Κυριακή, 5 Οκτωβρίου 2025
No Result
View All Result
  • Προφίλ
  • Διαφήμιση
  • Καριέρα
  • Πρακτική Άσκηση
  • Επικοινωνία
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

    ΕΝΕΡΓΕΙΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

    ΚΟΙΝΩΝΙΑ

    ΥΓΕΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    ΠΟΝΤΙΑΚΑ

    ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Πτολεμαΐδα
    Κοζάνη
    Αμύνταιο
    Φλώρινα
    Καστοριά
    Γρεβενά

    ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

    To Στίγμα
    Επίκαιρος
    Τα παραπολιτικά του παλμού
    Σύντροφος

    SPORTS

    Βαθμολογίες
    Μπάσκετ
    Ποδόσφαιρο
    Στίβος
    Τέννις
    Βόλεϊ
    Χάντμπολ

    Web TV

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

    ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ΣΤΗΛΕΣ

    Αγροτικά
    Φωτογραφίζουμε τα κακώς κείμενα
    Το μάτι του πολίτη
    Περί Φυσικής
    Εντέχνως
    Βιβλιοδείκτης
    Τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δεις!
    Σινεμά
    Μουσικές Επιλογές
    Σχολικά κείμενα
    Καφέ Ρωμανία
    Μνημεία της Εορδαίας
    Γαστρονομία
    Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

    PLUS

    Καιρός
    Κινηματογραφικές Προβολές
    Διαγωνισμοί
    Δι@ύγεια Δυτ. Μακεδονίας
    Εφημερεύοντα φαρμακεία
    Πρόγραμμα τηλεόρασης
    Δρομολόγια τρένου, ΚΤΕΛ & πρόγραμμα πτήσεων
    Το Φθηνότερο Βενζινάδικο
    Ποιότητα ατμόσφαιρας
    Σεισμοί
    Πρώτο θέμα
    Πρωτοσέλιδο Παλμού
    Πρωτοσέλιδο Πτολεμαίου
    Δωρεάν 2μηνη συνδρομή στον «Π»
    Δείτε Google Analytics
    Πρακτική άσκηση AEI/TEI/ΟΑΕΔ στο E-PTOLEMEOS.GR
    PougaridisMedia – Τυπογραφείο – Εκτυπώσεις – Πτολεμαΐδα

  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcastsNew
  • True Story RadioLive
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

    ΕΝΕΡΓΕΙΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

    ΚΟΙΝΩΝΙΑ

    ΥΓΕΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    ΠΟΝΤΙΑΚΑ

    ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Πτολεμαΐδα
    Κοζάνη
    Αμύνταιο
    Φλώρινα
    Καστοριά
    Γρεβενά

    ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

    To Στίγμα
    Επίκαιρος
    Τα παραπολιτικά του παλμού
    Σύντροφος

    SPORTS

    Βαθμολογίες
    Μπάσκετ
    Ποδόσφαιρο
    Στίβος
    Τέννις
    Βόλεϊ
    Χάντμπολ

    Web TV

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

    ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ΣΤΗΛΕΣ

    Αγροτικά
    Φωτογραφίζουμε τα κακώς κείμενα
    Το μάτι του πολίτη
    Περί Φυσικής
    Εντέχνως
    Βιβλιοδείκτης
    Τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δεις!
    Σινεμά
    Μουσικές Επιλογές
    Σχολικά κείμενα
    Καφέ Ρωμανία
    Μνημεία της Εορδαίας
    Γαστρονομία
    Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

    PLUS

    Καιρός
    Κινηματογραφικές Προβολές
    Διαγωνισμοί
    Δι@ύγεια Δυτ. Μακεδονίας
    Εφημερεύοντα φαρμακεία
    Πρόγραμμα τηλεόρασης
    Δρομολόγια τρένου, ΚΤΕΛ & πρόγραμμα πτήσεων
    Το Φθηνότερο Βενζινάδικο
    Ποιότητα ατμόσφαιρας
    Σεισμοί
    Πρώτο θέμα
    Πρωτοσέλιδο Παλμού
    Πρωτοσέλιδο Πτολεμαίου
    Δωρεάν 2μηνη συνδρομή στον «Π»
    Δείτε Google Analytics
    Πρακτική άσκηση AEI/TEI/ΟΑΕΔ στο E-PTOLEMEOS.GR
    PougaridisMedia – Τυπογραφείο – Εκτυπώσεις – Πτολεμαΐδα

