παραλάβαμε αστικές συγκοινωνίες πολύ προβληματικές. Και προσπαθήσαμε να αντιμετωπίσουμε όλα αυτά τα πολυ σύνθετα προβλήματα.
Ούτε τα έργα όπως ξέρετε φυτρώνουν από τη μία μέρα στην άλλη, ούτε μπορούμε να βελτιώσουμε τις παθογένειες ετών στις αστικές συγκοινωνίες. Παρόλα αυτά γίνανε πολύ σημαντικά βήματα και στον τομέα των Υποδομών, που πλέον έχουμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημοσίων έργων, των τελευταίων ετών, ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων έχουμε συμβασιοποιήσει ήδη τα 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ. Στον τομέα των μεταφορών θα πω ότι έγινε μία πολύ μεγάλη προσπάθεια να ενισχύσουμε το στόλο των αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, να συνεργαστούμε με τον ιδιωτικό τομέα, με την διαδικασία, πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα του leasing και να δώσουμε συγκοινωνιακό έργο με περιφερειακά δρομολόγια στα ΚΤΕΛ. Αυτή η μάχη για καλύτερες συγκοινωνίες είναι καθημερινή και είμαι σίγουρος ότι με τον νέο Υφυπουργό και με τον Γενικό Γραμματέα Γιάννη Ξιαφαρά, αυτή η μάχη θα συνεχιστεί και ειδικά αυτό το διάστημα που μπαίνουμε πλέον, σε μία κανονικότητα απο το Σεπτέμβριο και μετά. Θέλω να κλείσω λέγοντας, ότι το Υπουργείο αυτό είναι κομβικής σημασίας για τη μετά κορονοϊο εποχή.
Πριν από λίγες μέρες ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις και αναφέρομαι στην Εγνατία. Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικασία της παραχώρησης μετά από πολύ μεγάλη και συστηματική δουλειά με πολλούς φορείς, το Υπερταμείο, το Υπουργείο Οικονομικών. Με αυτή λοιπόν τη συστηματική δουλειά θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε και θέλω για άλλη μία φορά να καλωσορίσω τους δύο νέους Υφυπουργούς και να αποχαιρετήσω τον καλό φίλο Γιάννη Κεφαλογιάννη.
Γιάννης Κεφαλογιάννης: Απολογισμός για τους 26 μήνες
Θα ήθελα να ευχαριστήσω με τη σειρά μου, καταρχάς τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για την τιμή που μου έκανε πριν από 26 μήνες να με ορίσει Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις μεταφορές και θεωρώ ότι τίμησα στο ακέραιο την τιμή, την οποία μου έκανε.
Θέλω όμως κυρίως να ευχαριστήσω τον Κώστα Καραμανλή για την συνεργασία, τη στήριξη και την φιλία, που με περιβάλλει όλα αυτά τα χρόνια και θα συμφωνήσω και εγώ μαζί του, ότι αυτό πάει πολύ πιο πριν από τη συνεργασία μας, την τυπική στο Υπουργείο. Όταν ο ίδιος τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών και εγώ ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος συνεργαστήκαμε στη Βουλή σε πάρα πολλά νομοσχέδια.
Θα ήθελα όμως να ευχαριστήσω και όλους τους συνεργάτες μου όλους αυτούς τους μήνες. Τον αρχικό Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, τον κύριο Σταθόπουλο και στη συνέχεια τον πολύτιμο μου συνεργάτη, τον κύριο Ξιφαρά, αλλά κυρίως όλους τους υπηρεσιακούς στο Υπουργείο και τους εποπτευόμενους φορείς, καθώς με την αρωγή τους και τη βοήθειά τους καταφέραμε, θα έλεγα, αρκετά πράγματα τους τελευταίους μήνες στον τομέα των μεταφορών.
Βεβαίως, θα ήθελα να ευχαριστήσω και τον μέχρι πρότινος Γενικό Γραμματέα Υποδομών, τον κ. Γιώργο Καραγιάννη και να του πω συγχαρητήρια για την αναβάθμιση. Νομίζω ήτανε κάτι το οποίο ήταν αναμενόμενο, με βάση και τη δουλειά, που έχει κάνει ο ίδιος στο Υπουργείο.
Θα μου επιτρέψετε πολύ σύντομα έναν πολύ γρήγορο απολογισμό για αυτούς τους 26 μήνες. Έγινε ένα εκτενές νομοθετικό έργο. Συγκεκριμένα 5 νομοσχέδια και 4 κυρώσεις διεθνών συμφωνιών. Θυμίζω άδειες οδήγησης, 4ο σιδηροδρομικό πακέτο, υδατοδρόμια, ίδρυση της αρχής πολιτικής αεροπορίας, σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας και μικροκινητικότητα και βεβαίως τις συμφωνίες αναγνώρισης διπλωμάτων μεταξύ Ελλάδας – Σερβίας, μεταξύ Ελλάδας – ΗΑΕ, Ελλάδας – Αλβανίας και για τις διεθνείς οδικές μεταφορές Ελλάδας και ΗΑΕ. Πάντα, υπό την καθοδήγηση του Κώστα Καραμανλή και με τη συνεργασία όλων αυτών που ανέφερα υλοποιήθηκαν μεταρρυθμίσεις που χρόνια είχαν να δουν οι μεταφορές και παραδίδουμε ένα ώριμο έργο σε κρίσιμους τομείς για την οικονομία και το μεταφορικό έργο.
