Κάθε ασφαλισμένος έχει τη δυνατότητα να δει σε πραγματικό χρόνο και να εκτυπώσει τα ένσημα που έχει τεκμηριώσει, μέσα από τη σελίδα του Εθνικού Μητρώου Ασφάλισης – Ασφαλιστικής ικανότητας «Άτλας». Η πρόσβαση γίνεται με τη χρήση των κωδικών του ΤΑΧΙS της ΓΓΠΣ και απαιτείται η γνώση του ΑΜΚΑ.
Το Σύστημα «Άτλας» συγκεντρώνει την Ασφαλιστική Ιστορία και την Ασφαλιστική Ικανότητα για όλους τους ασφαλισμένους της χώρας
Η πρόσβαση στο σύστημα «Άτλας»- Ενότητα Ενιαίου Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης προϋποθέτει υψηλό βαθμό ασφάλειας και έγκυρη ταυτοποίηση του χρήστη. Για το λόγο αυτό η πρόσβαση γίνεται αποκλειστικά με κατάλληλο μηχανισμό συνδυασμού κωδικού χρήστη και συνθηματικού (Username – Password), ενώ για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων αξιοποιείται η υποδομή πιστοποίησης του συστήματος ΤΑXIS της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
Κατά την διαδικασία εισόδου ζητείται και ο ΑΜΚΑ του ασφαλισμένου (μοναδικό αναγνωριστικό στοιχείο στο σύστημα Ασφάλισης) που μαζί με τον ΑΦΜ και άλλα ταυτοτικά στοιχεία χρησιμοποιούνται για εξασφάλιση της αρμοδιότητας εισόδου.
Για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων η πρόσβαση επιτρέπεται αυστηρά και μόνο στον διαπιστωμένο δικαιούχο του Λογαριασμού και απαιτείται σε περίπτωση συζύγων η χορήγηση των ειδικών στοιχείων πιστοποίησης από το σύστημα TAXIS και για τους δύο. Τα στοιχεία αυτά χορηγούνται από τις εφορίες (Δ.Ο.Υ) σύμφωνα με τον ακόλουθο σύνδεσμο (http://www.gsis.gr).
Το σύστημα «Άτλας» – Ενότητα Ενιαίου Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης καλύπτει στην πρώτη του έκδοση το χρόνο ασφάλισης από την 1/1/1994 έως σήμερα. Σταδιακά ο χρόνος ασφάλισης θα εμπλουτιστεί με στοιχεία για το διάστημα προ του 1994.
Εφόσον ο Φορέας έχει ενταχθεί στο σύστημα «Άτλας» θα πρέπει να απευθυνθείτε στην υπηρεσία Μητρώου του και να επιβεβαιώσετε ότι έχουν καταχωρηθεί ορθά ο ΑΜΚΑ και ο ΑΦΜ σας. Τα στοιχεία που θα διορθωθούν ή συμπληρωθούν θα εμφανιστούν με την επόμενη μηνιαία ροή ενημέρωσης από τον Ασφαλιστικό Φορέα σας.
Ο χρόνος ασφάλισης αναγγέλλεται στο σύστημα «Άτλας» από τους Ασφαλιστικούς Φορείς. Η μη εμφάνιση διαστημάτων ασφάλισης δεν σημαίνει απώλεια του αντίστοιχου χρόνου και μπορεί να συμβαίνει επειδή:
• Τα αντίστοιχα στοιχεία δεν είναι ακόμη καταχωρημένα μηχανογραφικά.
• Η ασφάλιση δεν είναι οριστικοποιημένη (πληρωμένες εισφορές)
• Τα στοιχεία βρίσκονται σε φάση ελέγχου εγκυρότητας και ταυτοποίησης.
Εφόσον διαπιστώσατε ότι δεν εμφανίζεται όλος ο χρόνος ασφάλισής σας μπορείτε να απευθυνθείτε στον Ασφαλιστικό σας Φορέα για περαιτέρω πληροφορίες. Στοιχεία που θα διορθωθούν ή συμπληρωθούν θα εμφανιστούν με την επόμενη μηνιαία ροή ενημέρωσης από τον Ασφαλιστικό σας Φορέα.