  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcastsNew
  • True Story RadioLive
No Result
View All Result
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
No Result
View All Result
Το ιστορικό της σιδηροδρομικής γραμμής από την Καλαμπάκα προς την Κοζάνη

Το ιστορικό της σιδηροδρομικής γραμμής από την Καλαμπάκα προς την Κοζάνη

15 Σεπτεμβρίου 2021, 9:48 πμ
από e-ptolemeos team
σε Ελλάδα
Reading Time: 1 mins read

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Σχετικές Αναρτήσεις

Μέτρα για το στεγαστικό: Σε ποια στρατόπεδα θα χτιστούν 2.000 διαμερίσματα -Σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα
Ελλάδα

Αλλαγές στη στρατιωτική θητεία – Γυναίκες στα χακί

5 Οκτωβρίου 2025, 7:02 μμ
Ποιες είναι οι 25 μεταρρυθμίσεις που θα αποτελέσουν κορμό του κυβερνητικού έργου έως το τέλος του 2025
Ελλάδα

Μητσοτάκης: Η οικονομία πάει καλά και το μέρισμα αυτής της πορείας φτάνει στην κοινωνία

5 Οκτωβρίου 2025, 5:00 μμ
Καιρός: Ψυχρό μέτωπο από Δευτέρα –  Τι προβλέπει ο Κολυδάς
Ελλάδα

Αλλάζει ο καιρός – Οι περιοχές με βροχές και τις καταιγίδες

5 Οκτωβρίου 2025, 1:00 μμ
Άρτα – Υπόθεση 28χρονης εγκύου: Η οικογένεια έχει καταθέσει μήνυση για ανθρωποκτονία από αμέλεια
Ελλάδα

Άρτα – Υπόθεση 28χρονης εγκύου: Η οικογένεια έχει καταθέσει μήνυση για ανθρωποκτονία από αμέλεια

5 Οκτωβρίου 2025, 11:58 πμ
Ψευδείς συνταγογραφήσεις: Πέντε συλλήψεις και κατασχέσεις πάνω από μισό εκατ. ευρώ- Έρευνες και σε Κοζάνη, Γρεβενά
Ελλάδα

Σοκ στο Αγρίνιο: Νέο αδιανόητο λάθος, έδωσαν σε έγκυο 8 μηνών φάρμακο για διακοπή κύησης

5 Οκτωβρίου 2025, 11:02 πμ
Η Tottis Foods ενδιαφέρεται να καλύψει θέσεις εργασίας στο  Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας του Εργοστασίου στην ΒΙ.ΠΕ. Φλώρινας
Αγγελίες Εργασίας

Η ΤΕ.ΝΑ ΑΤΕΒΕ αναζητά Πολιτικό Μηχανικό Α.Ε.Ι. για τον Ν.Φλώρινας.

5 Οκτωβρίου 2025, 2:04 μμ
Η Tottis Foods ενδιαφέρεται να καλύψει θέσεις εργασίας στο  Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας του Εργοστασίου στην ΒΙ.ΠΕ. Φλώρινας
Αγγελίες Εργασίας

Κοζάνη: Η KIEFER TEK Ltd. αναζητά Πολιτικό Μηχανικό

3 Οκτωβρίου 2025, 5:52 μμ
Aπό το κατάστημα GERMANOS στην Πτολεμαΐδα ζητούνται δυναμικά και φιλόδοξα άτομα ηλικίας έως 29 ετών με αυτοπεποίθηση και ευχέρεια στην επικοινωνία, προκειμένου να εργαστούν ως πωλητές / πωλήτριες στo κατάστημα
Αγγελίες Εργασίας

Aπό το κατάστημα GERMANOS στην Πτολεμαΐδα ζητούνται δυναμικά και φιλόδοξα άτομα ηλικίας έως 29 ετών με αυτοπεποίθηση και ευχέρεια στην επικοινωνία, προκειμένου να εργαστούν ως πωλητές / πωλήτριες στo κατάστημα

