Η General Motors (GM) κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ένα σύστημα που έχει σχεδιαστεί για την αντιμετώπιση της κακής συμπεριφοράς του οδηγού, αναλαμβάνοντας τον έλεγχο του αυτοκινήτου, αν χρειαστεί.
Το σύστημα, το οποίο περιγράφεται λεπτομερώς στο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας με τίτλο «Αξιολόγηση της ψυχικής ηρεμίας του επιβάτη του οχήματος και ανάπτυξη αντιμέτρων», χρησιμοποιεί αισθητήρες και κάμερες για την αξιολόγηση της ψυχικής κατάστασης του οδηγού και μπορεί να ενεργοποιήσει λειτουργίες υποβοήθησης του οδηγού για τη διαχείριση μιας ή περισσότερων λειτουργιών του οχήματος.
Κατατέθηκε τον Νοέμβριο του 2022 και δημοσιεύθηκε στις 16 Μαΐου 2024, το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας περιγράφει μια μέθοδο παρακολούθησης και αντιμετώπισης ανεπιθύμητων οδηγικών καταστάσεων.
Αν και το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας δεν αναφέρει ρητά τον εκνευρισμό και την διάθεση για καυγάδες, περιγράφει την παρακολούθηση των ενεργειών του οχήματος, όπως το απότομο και δυνατό φρενάρισμα, η ταχεία επιτάχυνση, η άνευ λόγου όπισθεν πορεία και η χρήση κόρνας.
Περιλαμβάνει επίσης την ακρόαση των συνομιλιών εντός της καμπίνας μέσω μικροφώνων.
Το σύστημα αξιολογεί την ψυχική κατάσταση του οδηγού και αντιδρά εάν το επίπεδο νοημοσύνης του οδηγού αποκλίνει από ένα επιθυμητό εύρος.
Παρακολουθεί τα ερεθίσματα που προκαλούν άγχος χρησιμοποιώντας διάφορους αισθητήρες και βιομετρικά δεδομένα. Εάν ο οδηγός εμφανίσει σημάδια στρες, το σύστημα ξεκινά μια σειρά παρεμβάσεων.
Η αρχική αντίδραση περιλαμβάνει ειδοποιήσεις που συνιστούν ασκήσεις ηρεμίας, όπως βαθιές αναπνοές.
Εάν η κατάσταση κλιμακωθεί, το σύστημα μπορεί να προτείνει την κλήση κάποιου μέσω του συστήματος hands-free του οχήματος.
Σε πιο σοβαρές περιπτώσεις, θα μπορούσε να συνδέσει αυτόματα τον οδηγό με έναν εκπαιδευμένο σύμβουλο για βοήθεια σε πραγματικό χρόνο.
Ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα χαρακτηριστικά του διπλώματος ευρεσιτεχνίας αφορά την ενεργοποίηση των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) για την ανάληψη του ελέγχου του οχήματος.
Αυτός ο αυτόνομος έλεγχος προορίζεται να διαχειρίζεται τις λειτουργίες οδήγησης χωρίς την ενεργό συμμετοχή του οδηγού, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια σε περίπτωση που η ψυχική κατάσταση του οδηγού κριθεί ακατάλληλη για οδήγηση.
Ενώ το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας παρέχει ένα πλαίσιο για αυτές τις λειτουργίες, δεν είναι βέβαιο ότι θα εφαρμοστούν σε οχήματα παραγωγής.
Οι ειδοποιήσεις και οι προτάσεις τηλεφωνικών κλήσεων φαίνονται εφικτές, αλλά η αναγκαστική ενεργοποίηση του ADAS εγείρει σημαντικά ερωτήματα.
Ανεξάρτητα από αυτό, το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της GM αποσκοπεί στην ενίσχυση της ασφάλειας των οδηγών με την αντιμετώπιση των νεύρων κατά την οδήγηση και την προώθηση της ψυχικής ηρεμίας στο δρόμο.