Στο «Πρόγραμμα Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή» του ΕΣΠΑ 2021- 2027, εντάσσεται με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκου Παπαθανάση, η επιχορήγηση για την κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου υψηλής πίεσης προς τη Δυτική Μακεδονία.
Το συνολικό κόστος αγγίζει τα 188.341.603,94 ευρώ και η δημόσια δαπάνη τα 84.311.895 ευρώ, με το έργο να αποτελείται από 157χλμ. αγωγού φυσικού αερίου υψηλής πίεσης και να ξεκινά από τα Τρίκαλα Ημαθίας, καταλήγοντας βόρεια της πόλη της Πτολεμαΐδας.
Περιλαμβάνει κλάδο για τη σύνδεση με το Μετρητικό Σταθμό Καρδιάς, κλάδους για την σύνδεση με το Μετρητικό/Ρυθμιστικό Σταθμό Άσπρου Σκύδρας και το Μετρητικό/Ρυθμιστικό Σταθμό Περδίκκα Εορδαίας, κλάδο για την τροφοδοσία των περιοχών Βέροιας και Νάουσας, καθώς και προβλέψεις μελλοντικών επεκτάσεων. Το έργο περιλαμβάνει επίσης τον Σταθμό Μέτρησης της Καρδιάς για την παροχή των εγκαταστάσεων τηλεθέρμανσης για τις πόλεις της Κοζάνης, της Πτολεμαΐδας και του Αμυνταίου.
Ο νέος αγωγός στη Δ. Μακεδονία αποτελεί ένα από τα σημαντικά έργα που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου 2023-2032, καθώς θα είναι ο πρώτος αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου υψηλής πίεσης στην Ελλάδα – και ένας από τους πρώτους στην Ευρώπη- σχεδιασμένος για λειτουργία και μεταφορά έως και 100% υδρογόνου “hydrogen ready”. Το έργο αποτελεί μέρος του European «Hydrogen Backbone», της σχετικής υποδομής υδρογόνου της Ε.Ε, για την επίτευξη των στόχων για το κλίμα και την ενέργεια.
Σημαντικά τμήματα του έργου που αφορούν τη Δυτική Μακεδονία είναι:
- Τα 93,4 χλμ. αγωγού 30” από Τρίκαλα Ημαθίας έως τα Κομνηνά Πτολεμαΐδας (νέο βανοστάσιο).
- Τα 29,8 χλμ. κλάδος 14” για τη σύνδεση με το Μηχανοστάσιο Καρδιάς.
- Τα 9,1 χλμ. κλάδος 10” για τη σύνδεση με το Μ/Ρ Περδίκκα Εορδαίας.
Δικαιούχος ορίστηκε ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) Α.Ε.


