3 Οκτωβρίου 2025, 4:35 μμ
Παράταση προθεσμίας μέχρι τις 31 Μαρτίου 2023 για πληρωμή της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς του ΕΛΓΑ
Αγγελίες Εργασίας

ΑΣΕΠ: Προσλήψεις 9 ατόμων στον ΕΛΓΑ – Μια θέση και στην Κοζάνη

2 Οκτωβρίου 2025, 8:00 μμ
Εταιρία «Νερά Βλάστης ΑΕ»: Ζητείται Υπάλληλος Λογιστηρίου & Γραμματειακής Υποστήριξης
Αγγελίες Εργασίας

Εταιρία «Νερά Βλάστης ΑΕ»: Ζητείται Υπάλληλος Λογιστηρίου & Γραμματειακής Υποστήριξης

1 Οκτωβρίου 2025, 7:12 μμ




Share on FacebookShare on TwitterEmail Share

Η Μελέτη αυτή ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1920, την περίοδο δηλαδή της ενδυνάμωσης και ανάπτυξης των σιδηροδρόμων Ελλάδας.

Το ιστορικό της σιδηροδρομικής γραμμής από την Καλαμπάκα προς την Κοζάνη! Στην Καλαμπάκα βρίσκεται το τέλος της σιδηροδρομικής γραμμής που ξεκινάει από τη Λάρισα.

Στο παρελθόν έγιναν σοβαρές προσπάθειες για την συνέχιση της γραμμής από την Καλαμπάκα προς την Κοζάνη.

Η πιο σημαντική θεωρείται η μελέτη του 1925 και η υλοποίηση της με την κατασκευή της γραμμής η οποία όμως έληξε άδοξα στο δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο.

Η Μελέτη αυτή ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1920, την περίοδο δηλαδή της ενδυνάμωσης και ανάπτυξης των σιδηροδρόμων Ελλάδας.

Την εκπόνηση της ανέλαβε η νεοσύστατη τότε (Μάρτιος του 1920) εταιρία, νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους» (ΣΕΚ) από την κυβέρνηση Βενιζέλου.

Η Συμφωνία με την Βελγική εταιρεία

Στις 27 Αυγούστου 1925 η Ελληνική Κυβέρνηση συμφώνησε με την «Societe commerciale de Belgique» να χρηματοδοτήσει την κατασκευή δικτύου σιδηροδρομικών γραμμών και την ανακατασκευή υπάρχοντος δικτύου με την προμήθεια του σχετικού εξοπλισμού που θα εκτελούσε μια Βελγική κατασκευαστική εταιρεία.

Απόκομμα από εφημερίδα της εποχής περιγράφει την έναρξη των εργασιών και δίνει τεχνικές πληροφορίες για την εν λόγω σιδηροδρομική γραμμή.

Ο αναλαβών την κατασκευήν της γραμμής Καλαμπάκας – Κοζάνης – Βέροιας Βελγικός όμιλος ήρξατω προ τετραμήνου των εργασιών του.

Η γραμμή αυτή πλάτους κανονικού και μήκους 200 περίπου χιλιομέτρων διέρχεται δι’ είκοσι πέντε Σταθμών και Στάσεων. Δια την στρώση της γραμμής θα χρησιμοποιηθώσιν αι σιδηραί ράβδοι του Λαρισσαϊκού, αίτινες ως γνωστόν αντικαθίστανται ήδη δια νέων τοιούτων, μεγαλυτέρου κατά μέτρων βάρους.

Αναμένεται η έγκρισις του υπουργείου της Συγκοινωνίας δια την κατασκευήν του τμήματος Καλαμπάκας – Κερατέας χ.μ. 8+500 δι’ ο διενεργήθη η σχετική δημοπρασία.

Γι αυτό τον λόγο η Ελληνική κυβέρνηση εξέδωσε σχετικά ομόλογα στην κατασκευαστική εταιρεία τα οποία αποτελούσαν την οφειλή της Ελλάδος και τίμημα του εξωτερικού χρέους της.

