Το σύγχρονο μάρκετινγκ αποτελεί κρίσιμο παράγοντα επιτυχίας προώθησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως τονίστηκε στην ημερίδα που διοργάνωσε ο όμιλος εκδόσεων- εκτυπώσεων «Pougaridis Media» την Κυριακή στο ξενοδοχείο “Παντελίδης”, με θέμα «Σύγχρονες τεχνικές Μάρκετινγκ και διαχείρισης προϊόντων ως πολλαπλασιαστικός παράγοντας της επιχειρηματικής δραστηριότητας».
Η ημερίδα διοργανώθηκε στο πλαίσιο της 7ης Γενικής Εμπορικής Έκθεσης Δυτικής Μακεδονίας “EGNATIA EXPO 2015” και την παρακολούθησε σημαντικός αριθμός επιχειρηματιών της περιοχής μας, εκθετών που συμμετέχουν στην έκθεση και στελέχη επιχειρήσεων.
Την ανάγκη να συνδεθεί η γνώση των σύγχρονων τεχνικών μάρκετινγκ- ειδικά σε περιόδους κρίσης, με την επιχειρηματική πρακτική προώθησης προϊόντων, μέσα από την ενεργοποίηση και δραστηριοποίηση των επιχειρηματιών και όσων θα ήθελαν να ασχοληθούν με την επιχειρηματική δραστηριότητα, υπογράμμισε στην εισήγησή του ο Επίκουρος Καθηγητής και Πρόεδρος του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, Θεμιστοκλής Λαζαρίδης. Επισήμανε ότι «όλες οι επιχειρηματικές δραστηριότητες πρέπει να γίνονται μέσα σε ένα πλαίσιο προγράμματος, στρατηγικής, σχεδίου και σοβαρής επιστημονικής γνώσης, η οποία θα στηρίζει την επιχειρηματική δραστηριότητα.» Σημείωσε μάλιστα ότι η εκδήλωση αυτή στόχευε σε αυτό ακριβώς: να ενταχθούν μέσα στην επιχειρηματικότητα οι νέες ιδέες, η νέα αντίληψη των πραγμάτων, έτσι ώστε να μπορέσουν οι επιχειρήσεις της Δυτικής Μακεδονίας να απολαύσουν αυτό που πραγματικά τούς αξίζει για τα προϊόντα και τις δυνατότητες που έχουν. Επιβάλλεται, είπε, να καταλάβουν οι Έλληνες επιχειρηματίες και ιδιαίτερα οι Δυτικομακεδόνες ακόμα περισσότερο, ότι τα προϊόντα μας είναι εξαιρετικά και ότι τούς αξίζει μια καλή οργάνωση και προώθηση των προϊόντων με όλα τα σύγχρονα μέσα του μάρκετινγκ.
Ανέφερε ειδικότερα ότι «στην επιχειρηματική δραστηριότητα της Δυτικής Μακεδονίας πρέπει να ενταχθούν νέες τεχνικές πωλήσεων, οι οποίες ενώ στο εξωτερικό θεωρούνται τετριμμένες εδώ δεν υπάρχουν. Αυτό σημαίνει ότι τόσο οι επιχειρηματίες όσο και το προσωπικό τους πρέπει να μπουν σε αυτή τη λογική. Προϋποθέτει ότι οι επιχειρηματίες πρέπει να επικοινωνήσουν σωστά το προϊόν τους στον καταναλωτή, έτσι ώστε να μπορέσουν να αναπτύξουν τη δραστηριότητά τους.» Διότι, «δεν φτάνει μόνο να έχεις ένα καλό προϊόν. Θα πρέπει να υπάρχει και προσέγγιση του πελάτη, προωθητικές ενέργειες και επικοινωνία του προϊόντος στον ίδιο τον πελάτη, έτσι ώστε να μπορέσει ο πελάτης ορθολογικά να πάρει την απόφαση αν θα αγοράσει, ποια θα είναι η συμπεριφορά του η καταναλωτική. Διαφορετικά ο πελάτης δεν θα μάς εμπιστευτεί.» Καθώς, όπως εξήγησε, «είναι σημαντικότατος ο παράγοντας της εμπιστοσύνης στην επιχειρηματική δραστηριότητα. Για να μπορέσει επομένως ο πελάτης να μάς εμπιστευτεί θα πρέπει να γνωρίζει το προϊόν ή την υπηρεσία μας. Άρα αυτό θα του επικοινωνήσουμε, αξιοποιώντας τα σύγχρονα εργαλεία του μάρκετινγκ, με τα οποία μπορούμε να αναζωογονήσουμε την επιχειρηματική δραστηριότητα στη Δυτική Μακεδονία.»
