Στο Ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ μίλησε για το συνέδριο του Οινοτουρισμού που έγινε στην περιοχή ο Υφ. Μεταφορών και Υποδομών Μιχάλης Παπαδόπουλος
Για το συνέδριο οινοποιητικού τουρισμού που έγινε πριν λίγες μέρες στο Αμύνταιο, αλλά και τον οινοποιητικό τουρισμό ως αναπτυξιακό εργαλείο, που μπορεί να αποτελέσει μια πρόκληση για ένα νέο παραγωγικό μοντέλο στη Δ. Μακεδονία, μίλησε μεταξύ άλλων στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ μίλησε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε, επίσης, τη συμβολή που μπορεί να έχει η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά και το σχέδιο των υδροπλάνων που μπαίνει σε τροχιά.
Αρχικά, αναφέρθηκε στο μεταβατικό στάδιο που βρίσκεται το Αμύνταιο και η Δ. Μακεδονία, σημειώνοντας ότι αφήνει πίσω της την εποχή του λιγνίτη και περνά σε αυτή του μετά λιγνίτη εποχή: «Είναι μια πολύ δύσκολη άσκηση αλλά ο πρωθυπουργός την ξεκίνησε με το καλύτερο τρόπο και εξελίσσεται με τον καλύτερο τρόπο θέλοντας η επόμενη μέρα να είναι πολύ καλύτερη από την σημερινή. Οι δρόμοι του κρασιού θέλουν το ανάλογο όχημα. Θέλουμε όχημα για να διανύσουμε τους δρόμους του κρασιού και μιλήσαμε ήδη για τα οχήματα που έχουμε ετοιμάσει και θα ξεκινήσω από το καλύτερο που είναι το ποδήλατο.
Η Ελλάδα έχει κάνει ένα μνημόνιο συνεργασίας το υπουργείο τουρισμού και το υπουργείο Μεταφορών, η κα. Ζαχαράκη και εγώ με το e-velo που είναι μια πρωτοβουλία ευρωπαϊκή που κατά σύμπτωση ξεκίνησε από μια πόλη που είχε και αυτή ορυχείο λιγνίτη και σταμάτησε να παράγει ενέργεια από λιγνίτη και είναι ένα πρόγραμμα όπου με ποδήλατο γυρίζει όλο το κόσμο και κυρίως στην Ευρώπη», σημείωσε ο ίδιος.
Επίσης ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε πως όλες οι υποδομές και τα έργα που γίνονται στην Ελλάδα και στην περιοχή (δρόμος Ε65,Σήραγγα Κλεισούρας) βοηθούν στις μετακινήσεις, ενώ έκανε τη σύνδεση μετακινήσεων και οινοτουρισμού, αναφέροντας: «Η Δυτική Μακεδονία έχει 2 χαρακτηριστικά. Το ένα είναι ότι έχει το 65% περίπου του υγρού στοιχείου στην Ελλάδα και το 2ο είναι ότι έχει πάρα πολλά και καλά οινοποιεία και είναι καλά γιατί είναι σε υψόμετρο. Εμείς λοιπόν όπως το 2014 με την συμπαράσταση των Γιάννη Μπουτάρη και Γιάννη Βογιατζή και οι οποίοι είναι ειδήμονες στο κρασί και μαζί με την Όλγα Κεφαλογιάννη είχαμε περάσει το νομοσχέδιο που είχε «μιλήσει» για πρώτη φορά για τον οινοποιητικό τουρισμό σκέφτηκα στην παρουσία μου να περάσω μια καινούργια ορολογία αφού μου το επέτρεψαν οι ειδικοί του οίνου και αποκάλεσα τον οινική οικονομία».
Αναφέρθηκε στην ανάγκη αξιοποίησης, εκμετάλλευσης, παραγωγής εισοδήματος, προαγωγής γνώσης από την άμπελο και το κρασί, με όρους αειοφορίας και βιώσιμης αξιοποίησης των πόρων, κάνοντας λόγο σε μια «μακροπρόθεσμη στρατηγική για τη στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης του αμπελοοινικού κλάδου».
Στόχος όλου αυτού, ανέφερε, «μαζί με τον σιδηρόδρομο που επεκτείνεται και στόχος όλων που είμαστε στο υπουργείο είναι να τελειώσουν όλες οι σιδηροδρομικές εκκρεμότητες που έχουμε ολοκληρώνοντας την σιδηροδρομική Εγνατία με το Κοζάνη, Σιάτιστα, Γρεβενά, Καλαμπάκα, Ηγουμενίτσα ή με διαδρομές που λείπουν ακόμα. Ο Σιδηρόδρομος είναι αγαπητός στην χώρα μας αλλά είναι λίγο στην άκρη γιατί δεν έχει γίνει ακόμα αυτό που πρέπει έτσι ώστε να γίνει προσιτός στο επιβατικό κοινό. Εμείς πιστεύουμε ότι θα καταφέρουμε να το προχωρήσουμε όλο αυτό και θα είναι πολύ όμορφο να ταξιδεύεις όλη την Ελλάδα με ένα τρένο».
Ακόμη, μίλησε για το υδροπλάνο, αλλά και το αεροπλάνο στη Δυτική Μακεδονία, αλλά και το ποδήλατο που είναι μια θεματική δράση, κάνοντας αναφορά στον «οινοτουρισμό, τον λιγνιτικό τουρισμό γιατί όλα αυτά που έγιναν τόσα χρόνια και έδωσαν ρεύμα στην Ελλάδα δεν θα πεταχτούν αλλά θα έχουν και αυτά το ρόλο τους αν και προς το παρόν η ενεργειακή ασφάλεια της χώρας είναι ακόμα στο λιγνίτη. Άλλα όσο περνούν τα χρόνια και αναπτύσσονται οι ΑΠΕ τα φωτοβολταϊκά και τα αιολικά θα αλλάζει αυτό αλλά ακόμα και τώρα ενεργειακή ασφάλεια έχουμε από τον λιγνίτη».
Ο κ. Παπαδόπουλος κατέληξε λέγοντας ότι: «Η επόμενη μέρα με όλες αυτές τις ενέργειες φιλοδοξούμε να είναι διαφορετική και καλύτερη και για τους Έλληνες αλλά και για τους ξένους που θέλουν να επισκεφθούν τη χώρα μας. Ο οινοποιητικός τουρισμός λοιπόν θα είναι ένα αναπτυξιακό εργαλείο, μια πρόκληση ένα παραγωγικό μοντέλο για όλη την Δυτική Μακεδονία αλλά και για την Ελλάδα στο οποίο συμμετέχουν και το υπουργείο γεωργίας αλλά και τουρισμού και φυσικά και το δικό μας υπουργείο ανοίγοντας τους δρόμους του κρασιού».