Χαρακτηριστικά θα αναφέρω τα υδροπλάνα τα οποία σε ένα μήνα από τώρα θα γίνουν πιλοτικές πτήσεις- ένας νόμος ο οποίος ψηφίστηκε με μία ευρεία πλειοψηφία στο κοινοβούλιο- το γεγονός ότι είχαμε εργασιακή ειρήνη στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης και μάλιστα σε μία κρίσιμη περίοδο και τις μεταρρυθμίσεις σε δύσκολους κλάδους όπως είναι τα ταξί, τα ΚΤΕΛ, τα οποία μάλιστα δοκιμάστηκαν μέσα στην πανδημία. Στο υπουργείο επίσης, διαχειριστήκαμε την κρίση της πανδημίας για την εφοδιαστική αλυσίδα. Δεν υπήρξε η παραμικρή έλλειψη στα ράφια, είτε σε τρόφιμα, είτε σε φάρμακα, είτε σε κρίσιμες άλλες πρώτες ύλες. Τρέξαμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τουλάχιστον τα τελευταία 12 με 15 χρόνια και συγκεκριμένα σχεδόν διπλασιάσαμε τον στόλο στη Θεσσαλονίκη και αυξήθηκε ο αντίστοιχος στόλος στην Αθήνα κατά 70%.
Επίσης, θυμίζω ότι έγιναν και προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες για πρώτη φορά μετά από 12 χρόνια. Κοινώς, βάλαμε τα θεμέλια έτσι ώστε οι υποδομές στις συγκοινωνίες να διαρκέσουν ανεξάρτητα και πάνω από την πανδημία. Καταρτίσαμε το Εθνικό Σχέδιο για την οδική ασφάλεια, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη και για πρώτη φορά, η Ελλάδα απέκτησε ένα συνεκτικό και λεπτομερές πλάνο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Προχωρήσαμε τάχιστα στην ψηφιοποίηση διαδικασιών, όπως για παράδειγμα το προσωρινό δίπλωμα οδήγησης και την αντικατάσταση των διπλωμάτων. Ακόμη, ολοκληρώσαμε μία σειρά από συνεργασίες με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το ζήτημα των δρομολογίων και για την επόμενη 10ετία και για πρώτη φορά θέσαμε κανόνες στα οχήματα μικροκινητικότητας όπως είναι τα πατίνια στους δρόμους και τα διάφορα άλλα τέτοιου είδους οχήματα.
Τέλος, αυτό το οποίο παραδίδουμε και είναι ώριμο είναι το ζήτημα της εθνικής στρατηγικής για το ποδήλατο. Σε συνεργασία με το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος βρίσκεται σε τελικό στάδιο το σχέδιο νόμου για τις άδειες οδήγησης και τα ιστορικά οχήματα, η τελική επεξεργασία του ΚΟΚ και το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα ταξί, τα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης και όχι μόνο.
Θα κλείσω κάνοντας μία ιδιαίτερη αναφορά τόσο στον υπουργό τον Κώστα Καραμανλή όσο και στον Γ.Γ Γιώργο Καραγιάννη και νυν Υφυπουργό Υποδομών, για το γεγονός ότι προχώρησαν τάχιστα οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση όλων των απαραίτητων μελετών για την ιδιαίτερη πατρίδα μου, την Κρήτη και αναφέρομαι συγκεκριμένα στον ΒΟΑΚ, ένα έργο το οποίο και ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης το έχει θέσει ως βασική προτεραιότητα. Είμαι βέβαιος ότι το χρονοδιάγραμμα το οποίο έχετε θέσει θα ολοκληρωθεί γιατί είναι κάτι το οποίο δεν αφορά μόνο την Κρήτη αλλά συνολικά τη χώρα μας.
Βεβαίως, θέλω να ευχηθώ καλή επιτυχία στον αγαπητό φίλο και συνάδελφο Μιχάλη Παπαδόπουλο, ο οποίος είναι βαθύς γνώστης των θεμάτων. Είμαι βέβαιος ότι η δουλειά την οποία θα κάνει στο χώρο των μεταφορών θα είναι τεράστια και να πω ότι βρίσκομαι στο πλευρό του σε ότι χρειαστεί, από όποιο πόστο και αν είμαι πλέον, προκειμένου να μπορέσει και να βρει αυτά τα οποία χρειάζεται στους επόμενους μήνες και να ξέρει ότι έχει έναν συμπαραστάτη δίπλα του.
Μιχάλης Παπαδόπουλος: Πρόκληση για δουλειά
Ευχαριστώ Υπουργέ για το καλωσόρισμα. Πραγματικά ήταν μία ιδιαίτερη τιμή για μένα η επιλογή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο πρόσωπό μου και ιδιαίτερα η εμπιστοσύνη για τη συγκεκριμένη θέση. Για να είμαι ειλικρινής με λυπεί το γεγονός, ότι αντικαθιστώ τον Γιάννη Κεφαλογιάννη, έναν εξαιρετικό συνάδελφο και καλό φίλο.
