Τα υψηλά ποσοστά εμπλοκής νεών οδηγών σε τροχαία ατυχήματα έχουν κινητοποιήσει διάφορους οργανισμούς που αναζητούν δράσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Ιδιαίτερα στενάχωρα είναι τα επίσημα στοιχεία της βρετανικής κυβέρνησης για την εμπλοκή των νέων οδηγών σε σοβαρά τροχαία ατυχήματα. Οι νεαροί άνδρες οδηγοί ηλικίας 17-24 ετών συγκεντρώνουν τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν σοβαρά ή να χάσουν τη ζωή τους σε τροχαίο ατύχημα συγκριτικά με όσους είναι 25 ετών και άνω.
Αλλά στοιχεία οργανισμών που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια στο Ηνωμένο Βασίλειο, δείχνουν ότι οι οδηγοί ηλικίας 17-25 ετών αντιπροσωπεύουν το 38% των παραβάσεων για επικίνδυνη οδήγηση, παρόλο που η συγκεκριμένη ηλιακή ομάδα αντιστοιχεί μόλις στο 7% των κατόχων άδειας οδήγησης.
Για τη θωράκιση των νέων οδηγών, αλλά και των λοιπών χρηστών του οδικού δικτύου που επηρεάζονται από τον τρόπο οδήγησης των πρώτων, έχουν γίνει εκκλήσεις από ειδικούς προς τη βρετανική κυβέρνηση για την εισαγωγή νέων αυστηρών κανονισμών, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης μεταφοράς άλλων επιβατών από τους νέους οδηγούς.
Ειδικότερα, κραυγή αγωνίας έχει υψώσει μεταξύ άλλων το ίδρυμα RAC (RAC Foundation) που με επιστολή στην υπουργό για το Μέλλον των Δρόμων στο Υπουργείο Μεταφορών, Lilian Greenwood, ζητάει να εισαχθεί το Graduated Driving License (GDL), δηλαδή το «σταδιακά αναβαθμιζόμενο δίπλωμα οδήγησης».
Αυτό σημαίνει ότι μόλις αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης ένα άτομο που μόλις ενηλικιώθηκε, θα υπόκειται σε μια δοκιμαστική περίοδο κατά την οποία θα έχει περιορισμένες ελευθερίες συγκριτικά με τους υπόλοιπους οδηγούς.
Ένας από προτεινόμενους περιορισμούς για το GDL είναι οι οδηγοί 17, 18 και 19 ετών να απαγορεύεται να μεταφέρουν με το ΙΧ τους άλλα άτομα ηλικίας 25 ετών ή μικρότερης, εξαιρουμένης της περίπτωσης που στο αυτοκίνητο βρίσκεται άτομο που είναι τουλάχιστον 35 ετών.
Σύμφωνα με έρευνα από τον οργανισμό “Brake”, που ασχολείται με την οδική ασφάλεια, οι νέοι οδηγοί έχουν τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε θανατηφόρο τροχαίο όταν ταξιδεύουν με επιβάτες παρόμοιας ηλικίας.
Ενδεχομένως, η αύξηση των κινδύνων όταν οι νέοι οδηγοί έχουν συνομήλικες επιβάτες σχετίζεται με την απόσπαση της προσοχής, αλλά και τις πιέσεις για υιοθέτηση οδηγικής συμπεριφοράς που έχει ως στόχο τον εντυπωσιασμό.
Η εφαρμογή του Graduated Driving License, το οποίο θα εισάγει αυτομάτως τον εν λόγω περιορισμό μεταφοράς επιβατών, είχε εξεταστεί σοβαρά από την πρώην πρωθυπουργό Theresa May να ζητάει το 2018 από το Υπουργείο Μεταφορών της χώρας να προχωρήσει σε σχετική ρύθμιση.
Το υπουργείο, ωστόσο, απέρριψε την πρόταση και περιορίστηκε στην αναδιάρθρωση των μαθημάτων οδήγησης, με στόχο την ενίσχυση της εκπαίδευσης των νέων οδηγών. Το εν λόγω μέτρο, βέβαια, παραμένει στο δημόσιο διάλογο και δεν αποκλείεται τελικά να εφαρμοστεί.
Πηγή: carandmotor.gr