Η ανακοίνωση των βαθμολογιών των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις την περασμένη Παρασκευή, άφησε ανάμεικτα συναισθήματα στους υποψήφιους, οι οποίοι καλούνται μέχρι και την προσεχή Παρασκευή να κάνουν το μηχανογραφικό τους, επιλέγοντας τις σχολές προτίμησής τους για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Συμβουλές προς… ναυτιλομένους, έδωσε μιλώντας στο web tv του e-ptolemeos.gr και τον Αντώνη Πουγαρίδη ο φυσικός Θεόδωρος Τζιούμαρης, από τα φροντιστήρια Χατζηνικολάου – Τζιούμαρης, αναφερόμενος στις βαθμολογίες των πανελλαδικών αλλά και τη σύνταξη των μηχανογραφικών δελτίων. Ο ίδιος μίλησε για τις σχολές πρώτης προτίμησης, έδωσε συμβουλές για τη σύνταξη του μηχανογραφικού, ενώ αναφέρθηκε και στις βαθμολογίες και πόσο θα επηρεάσουν τις φετινές βάσεις.
«Το μηχανογραφικό είναι το τελευταίο πράγμα που περνάει το χέρι του μαθητή. Δεν μπορούμε να ελέγξουμε τις βάσεις, αλλά το μηχανογραφικό πρέπει να γίνει σύμφωνα με τα θέλω του μαθητή, τις επιθυμίες του. Ένα μηχανογραφικό για να είναι σωστό δεν μπορεί να γίνει αν είμαστε απογοητευμένοι λόγω μιας κακής επίδοσης, ή επίμετρα ενθουσιασμένοι αν τα πήγαμε πολύ καλά. Θέλει νηφάλιο μυαλό και να παίρνουν υπόψη τους τις πρωτοβουλίες της πόλης, για τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών. Όπως την ημερίδα για τις οδηγίες προς τους μαθητές, που έκανε ο σύλλογος φροντιστών, για το τι θα προσέξουν οι υποψήφιοι ανά επιστημονικό πεδίο», τόνισε αρχικά.
Η περίοδος υποβολής μηχανογραφικών τελειώνει την Παρασκευή , αν δεν δοθεί παράταση, με την χρονική περίοδο να είναι για πρώτη φορά τόσο μικρή.
Σε ό,τι αφορά τις βαθμολογίες και τις επιδόσεις των μαθητών, ο κ. Τζιούμαρης σχολίασε ότι, σε άλλα μαθήματα οι υποψήφιοι πήγαν καλύτερα και σε άλλα χειρότερα. Οι βαθμολογίες επηρεάστηκαν και από το γεγονός ότι με την έκθεση εξετάστηκε και το μάθημα της λογοτεχνίας, ενώ στη θέση των λατινικών υπήρξε η κοινωνιολογία. Επίσης, δεν υπάρχουν συντελεστές βαρύτητας, για πρώτη φορά εφέτος και μάλλον τελευταία, κάτι που ευνοεί άλλους μαθητές και άλλους όχι.
Παραδοσιακά οι βάσεις καθορίζονται από τις επιδόσεις μαθητών και τις σχολές προτίμησης, με εφέτος να υπάρχουν ιδιαιτερότητες, όπως η έλλειψη συντελεστών βαρύτητας, με ενδεχομένως οι παρισινές βάσεις να μην αποτελούν ασφαλή πυξίδα, σημείωσε ο κ. Χατζηνικολάου.
Ο ίδιος, επίσης, συμβούλευσε τους υποψήφιους να μελετήσουν το μηχανογραφικό τους και να το κάνουν σύμφωνα με τις επιθυμίες τους. Επίσης, θα πρέπει να μελετήσουν τα προγράμματα σπουδών, και να έχουν μια καλή εικόνα για το τμήμα που επιθυμούν, αλλά και τα επαγγελματικά δικαιώματα, με τον κ. Τζιούμαρη να φέρει συγκεκριμένα παραδείγματα από το Τεχνικό Επιμελητήριο και συγκεκριμένα τμήματα, αλλά και στις αντιστοιχίες στις μεταγραφές. Εφέτος, για πρώτη φορά, τμήματα με το ίδιο όνομα και υπόβαθρο δεν είναι αντίστοιχα, όπως το Μαθηματικό Καστοριάς δεν αντιστοιχεί με της Θεσσαλονίκης αλλά και το Ψυχολογίας Φλώρινας δεν αντιστοιχεί με άλλα.
Επίσης, μεταγραφές εφέτος δεν μπορούν να γίνουν σε τμήμα που απέχει 2750 μόρια επάνω της επίδοσής τους.
Ο μαθητής θα πρέπει να καταλάβει σε ποια επαγγέλματα οδηγούν οι σχολές του και σε ποιες επιστημονικές δράσεις, είπε επίσης.
Σχολές με βάση την επαγγελματική προοπτική
Η επαγγελματική αποκατάσταση επηρεάζει τις προτιμήσεις των μαθητών, με τον ίδιο να σχολιάζει, ωστόσο, ότι αυτό μεταβάλλεται, δεδομένου ότι οι σημερινοί υποψήφιοι μπαίνουν στην αγορά εργασίας 7-8 χρόνια μετά.
Τα παραδοσιακά τμήματα, όπως το Πολυτεχνείο, επιλέγονται παραδοσιακά στη θετική κατεύθυνση, ενώ στη θεωρητική οι ψυχολογίες, φιλολογίες. Στις επιστήμες υγείας οι ιατρικές, φαρμακευτικές, φυσικοθεραπείας, λογοθεραπείας, ενώ στην Οικονομική κατεύθυνση υψηλά είναι η πληροφορική. Κάθε χρόνο, υψηλά στις προτιμήσεις είναι στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές, που προσφέρουν επαγγελματική αποκατάσταση και δεν είναι δαπανηρές οικονομικά.
Τα μόρια σίγουρα επηρεάζουν σίγουρα την επιλογή των μαθητών αλλά ο κ. Χατζηνικολάου συνιστά στους μαθητές να δηλώσουν με το δεδομένο μιας πολύ ευχάριστης έκπληξης αλλά και μιας πολύ δυσάρεστης.
Ο ίδιος αναφέρθηκε, τέλος, στη γενιά μαθητών του 2012 ταλαιπωρήθηκαν πολύ, με πολλές αλλαγές, και πιο πρόσφατο το παράδειγμα του κορωνοϊού, προσθέτοντας πως σε ό,τι αφορά τη σύνταξη του μηχανογραφικού, οι δυνατότητες πληροφόρησης είναι πολλές σήμερα και θα πρέπει οι μαθητές να τις εκμεταλλευτούν.