Η μικρότερη εορταστική έξοδος των Αλβανών οικονομικών μεταναστών της χώρας μας από την δεκαετία του 1990, ήταν αυτή που σημειώθηκε τα φετινά Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, γεγονός που κατά κύριο λόγο αποδίδεται στην οικονομική κρίση.
«Αυτή τη φορά τίποτα δεν θύμιζε Χριστουγεννιάτικη κίνηση στο Τελωνείο Κρυσταλλοπηγής και φυσικά δεν υπήρξαν οι γνωστές ουρές άλλων εποχών» δήλωσε στον «e-ptolemeos.gr» ο διευθυντής του Τελωνείου Κώστας Σιώμος. Αναφερόμενος στην επιστροφή των εκδρομέων, υπογράμμισε ότι «καθ’ όλη τη διάρκεια μετά τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά είχαμε τη συνήθη κίνηση του προηγούμενου διαστήματος». Πρόσθεσε ότι «η επιστροφή κορυφώθηκε την επόμενη της Πρωτοχρονιάς», καθώς «από το μεσημέρι της Τρίτης 2 Ιανουαρίου μέχρι και το βράδυ της ίδιας ημέρας, πέρασαν από Αλβανία προς Ελλάδα περί τα 2.000 αυτοκίνητα, ενώ την Τετάρτη 3 του μήνα η κίνηση κυμάνθηκε στα συνήθη καθημερινά επίπεδα». Αν αυτό μεταφραστεί σε αριθμούς και αν υπολογιστεί ότι σε κάθε αυτοκίνητο επέβαιναν κατά μέσο όρο από τρία άτομα, τότε εκτιμάται ότι πέρασαν περί τα 7.000 άτομα, συνυπολογιζόμενων και τα πούλμαν που πέρασαν τα σύνορα, όταν τα προηγούμενα χρόνια οι διερχόμενοι από την Κρυσταλλοπηγή την αντίστοιχη ημέρα ξεπερνούσαν τις 15.000.
Βεβαίως, να σημειωθεί ότι η επιστροφή δεν ολοκληρώθηκε ακόμη, καθώς αναμένεται ένα νέο κύμα το τριήμερο των Θεοφανείων, καθώς την επόμενη ανοίγουν τα σχολεία και είναι αρκετοί αυτοί που θα επιστρέψουν τότε. Πάντως, σε κάθε περίπτωση οι υπεύθυνοι του Τελωνείου έλαβαν τα μέτρα τους για την εξυπηρέτηση των εκδρομέων, αυξάνοντας τις «γραμμές» εξόδου πριν από τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, ενώ μετά τις γιορτές αύξησαν τις «γραμμές» εισόδου. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις 2 Ιανουαρίου, άνοιξαν τρεις και τέσσερις «γραμμές» εισόδου. Επίσης, σε ετοιμότητα βρίσκεται το Τελωνείο Κρυσταλλοπηγής για την διέλευση και των τελευταίων εκδρομέων που θα επιστρέψουν τα Θεοφάνεια.
Τέλος, να σημειωθεί ότι οι παραμονές των Χριστουγέννων συνέπεσαν με την έναρξη λειτουργίας των διοδίων της Ιεροπηγής, με αντίτιμο διέλευσης στα 2,10 ευρώ, γεγονός που κάνει πιο ακριβή την κίνηση των διερχομένων. Βεβαίως, τα διόδια έφεραν ένα επιπρόσθετο οικονομικό βάρος στους τελωνειακούς υπαλλήλους που κινούνται καθημερινά για να πάνε στη δουλειά τους, οι οποίοι περιμένουν μία ρύθμιση για την απαλλαγή τους, όπως ισχύει σε όλους τους μεθοριακούς σταθμούς, πράγμα που υποσχέθηκε το αρμόδιο υπουργείο.