Η πρώτη δημοπράτηση

Τον Οκτώβριο του 1927, δημοπρατείται το πρώτο τμήμα της γραμμής Καλαμπάκας – Κοζάνης – Βέροιας, μήκους 10km, μεταξύ Βατερού και Κοζάνης• κατά τους πρώτους μήνες του 1928, δημοπρατούνται άλλα τέσσερα τμήματα της γραμμής: Καλαμπάκα – Μουργκάνι (μήκους περίπου 10km), Πασαγεφύρι – Σιάτιστα (μήκους περίπου 5km), Σιάτιστα – Βατερό (μήκους περίπου 15km) και Ανασώματα – Βέροια (μήκους περίπου 7km). Εκτελεσθέντων των παραπάνω δημοπρασιών, η S.C.B. στα τέλη του 1928 εκτιμούσε το κόστος κατασκευής της υποδομής των 197km της γραμμής Καλαμπάκας – Κοζάνης – Βέροιας σε περίπου $14.000.000, εκ των οποίων το μισό επρόκειτο να δοθεί για τα 117km του τμήματος Καλαμπάκα – Κοζάνη, ενώ το άλλο ήμισυ για τα 80km του τμήματος Κοζάνη – Βέροια.

Στην πράξη, οι εργασίες κατασκευής της γραμμής, οδηγούν τους Μηχανικούς σε κάποιες μάλλον δυσάρεστες οικονομικές διαπιστώσεις:

1. Η κατασκευή της γραμμής αξιολογείτο ως «πολυτελής», ως προς τα κτήρια των σταθμών, τις μεγάλες ακτίνες καμπυλότητας, τις ήπιες μηκοτομικές κλίσεις, το μεγαλύτερο του αναγκαίου πλάτος καταστρώματος (5.70m αντί 5.10m) και τα δαπανηρά υλικά

2. Δεν είχε εκπονηθεί ένα ενιαίο πλάνο κατασκευής, το οποίο θα υποβίβαζε το κόστος μεταφοράς των υλικών (που μεταφέρονταν με ζώα στα εργοτάξια). Έτσι, κάθε συνεργείο παράγγελνε ξεχωριστά τα υλικά που χρειαζόταν, ανεβάζοντας έτσι το μακροσκοπικό κόστος μεταφοράς.

3. Η χάραξη δεν ήταν η πλέον οικονομική…

Εναλλακτικές προτάσεις κατασκευής

Η προοπτική μη επάρκειας των διαθέσιμων πόρων, οδηγεί το Κράτος στην απόφαση για τοπικές τροποποιήσεις της χάραξης και της εν γένει κατασκευής, αλλά, κυρίως, στη για πρώτη φορά διατύπωση της ιδέας εγκατάλειψης κατασκευής του τμήματος Κοζάνη – Βέροια.

Προκειμένου να μελετηθούν οι προτάσεις αυτές, οι εργασίες διακόπτονται το Νοέμβριο του 1929, αλλά πριν την επανέναρξή τους, μια νέα πρόταση υποβάλλεται: για τον περιορισμό του κόστους, προτείνεται νέα χάραξη σύμφωνα με την οποία η γραμμή θα πρέπει μετά το Καρπερό να κινηθεί ανατολικά και, περνώντας από την κοιλάδα του Αλιάκμονα, τελικά να καταλήξει στην Κουλούρα (στο 57ο χιλιόμετρο της γραμμής Θεσσαλονίκης – Νέου Καυκάσου), παρακάμπτοντας τα Γρεβενά, τη Σιάτιστα και την Κοζάνη.

Η υποβολή της νέας αυτής χάραξης οδηγεί σε παράταση των μελετών των προτάσεων μέχρι του Αύγουστο του 1930 (και ενώ η διακοπή των έργων σε αυτό το διάστημα έχει οδηγήσει σε ζημίες λόγω τόκων, αποζημίωσης εργοληπτών κ.λπ. της τάξης των $500.000 τουλάχιστον)

Η επιτροπή που μελέτησε της προτεινόμενες τροποποιήσεις, τελικώς εισηγήθηκε:

• την απόρριψη της νέας αυτής χάραξης, μιας και μολονότι οικονομικότερη, οδηγούσε τη γραμμή σε σαθρά εδάφη (που θα έπρεπε να ενισχυθούν, χωρίς ωστόσο να απαλείφεται η επικινδυνότητά τους…) και, κυρίως, σε περιοχές τελείως αραιοκατοικημένες
• τη συνέχιση τήρησης της τρέχουσας χάραξης, με μικρές τροποποιήσεις μεταξύ Καλαμπάκας και Κοζάνης, και με εντονότερες μεταξύ Κοζάνης και Βέροιας
• την υιοθέτηση «οικονομικότερης» εκτέλεσης της κατασκευής της γραμμής.

