Ανακοίνωση εξέδωσε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών Δ. Μακεδονίας, τονίζοντας της επίμονες και αρκετές φορές ενοχλητικές τηλεφωνικές προσπάθειες παρόχων τηλεφωνίας και ρεύματος να πείσουν τους καταναλωτές να γίνουν νέοι πελάτες τους.
Συγκεκριμένα η ανακοίνωση του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών Δ. Μακεδονίας, αναφέρει τα εξής :
“Καθημερινή είναι πλέον η όχληση των καταναλωτών, ακόμη και στον εργασιακό τους χώρο, ακόμη και σε ώρες κοινής ησυχίας, κυρίως από εταιρείες τηλεφωνίας, ίντερνετ και παροχής ηλεκτρικού ρεύματος.
Στα πλαίσια προώθησης των προγραμμάτων και των υπηρεσιών τους ακολουθούν επιθετική πολιτική ενημέρωσης και διαφήμισης κυρίως μέσω τηλεφωνημάτων.
Ακόμη και αν λάβουν την άρνηση του εκάστοτε καταναλωτή να γίνει συνδρομητής, επανέρχεται άλλος υπάλληλος, τις επόμενες ημέρες με πιο πιεστικό και επίμονο τρόπο. Δίνουν σύντομες καταληκτικές ημερομηνίες ισχύος της προσφοράς έτσι ώστε να πιέσουν τους καταναλωτές να αλλάξουν πάροχο.
Στα πλαίσια των προωθητικών ενεργειών οι καταναλωτές υποβάλλονται σε πλήθος ερωτήσεων (μερικές εκ των οποίων απόλυτα προσωπικές) όπως : σε ποια εταιρεία είναι συνδρομητές, πόσο πληρώνουν, πότε λήγει η σύνδεση, πόσες συνδέσεις έχουν αυτοί και οι άμεσοι συγγενείς τους, αν έχουν οικογένεια και επομένως αυξημένες ανάγκες χρήσης τηλεφωνίας, ίντερνετ και ηλεκτρικού ρεύματος, ποιες οι προτιμήσεις και οι ανάγκες τους στη χρήση των προγραμμάτων, αν ξεπερνούν τον δωρεάν χρόνο ομιλίας, μηνυμάτων και gb ίντερνετ, αν μιλούν με το εξωτερικό κλπ.
Πλέον η δυσφορία των καταναλωτών είναι μεγάλη. Οι διαμαρτυρίες και οι καταγγελίες πληθαίνουν.
Πως αυτές οι εταιρείες αποκτούν πρόσβαση στα τηλέφωνα χιλιάδων καταναλωτών ?
Με ποιο δικαίωμα ενοχλούν καθημερινά τους καταναλωτές, με τρόπο πιεστικό και αφόρητο ?
Γιατί δεν ενημερώνουν τους καταναλωτές για το δικαίωμα υπαναχώρησης εντός 14 ημερών στην περίπτωση που συνάπτουν συνδέσεις και συμβόλαια τηλεφωνικά, ήτοι από απόσταση ?
Γιατί δεν τους πληροφορούν ή δεν τους υπενθυμίζουν την υποχρέωση καταβολής ποινικής ρήτρας στην εταιρεία που οι καταναλωτές είναι ήδη συνδρομητές σε περίπτωση που δεν έχει παρέλθει ο χρόνος λήξης / λύσης του συμβολαίου, συνήθως διετής ?
Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα έχει θέσει το στις αρμόδιες αρχές μέχρι και σήμερα, όμως απαντήσεις δεν λάβαμε και η κατάσταση επιδεινώνεται.
Οι καταναλωτές για μια ακόμη φορά είναι εκτεθειμένοι και απροστάτευτοι στις επιθετικές πρακτικές διαφήμισης και προώθησης των προϊόντων – υπηρεσιών των μεγάλων εταιρειών.
Σε όλα τα ανωτέρω προστίθενται οι αυξημένες χρεώσεις στα τιμολόγια των παρόχων εταιρειών, οι υπέρογκες χρεώσεις των πενταψήφιων αριθμών και οι πρακτικές εξαπάτησης μέσω κινητών τηλεφώνων με την μέθοδο του ηλεκτρονικού ψαρέματος – fishing τομείς στους οποίους οι χρήστες είναι απροστάτευτοι.”