Την περαιτέρω διερεύνηση ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών των πολιτικών προσώπων που διετέλεσαν υπουργοί Υποδομών, από την υπογραφή της σύμβασης 717/2014 ως και τη νύχτα του τραγικού δυστυχήματος, ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ, με βάση δημοσίευμα του iefimerida.
Με βάση την πορισματική θέση που κατέθεσε η αξιωματική αντιπολίτευση στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής, η επίμαχη διερεύνηση δεν πρέπει να γίνει από την Εθνική Αντιπροσωπεία αλλά τη δικαιοσύνη, καθώς όπως αναφέρει η Κουμουνδούρου «για τα εγκλήματα παραλείψεως κατά την άσκηση των υπουργικών καθηκόντων αρμόδια είναι η τακτική Δικαιοσύνη, καθώς σε ότι αφορά το άρθρο 86 Συντάγματος και το προστατευτικό πλέγμα για τις πράξεις που εκτελούνται κατά την ενάσκηση των υπουργικών καθηκόντων, δεν προκύπτει ότι συμπεριλαμβάνεται και η παράλειψη εκτέλεσης οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας».
Ερευνα για Χρυσοχοΐδη, Σπίρτζη, Καραμανλη, Καραγιάννη και γενικούς γραμματείς των υπουργείων
Ωστόσο, επειδή στον ΣΥΡΙΖΑ αναγνωρίζουν διχογνωμία μεταξύ των Συνταγματολόγων για το ποιος έχει αρμοδιότητα εξέτασης και ελέγχου πράξεων ή παραλείψεων υπουργών που δεν έγιναν κατά την άσκηση των καθηκόντων του, ζητά την σχετική ομόφωνη απόφαση όλων των μελών της εξεταστικής. Όπως προκύπτει από το πόρισμα ο έλεγχος θα πρέπει να γίνει στους κ.κ. Χρυσοχοΐδη, Σπίρτζη, Καραμανλη΄, τον υφυπουργό κ. Καραγιάννη αλλά και τους γενικούς γραμματείς των υπουργείων.
«Η αλυσίδα των ευθυνών, ξεκινά από το προφανές. Από τον ήδη προφυλακισμένο σταθμάρχη, του οποίου οι εγκληματικές παραλείψεις, κατά την άσκηση των καθηκόντων, που παράνομα και ρουσφετολογικά κάποιοι του ανέθεσαν, παραβιάζοντας τα καθήκοντά», αναφέρει χαρακτηριστικά η πορισματική θέση και επισημαίνει: «στη περίπτωση του σταθμάρχη, βλέπουμε στην χείριστη εκδοχή της, την χρονίζουσα εγκληματική για την κοινωνία παθογένεια, σύμφωνα με την οποία η καταλληλότητα ή μη ενός ανθρώπου, κρίνεται καιροσκοπικά και πελατειακά, αδιαφορώντας για την ευθύνη και τον αντίκτυπο απέναντι σε εκατοντάδες ανθρώπους, που καθημερινά επέβαιναν στα τρένα».
Ο ΣΥΡΙΖΑ μιλά για συγκάλυψη του τόπου του δυστυχήματος
Ο ΣΥΡΙΖΑ επίσης, μιλά για συγκάλυψη του τόπου του δυστυχήματος με το μπάζωμα, σε χρόνο άμεσο, καθώς και για το γεγονός πως δεν αποκαταστάθηκε η λειτουργία της τηλεδιοίκσησης στη Λάρισα. «Το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί πιθανά αν είχε υλοποιηθεί η Σύμβαση 717/2014 και λειτουργούσε σύστημα φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης, όπως και το ETCS, που η ενεργοποίηση του ήταν συνυφασμένη με την ολοκλήρωση των έργων της σύμβασης 717/2014. Επομένως το έγκλημα θα είχε αποφευχθεί εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δηλαδή ο κ. Καραμανλής, ο Υφυπουργός κ. Καραγιάννης, οι γενικοί γραμματείς εκείνης της περιόδου είχαν καθορίσει και εφαρμόσει τα ελάχιστα επίπεδα ασφάλειας, σύμφωνα με τους επιβεβλημένους Εθνικούς Κανόνες Ασφάλειας», αναφέρει και προσθέτει: «σε κάθε περίπτωση εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δηλαδή ο κ. Καραμανλής, ο Υφυπουργός κ. Καραγιάννης, οι γενικοί γραμματείς εκείνης της περιόδου, μετά την δραματική απομείωση του προσωπικού και μετά την καταστροφή του παλαιού συστήματος τηλεδιοίκησης στην Ζάχαρη Λάρισας και την απόφαση μη άμεσης αποκατάστασης του, είχαν προβεί σε άμεσες διορθωτικές αποφάσεις, ώστε να υπάρχει ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου, θα διασφάλιζαν την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου, την αναστολή λειτουργίας του, ως την αποκατάσταση των προϋποθέσεων ασφαλούς λειτουργίας».
Αναφορικά με τον Κώστα Καραμανλή από τον ΣΥΡΙΖΑ τονίζουν «σε ότι αφορά ειδικότερα την συμμετοχή στα ανωτέρω του κ. Καραμανλή θεωρούμε πως η συστηματική απόκρυψη και διαστρέβλωση της αλήθειας, κατά την κατάθεσή του ενώπιον της Εξεταστικής, εάν εμβαθύνει κανείς στα ειδικότερα σημεία που αυτή εστιάστηκε, δεν αποκαλύπτουν απλώς την πρόδηλη συνείδηση ενοχής του, αλλά και στοιχειοθετούν νομικά τον ενδεχόμενο δόλο του τέως υπουργού για τις ανθρωποκτονίες που διαπράχθηκαν».