Με τις ανωτέρω «οδηγίες», το κόστος συμπιεζόταν στα $16.000.000 περίπου, αφορώντας μάλιστα καθ’ ολοκληρίαν την κατασκευή της γραμμής (στρώση γραμμής, ζεύγματα γεφυρών, κέρδος της S.C.B. κ.λπ.)• ωστόσο, ακόμα το διαθέσιμο ποσό ήταν $13.500.00.

Παράλληλα, προτείνεται η εγκατάλειψη του τμήματος Κοζάνη – Βέροια και αντί αυτού η κατασκευή ενωτικής γραμμής μεταξύ Κοζάνης και Αμυνταίου και η διαπλάτυνση του τμήματος Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας, ώστε τελικά να διατίθεται μια «πλήρης» γραμμή, εκτιμώμενου κόστους περί τα $12.000.000, ικανή να καλύψει πλήρως τις οικονομικές, εμπορικές, κοινωνικές και στρατιωτικές απαιτήσεις της Δυτικής Μακεδονίας… ωστόσο, η πρόταση αυτή δε λαμβάνεται υπ’ όψιν.

Έτσι, τον Αύγουστο του 1930, στο μεν τμήμα Καλαμπάκα – Κοζάνη επαναλαμβάνονται οι εργασίες κατασκευής της γραμμής, στο δε τμήμα Κοζάνη – Βέροια εκπονούνται νέες μελέτες, στη βάση των εισηγήσεων της επιτροπής.

Η οικονομική δυσκολία χρηματοδότησης του έργου

Το 1932 η Ελληνική Κυβέρνηση δεν κατέστη δυνατόν να εξοφλήσει την δεύτερη δόση που έληγε την 1ην Ιουλίου 1932. Το γενικότερο οικονομικό κλίμα (κραχ 1929) και η επιλογή της κυβέρνησης του Βενιζέλου να αντικαταστήσει τη συναλλαγματική βάση της χρυσής λίρας με το δολάριο, έχει ως συνέπεια την υποτίμηση έναντι του δολαρίου κατά 50%.

Η κατασκευαστική εταιρεία διαπιστώνοντας ότι δεν ήταν δυνατόν πλέον να εισπράξει τα χρήματα που της αναλογούσαν σύμφωνα με την σύμβαση που είχε υπογράψει, και να καλύψει τις δαπάνες της και τις υποχρεώσεις της σε τρίτους υπεργολάβους σταμάτησε οριστικά την εκτέλεση του έργου.

Χαρακτηριστικό δημοσίευμα από εφημερίδα της εποχής για το ελληνικό χρέος παρατίθεται παρακάτω.

Τον υπουργόν κ. Ράλλη επεσκέφθη ο διευθυντής των Βελγικών σιδηροδρόμων κ. Ρενάρ συνοδευόμενος υπό του Βέλγου πρέσβεως κ. Νέκερι, και εζήτησε πληροφορίας δια τα έργα των σιδηροδρόμων Καλαμπάκας – Σόροβιτς ή αποπεράτωσις των οποίων κρίνεται προβληματική εκ του γεγονότος οτι το Ελληνικό Δημόσιο οφείλει 3.000.000 δολάρια.

Απολογισμός κατασκευασμένων έργων

Μέχρι εκείνη την στιγμή είχαν κατασκευαστεί 17,5 χιλιόμετρα γραμμής πλήρους αποπερατωμένα κανονικού πλάτους από την μεριά της Καλαμπάκας καθώς και 47,5 χιλιόμετρα υποδομής και κτίρια σταθμών πάνω στον άξονα Καλαμπάκα – Κοζάνη.