Η ανάληψη των καθηκόντων συνιστά για μένα μία πρόκληση για δουλειά. Χαίρομαι ιδιαίτερα που είμαι σε ένα περιβάλλον γνώριμο, αγαπημένο. Βλέπω αρκετούς υπηρεσιακούς παράγοντες, με τους οποίους έχω συνεργαστεί στο παρελθόν. Είχαμε μία αγαστή συνεργασία. Άλλωστε ο τομέας των μεταφορών ήταν και θα είναι ζωτικής σημασίας, για το λόγο αυτό γίνεται μία ολοκληρωμένη προσπάθεια. Χαίρομαι ιδιαίτερα που πράγματα τα οποία είχαμε ξεκινήσει μέχρι το 2014 συνεχίστηκαν από τη σημερινή πολιτική ηγεσία, από τον Υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή και τον Υφυπουργό κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη. Το λέω αυτό γιατί πέρασαν 4,5 χρόνια που δεν έγινε απολύτως τίποτα. Ήρθε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με τον Υπουργό Κώστα Καραμανλή και ξεκίνησε ξανά πράγματα που δεν είχαν προχωρήσει, όπως ηλεκτροκίνηση, το τραμ, που δυστυχώς 4,5 χρόνια.. πήγε πίσω. Σε αυτή την προσπάθεια λοιπόν με την ηγεσία του Κώστα Καραμανλή θα εργαστούμε βάζοντας τα δυνατά μας. Πάντα εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Δεσμευόμαστε και εγώ και οι συνεργάτες μου, ότι θα συνεχίσουμε την εξαιρετική μέχρι τώρα δουλειά σε όλα τα επίπεδα.
Θεωρώ ότι είναι πρόκληση για μας ότι το 2021 να βρισκόμαστε σε μια τέτοια θέση. Είναι πρόκληση που λόγω του της πανδημίας, έπαιξε έναν σημαντικό ρόλο να κινηθούν τα πράγματα όσο γρήγορα θα θέλαμε.
Πιστεύω ότι στην κατεύθυνση αυτή θα κινηθούμε όλοι μαζί, με συνεννόηση, με συνεργασία και υπόσχομαι να υπάρχει δουλειά, χειροπιαστά αποτελέσματα και κυρίως να δώσουμε αυτό που χρειάζονται σήμερα οι Έλληνες πολίτες.
Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, για την τιμή που μου έκανε να με ορίσει Υφυπουργό Μεταφορών. Υπόσχομαι πως θα συνεχίσω τη σκληρή δουλειά με όλες μου τις δυνάμεις, προκειμένου να δικαιώσω την επιλογή του.
Γιώργος Καραγιάννης: Μένουν ακόμα να γίνουν πολλά
Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, για την τιμή που μου έκανε να με ορίσει Υφυπουργό Υποδομών στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Υπόσχομαι πως θα συνεχίσω τη σκληρή δουλειά με όλες μου τις δυνάμεις, προκειμένου να δικαιώσω την επιλογή του.
Θέλω να ευχαριστήσω τον απελθόντα Υφυπουργό Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη για τη καλή συνεργασία που είχαμε όλο αυτό το διάστημα και να συγχαρώ το νέο Υφυπουργό, Μιχάλη Παπαδόπουλο, για την ανάληψη των νέων του καθηκόντων.
Πριν 2 περίπου έτη o Υπουργός, Κώστας Καραμανλής, ανέλαβε μια αποστολή και εγώ δίπλα του να συνδράμω με όλες τις δυνάμεις να αναστήσουμε ένα κλάδο που κάποτε αποτελούσε την ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας και που μέσα στη κρίση, καταβαραθρώθηκε. Στο χρόνο που μεσολάβησε έγιναν πολλά.
Μεγάλα έργα ξεμπλόκαραν και συμβασιοποιήθηκαν όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο Ε-65 και το Άκτιο – Αμβρακία. Άλλα που έμεναν κλεισμένα για χρόνια στα συρτάρια, ωρίμασαν και το επόμενο διάστημα θα δημοπρατηθούν όπως ο ΒΟΑΚ, η σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ και τα μεγάλα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την ΕΡΓΟΣΕ.
Νέα έργα σχεδιάζονται και ξεκινούν μέσω ΣΔΙΤ, εγκαινιάζοντας μια νέα αντίληψη στη διαδικασία παραγωγής των έργων στη χώρα. Μένουν ακόμα να γίνουν πολλά.
Ήμουν από την αρχή και θα συνεχίσω να βρίσκομαι πίσω και δίπλα από τον Υπουργό, Κώστα Καραμανλή και να δίνω τη μάχη για να υλοποιηθεί το φιλόδοξο πρόγραμμα των 13 δις που έχει εξαγγείλει. Η δουλειά δεν σταματά και οι προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας θα απαιτήσουν περίσσεια υπομονής και αποφασιστικότητας. Όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε. Σας ευχαριστώ θερμά.<p>
Πηγή: /www.iefimerida.gr