Δεν αρκεί να παράγουμε ποιοτικά προϊόντα, πρέπει να μάθουμε και να τα πουλάμε επικοινωνώντας τα στο καταναλωτικό κοινό, υπογράμμισε και η δεύτερη εισηγήτρια της ημερίδας Ερμιόνη Λαζαρίδου, Διπλωματούχος Μηχανικός και Σύμβουλος Ανάπτυξης της “Lazaridou Consulting”. «Πρέπει το προϊόν ή την υπηρεσία μας να την επικοινωνούμε. Να δίνουμε στον κόσμο την ευκαιρία να καταλάβει αν είναι το προϊόν μας ποιοτικό και κατά πόσο ενδιαφέρει ορισμένους ανθρώπους. Πρέπει οι επιχειρηματίες να βγουν έξω από τα στενά όρια της επιχείρησής τους και να επικοινωνήσουν με τους ενδιαφερόμενους, με τους πελάτες τους, αξιοποιώντας τα εργαλεία του μάρκετινγκ τα οποία βοηθούν τον κάθε επιχειρηματία να επικοινωνήσει το προϊόν του ή την υπηρεσία του με τον έξω κόσμο», είπε.
Τα βασικά εργαλεία του μάρκετινγκ, ανέφερε, είναι η διαφήμιση στα ΜΜΕ (έντυπα ή ηλεκτρονικά), οι δημόσιες σχέσεις- οι οποίες αποτελούν ένα μεγάλο κομμάτι της επικοινωνίας, οι χορηγίες και η αξιοποίηση των social media (μέσων κοινωνικής δικτύωσης), τα οποία, όπως τόνισε, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της επιχείρησής μας και του προϊόντος και της υπηρεσίας μας.
Προϋπόθεση για κάθε επιχείρηση, υπογράμμισε η κ. Λαζαρίδου, «είναι να υπάρχει στρατηγικός προσανατολισμός, πράγμα που απαιτεί να κοιτάμε το δάσος όχι το δέντρο. Να ερευνούμε, να είμαστε πιο μπροστά από τις εξελίξεις. Να βρούμε ποιο είναι το πλεονέκτημα της επιχείρησής μας για να προσθέσουμε αξία στο προϊόν μας.»
Την εκδήλωση άνοιξε ο ιδιοκτήτης του ομίλου “Pougaridis Media”, εκδότης του «Π» Αντώνης Πουγαρίδης, ο οποίος εξήγησε ότι η πρωτοβουλία διοργάνωσης της ημερίδας αυτής οφείλεται στην ακόλουθη παρατήρηση: «Παρακολουθώντας τις αρνητικές συνέπειες της κρίσης είδαμε το εξής περίεργο φαινόμενο. Επιχειρήσεις ενώ έβλεπαν το τζίρο τους να μειώνεται, περιόρισαν τον προϋπολογισμό που είχαν για διαφημιστικές δαπάνες για την επικοινωνία και προώθηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας τους. Αντί να δουν το μάρκετινγκ ως έναν τρόπο να πολλαπλασιάσουν το τζίρο τους, ειδικά σε περίοδο κρίσης όταν όλοι συρρικνώνονται, αντί να βγουν μπροστά και να διαφημίσουν τα προϊόν τους διεκδικώντας μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς, μείωσαν τις δαπάνες για την επικοινωνία των προϊόντων ή υπηρεσιών τους ρισκάροντας τη συρρίκνωση της επιχείρησής τους.»
Ενημέρωσε επίσης ότι όμιλος “Pougaridis Media” μπορεί να αναλάβει μια πλήρη προσέγγιση προϊόντων και υπηρεσιών στην οπτική επικοινωνία, από το δημιουργικό- γραφιστικό κομμάτι έως την παρουσίαση της επιχείρησης και του προϊόντος ή υπηρεσίας, αναλαμβάνοντας την επικοινωνιακή καμπάνια που απαιτείται από μια επιχείρηση, με τη συμβουλευτική συμπαράσταση ανθρώπων όπως οι δύο εισηγητές που επιλέχθηκαν να μιλήσουν στην ημερίδα αυτή.