Στην διάρκεια του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου

Ακολούθησε ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος και η κατοχή της Ελλάδας από τους Γερμανούς.

Στην διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου τα κομμάτια των γραμμών που είχαν ολοκληρωθεί χρησιμοποιήθηκαν από τους Γερμανούς για τις μετακινήσεις των τρένων για τα Γερμανικά συμφέροντα.

Με το τέλος του πολέμου οι γερμανοί ξήλωσαν όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο που υπήρχε μέχρι τότε (στρωτήρες και ράγες) και μέσω του λιμανιού του Βόλου τα μετέφεραν στην Γερμανία (πιθανότατα μέσω του λιμανιού του Αμβούργου).

Η ζημιά για τη Ελλάδα αλλά κυρίως για την Δυτική Μακεδονία και τη Θεσσαλία που θα ήταν οι άμεσα οφειλόμενες από το έργο αυτό ήταν τεράστια.

Την δεκαετία του 1950 μέχρι τις μέρες μας

Στο πέρασμα του χρόνου και κατά την διάρκεια της δεκαετίας του 1950 έγιναν προσπάθειες από τις εκάστοτε κυβερνήσεις για τη συνέχιση του έργου αλλά χωρίς κανένα αποτέλεσμα.

Δυστυχώς τα χρόνια πέρασαν χωρίς καμία σημαντική εξέλιξη στο θέμα. Σήμερα, υπάρχει κάποια προμελέτη που έγινε από τον ΟΣΕ και προβλέπει την συνέχιση της κατασκευής της γραμμής, αλλά δε διαφαίνεται να υλοποιείται στο άμεσο μέλλον, δεδομένου ότι αντιμετωπίζουμε τη μεγαλύτερη οικονομική κρίση στη χώρα μας έπειτα από αυτή του 1929.

Όπως όλα λοιπόν δείχνουν το κομμάτι αυτό της σιδηροδρομικής γραμμής από την Καλαμπάκα προς την Κοζάνη είναι εγκαταλελειμμένο και αναξιοποίητο.

Ο κ. Οδυσσέας Τράντος, Πολιτικός Μηχανικός από τα Τρίκαλα παραχώρησε μέρος της πολύτιμης ιστορικής… διπλωματικής του εργασίας που αναλύει και λύνει όλες τις απορίες μας…

 

πηγή: trikala365.gr

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Καιρός: Ψυχρό μέτωπο από Δευτέρα –  Τι προβλέπει ο Κολυδάς

Πρεμιέρα παγωνιάς στη Δυτική Μακεδονία – Κάτω από το μηδέν έφτασε η θερμοκρασία (Πίνακας)

4 Οκτωβρίου 2025, 11:06 πμ
Ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Ε65 – Δείτε ποιο κομμάτι είναι σχεδόν έτοιμο (Βίντεο)

Ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Ε65 – Δείτε ποιο κομμάτι είναι σχεδόν έτοιμο (Βίντεο)

4 Οκτωβρίου 2025, 2:29 μμ
Οι μουσικές επιλογές του e-ptolemeos.gr: Kim Larsen – This Is My Life (1977)
Μουσικές Επιλογές

Οι μουσικές επιλογές του e-ptolemeos.gr: Kim Larsen – This Is My Life (1977)

5 Οκτωβρίου 2025, 9:00 μμ
Τα αποτελέσματα του Σαββάτου στην Α’ ΕΠΣ Κοζάνης
Αθλητικά

Τα αποτελέσματα σε Α’ και Β’ κατηγορία ΕΠΣ Κοζάνης, η βαθμολογία και η επόμενη αγωνιστική

5 Οκτωβρίου 2025, 8:32 μμ
Σουπερ προσφορά Οκτωβρίου στην Βιοκαρπέτ! – Τα πιο ποιοτικά χαλια, στο carpetbook.gr
Προτάσεις

Σουπερ προσφορά Οκτωβρίου στην Βιοκαρπέτ! – Τα πιο ποιοτικά χαλια, στο carpetbook.gr

5 Οκτωβρίου 2025, 8:27 μμ
Με «μέταλλο νικητή» ο Εορδαϊκός – Ανατροπή και κορυφή!
Αθλητικά

Με «μέταλλο νικητή» ο Εορδαϊκός – Ανατροπή και κορυφή!

