Μια νέα έρευνα έρχεται να ανατρέψει όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για την ασφαλή μετακίνησή μας στο αυτοκίνητο, περιγράφοντας ως εξαιρετικά επικίνδυνα τη χρήση ενός γνωστού στους περισσότερους οδηγούς αντικειμένου.
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στη χώρα μας αλλά και στις περισσότερες χώρες του πλανήτη, κάθε όχημα οφείλει να φέρει ορισμένα στοιχεία εξοπλισμού, τα οποία αν δεν προσφέρονται από τον ίδιο τον κατασκευαστή θα πρέπει κανείς να τα προσθέσει αμέσως μετά την αγορά του αυτοκινήτου.
Ο λόγος για τον πυροσβεστήρα, το φαρμακείο και το τρίγωνο, η απουσία των οποίων από ένα τετράτροχο συνιστά παράβαση, η βεβαίωση της οποίας από τις αρμόδιες αρχές επιφέρει χρηματικό πρόστιμο ύψους 80 ευρώ.
Βέβαια μια νέα έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Ισπανία, έρχεται να ανατρέψει όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για τη χρήση του τριγώνου και την ασφάλεια που αυτή μας παρέχει ειδικά σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Ούτε λίγο ούτε πολύ, η αρμόδια αρχή για την ασφάλεια των μεταφορών κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η τοποθέτηση του προειδοποιητικού τριγώνου που όλοι μας διαθέτουμε στο αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά επικίνδυνη και ως εκ τούτου θα πρέπει άμεσα να απαγορευτεί.
Ως γνωστόν η ισπανική κυβέρνηση έχει ήδη κινήσει τις διαδικασίας ώστε καταστήσει υποχρεωτική τη χρήση ενός νέου συστήματος προειδοποίησης, το οποίο θα έχει τη μορφή φάρου και θα είναι συνδεδεμένο με τις υπηρεσίες άμεσης επέμβασης, τις οποίες και θα ενημερώνει αυτόματα μεταδίδοντας -μεταξύ άλλων- και το στίγμα του αυτοκινήτου.
Μέχρι βέβαια η παρουσία του διασυνδεδεμένου φάρου στα αυτοκίνητα να γίνει υποχρεωτική το Ιανουάριο του 2026, το αποτέλεσμα της σχετικής έρευνας επί της ουσίας εισηγείται την απαγόρευση της χρήσης του προειδοποιητικού τριγώνου σε ατυχήματα τα οποία λαμβάνουν χώρα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και ειδικότερα σε αυτοκινοτοδρόμους.
Σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, ο κίνδυνος που διατρέχει ο οδηγός ενός οχήματος τη στιγμή που επιχειρεί να τοποθετήσει το προειδοποιητικό τρίγωνο είναι ιδιαίτερα υψηλός, σε αντίθεση με την αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου προληπτικού μέτρου, η οποία εξαιτίας των υψηλών ταχυτήτων είναι χαμηλή.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο εξετάζεται το ενδεχόμενο η παρουσία-χρήση του προειδοποιητικού τριγώνου στον αυτοκινητόδρομο να μην είναι υποχρεωτική όπως είναι σήμερα, κάτι που ισχύει ήδη στο Ηνωμένο Βασίλειο και το Λουξεμβούργο.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ορθή χρήση του προειδοποιητικού τριγώνου επιβάλλει την τοποθέτησή του τουλάχιστον 50 μέτρα πριν το ακινητοποιημένο όχημα, κάτι που επί της ουσίας σημαίνει ότι ο οδηγός οφείλει να το εγκαταλείψει και να διανύσει μια σεβαστή απόσταση στο οδόστρωμα κινδυνεύοντας από τα διερχόμενα αυτοκίνητα.
Πηγή: carandmotor.gr