Είτε ως τροπολογία, είτε ως ξεκάθαρη αναφορά στο νέο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας, αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή η τροποποίηση συγκεκριμένων άρθρων του Ν. 4533/2018 ο οποίος έβαζε και συνεχίζει να βάζει εμπόδια στην υλοποίηση του κάθετου οδικού άξονα Πτολεμαΐδα- Φλώρινα.
Το θέμα της κατασκευής του συγκεκριμένου οδικού άξονα, έχει έρθει τους τελευταίους μήνες έντονα στην επικαιρότητα, με το πολιτικό προσωπικό της περιοχής να έχει ξιφουλκήσει εντόνως για το ποιος ή ποιοι ευθύνονται για τη μη πρόοδο των ενεργειών σχετικά με την κατασκευή του έργου, ενώ η υπόθεση έχει απασχολήσει ουκ ολίγες φορές και τις συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας.
Μάλιστα βουλευτές της Κοζάνης και της Φλώρινας, μαζί με τον Περιφερειάρχη και υπηρεσιακά στελέχη της Διαχειριστικής Αρχής, είχαν επισκεφθεί τον Υφυπουργό Ενέργειας Γεράσιμο Θωμά, παραθέτοντας όλα τα στοιχεία και τα εμπόδια για την κατασκευή του έργου, με κύριο ζήτημα την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης να επεκτείνει τα όρια του ορυχείου της Βεύης, στην προσπάθεια πώλησης του ΑΗΣ Μελίτης, με αποτέλεσμα η χάραξη του δρόμου να περνάει μέσα από το ορυχείο.
Ο Υφυπουργός είχε δεσμευτεί για αλλαγή στο συγκεκριμένο νόμο, με τις πληροφορίες του «Π» να κάνουν λόγο για θετική εξέλιξη μιας και ο Γεράσιμος Θωμάς έγινε αποδέκτης της πρότασης που έφτασε στο γραφείο του τις προηγούμενες ημέρες.
Έτσι το επίμαχο άρθρο του προηγούμενου άρθρου θα αλλάξει και θα προβλέπει πλέον την εκτέλεση όλων των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη νομοθεσία περί αναγκαστικής απαλλοτρίωσης για δημόσια έργα συγκοινωνιακού δικτύου δημόσιας ωφέλειας που θα υλοποιηθούν επί των εκτάσεων που είχαν παραχωρηθεί(μεταξύ των οποίων και το συγκεκριμένο κομμάτι της χάραξης του κάθετου άξονα).
Με τη ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου ξεμπλοκάρει ένα από τα βασικά προβλήματα του έργου, με τα εμπόδια πάντως να είναι ακόμα περισσότερα καθώς δεν υπάρχει ακόμα μελέτη και οι χρόνοι τρέχουν με τις προθεσμίες για την ένταξη του έργου στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο να είναι περιορισμένες.
Μάλιστα όλα τα παραπάνω αποτελούν και επιχειρήματα της αιτιολογικής έκθεσης που θα κατατεθεί από τον Υφυπουργό, με ρητή να είναι η αναφορά περί «ενίσχυσης της ασφάλειας προγραμματισμού του έργου».
Ζήσης Πιτσιάβας