5 Οκτωβρίου 2025, 8:21 μμ
Ερευνα ΕΚΤ: Επιστρέφει η γενιά του brain drain από το 2019 και μετά – Σε ποιους τομείς και με τι μισθούς
Κοινωνία

Gen Z: Οι γονείς… συνοδεύουν τα παιδιά τους στην εργασία και ζητάνε αύξηση

5 Οκτωβρίου 2025, 8:02 μμ
Σύσσωμη η Πτολεμαΐδα υποδέχθηκε σήμερα Κυριακή 5/10/2025 τη “Φλόγα της Αγάπης” της 23ης ΛΑΜΠΑΔΗΔΡΟΜΙΑΣ των Εθελοντών Αιμοδοτών Ελλάδας! (ρεπορτάζ της Κούλας Πουλασιχίδου)
Ρεπορτάζ

Σύσσωμη η Πτολεμαΐδα υποδέχθηκε σήμερα Κυριακή 5/10/2025 τη “Φλόγα της Αγάπης” της 23ης ΛΑΜΠΑΔΗΔΡΟΜΙΑΣ των Εθελοντών Αιμοδοτών Ελλάδας! (ρεπορτάζ της Κούλας Πουλασιχίδου)

5 Οκτωβρίου 2025, 7:36 μμ
Τους έκανε να κοιτιούνται ο Ακιτούντε – Μόνος πρώτος ο Εορδαϊκός!
Αθλητικά

Τους έκανε να κοιτιούνται ο Ακιτούντε – Μόνος πρώτος ο Εορδαϊκός!

5 Οκτωβρίου 2025, 7:16 μμ
Μέτρα για το στεγαστικό: Σε ποια στρατόπεδα θα χτιστούν 2.000 διαμερίσματα -Σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα
Ελλάδα

Αλλαγές στη στρατιωτική θητεία – Γυναίκες στα χακί

5 Οκτωβρίου 2025, 7:02 μμ
Από τη δική μου οπτική γωνία (Γράφει ο Μιχάλης Ραμπίδης)
Αρθρογραφία

Από τη δική μου οπτική γωνία (Γράφει ο Μιχάλης Ραμπίδης)

5 Οκτωβρίου 2025, 6:27 μμ
Load More

Τα δημοφιλέστερα σήμερα:

Ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Ε65 – Δείτε ποιο κομμάτι είναι σχεδόν έτοιμο (Βίντεο)
Τοπική Επικαιρότητα

Ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Ε65 – Δείτε ποιο κομμάτι είναι σχεδόν έτοιμο (Βίντεο)

από e-ptolemeos team
4 Οκτωβρίου 2025, 2:29 μμ

περισσότεραDetails
Καιρός: Ψυχρό μέτωπο από Δευτέρα –  Τι προβλέπει ο Κολυδάς
ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Πρεμιέρα παγωνιάς στη Δυτική Μακεδονία – Κάτω από το μηδέν έφτασε η θερμοκρασία (Πίνακας)

από e-ptolemeos team
4 Οκτωβρίου 2025, 11:06 πμ

περισσότεραDetails

Η ημερήσια ενημέρωσή σου

E-PTOLEMEOS.GR NEWSLETTER

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

MyΘέρμανση: Κλείνει η πλατφόρμα για τις αιτήσεις του επιδόματος
Ελλάδα

Πόσο θα κοστίσει το πετρέλαιο φέτος – Ερχεται το επίδομα θέρμανσης

27 Σεπτεμβρίου 2025, 8:31 μμ
Καιρός: Ψυχρό μέτωπο από Δευτέρα –  Τι προβλέπει ο Κολυδάς
ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Πρεμιέρα παγωνιάς στη Δυτική Μακεδονία – Κάτω από το μηδέν έφτασε η θερμοκρασία (Πίνακας)

4 Οκτωβρίου 2025, 11:06 πμ
Αυτές είναι οι προμήθειες των τραπεζών που καταργούνται από Πέμπτη 9 Ιανουαρίου
Ελλάδα

