Η αναβάθμιση της εισόδου της Κοζάνης από τη Λάρισα με την παράλληλη διαπλάτυνση του δρόμου μέχρι το αεροδρόμιο, καθώς και η ολοκλήρωση του εναπομείναντος τμήματος της εθνικής οδού Κοζάνης – Ρυμνίου, είναι δύο παρεμβάσεις πολύ σημαντικές, οι οποίες πρέπει επιτέλους να υλοποιηθούν, για τους δικούς της λόγους η κάθε μία.
Η πρώτη γιατί η είσοδος της πόλης με την «στενωπό» της περιοχής του αεροδρομίου, δεν είναι απλώς επικίνδυνη, αλλά δίνει την εντύπωση στον επισκέπτη ότι μπαίνει σε κάποιο απομονωμένο χωριό, παρά στην πρωτεύουσα της Δυτικής Μακεδονίας. Η δεύτερη γιατί ο πολύπαθος δρόμος Κοζάνης – Ρυμνίου, παραδόθηκε μισός πριν από δέκα και πλέον χρόνια, καθώς ένα κομμάτι αρκετών χιλιομέτρων που κουμπώνει στη γέφυρα Ρυμνίου έχει εγκαταλειφθεί. Πρόκειται για δύο έργα «ορφανά», αφού δεν υπάρχει πηγή χρηματοδότησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «e-ptolemeos.gr», αναθερμαίνονται οι ελπίδες για «ξεπάγωμα» των εν λόγω έργων, καθώς η Αντιπεριφέρεια Κοζάνης βρίσκεται πολύ κοντά στην εξεύρεση χρηματοδότησης. Ο αντιπεριφερειάρχης Παναγιώτης Πλακεντάς βρίσκεται σε επαφή με τον γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών, Γιώργο Δέδε, στον οποίο εξήγησε τη σημασία της υλοποίησης των οδικών παρεμβάσεων, ζητώντας συγχρόνως να χρηματοδοτηθούν από το υπουργείο Μεταφορών. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο αξιωματούχος του υπουργείου είναι θετικός στην ένταξη των έργων αυτών στο πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση. Μάλιστα έδωσε το «οκ» σε προφορικό επίπεδο, ενώ σε επόμενη συνάντηση ο αντιπεριφερειάρχης Κοζάνης ευελπιστεί να διασφαλίσει «γραπτές εγγυήσεις».
Εφόσον γίνει αυτό, ο δρόμος Κοζάνης – Ρυμνίου, στο τμήμα από την παράκαμψη του Κήπου μέχρι το «κούμπωμα» κοντά στη γέφυρα Ρυμνίου, μπορεί αμέσως να δημοπρατηθεί, αφού δεν υπάρχουν άλλες εκκρεμότητες. Για την διαμόρφωση της εισόδου της Κοζάνης μέχρι το αεροδρόμιο τα πράγματα είναι πιο σύνθετα. Πρέπει πρώτα να λυθούν ορισμένες εκκρεμότητες. Το βασικό όμως σύμφωνα με την περιφερειακή Αρχή, είναι να λυθεί πολιτικά το ζήτημα της χρηματοδότησης και να διασφαλιστούν τα χρήματα από το πρόγραμμα του υπουργείου Μεταφορών. Αν αυτό λυθεί, τότε θα πρέπει να ξεκινήσει η διαδικασία των απαλλοτριώσεων και να επικαιροποιηθεί η μελέτη η οποία είχε γίνει πριν από την κατεδάφιση της γέφυρας του ΟΣΕ. Βεβαίως η διαδικασία των απαλλοτριώσεων είναι χρονοβόρα, όμως αν διασφαλιστούν τα χρήματα μπορεί να ξεκινήσουν αμέσως όλες οι παράλληλες ενέργειες.
Για την προοπτική των δύο πολύπαθων έργων, τα οποία είναι πολύ σημαντικά για την περιοχή και για την ανάπτυξή της, η επόμενη συνάντηση του αντιπεριφερειάρχη Κοζάνης με τον γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών, η οποία ίσως να πραγματοποιηθεί εντός του Ιανουαρίου, είναι καθοριστική.