Καμπανάκι από την Εφορία για τους κοινούς τραπεζικούς λογαριασμούς – Οι κίνδυνοι και τα πρόστιμα

25 Σεπτεμβρίου 2025, 8:01 μμ
ΥΠΕΣ: 279 προσλήψεις σε Δήμους (πίνακας)
Κοινωνία

ΑΣΕΠ: “Τρέχουν” 120 προσλήψεις σε Δήμους

28 Σεπτεμβρίου 2025, 7:02 μμ
Δείτε όλη τη ροή ειδήσεων
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcasts
  • True Story Radio

Ταυτότητα Ιστοσελίδας:
Ιδιοκτησία: ΡΟΔΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Ε.Ε. [Pougaridis Media]

ΑΦΜ 802210768 ΔΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ | Α.ΓΕΜΗ: 172191636000
Δ/νση Έδρας: 25ης Μαρτίου 36, ΤΚ 50200 Πτολεμαΐδα,
Email: info@e-ptolemeos.gr Τηλ. 2463080986

Πιστοποιημένη Ιστοσελίδα με μοναδικό αριθμό Μ.Η.Τ. 252006 (Νόμος 5005/2022)

Ιδιοκτήτης, Νόμιμος εκπρόσωπος, Διευθυντής, Διαχειριστής και δικαιούχος του domain name: Αντώνης Πουγαρίδης

Διευθύντρια σύνταξης: Βασιλική Σάφη

Η επιχείρηση έχει υπογράψει δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018,
σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63)

Όροι Χρήσης  |   Πολιτική Απορρήτου  |   Επικοινωνία

© pougaridismedia 2024

Προφίλ Διαφήμιση Καριέρα Πρακτική Άσκηση Επικοινωνία

  • Αρχική
  • Podcasts
  • Τοπική Επικαιρότητα
    • Πτολεμαΐδα
    • Κοζάνη
    • Αμύνταιο
    • Φλώρινα
    • Καστοριά
    • Γρεβενά
  • Αθλητικά
    • Βαθμολογίες
    • Μπάσκετ
    • Ποδόσφαιρο
    • Στίβος
    • Τέννις
    • Βόλεϊ
    • Χάντμπολ
    • Αθλητικές Εκπομπές
  • Παραπολιτικά
    • Επίκαιρος
    • Παραπολιτικά του παλμού
    • Σύντροφος
    • Στίγμα
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Ενέργεια
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Αγγελίες Εργασίας
  • Extras
    • Το Στίγμα
    • Ανεμοδείκτης
    • Για να θυμούνται οι παλιοί…
    • Συνεντεύξεις
    • Web TV
    • Αστυνομικό Δελτίο
    • Προσεχείς Εκδηλώσεις
    • Εκδηλώσεις που έγιναν

© Copyright 2012-2023 Pougaridis Media. Τα καλύτερα μας χρόνια είναι αυτά που θα 'ρθουν.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

  • Αρχική
  • Podcasts
  • Τοπική Επικαιρότητα
    • Πτολεμαΐδα
    • Κοζάνη
    • Αμύνταιο
    • Φλώρινα
    • Καστοριά
    • Γρεβενά
  • Αθλητικά
    • Βαθμολογίες
    • Μπάσκετ
    • Ποδόσφαιρο
    • Στίβος
    • Τέννις
    • Βόλεϊ
    • Χάντμπολ
    • Αθλητικές Εκπομπές
  • Παραπολιτικά
    • Επίκαιρος
    • Παραπολιτικά του παλμού
    • Σύντροφος
    • Στίγμα
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Ενέργεια
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Αγγελίες Εργασίας
  • Extras
    • Το Στίγμα
    • Ανεμοδείκτης
    • Για να θυμούνται οι παλιοί…
    • Συνεντεύξεις
    • Web TV
    • Αστυνομικό Δελτίο
    • Προσεχείς Εκδηλώσεις
    • Εκδηλώσεις που έγιναν

© Copyright 2012-2023 Pougaridis Media. Τα καλύτερα μας χρόνια είναι αυτά που θα 'ρθουν.