Την αντιδιαβρωτική προστασία και τη βαφή δεξαμενών και μηχανοστασίου πολεμικού πλοίου υποστήριξης (ανεφοδιασμού καυσίμων) που προορίζεται για το Γαλλικό Ναυτικό ολοκλήρωσε πρόσφατα η θεσσαλονικιώτικη ΣΤΕΛΜΑ ΑΤΕ της οικογένειας Μαμαντζή, βάζοντας την υπογραφή της σε ένα σημαντικό πρότζεκτ. Πρόκειται για το πρώτο πλοίο που παραδίδει στο πλαίσιο παραγγελίας 6 εκατ. ευρώ για 3+1 τέτοιου τύπου πλοία (Bâtiments Ravitailleurs de Forces-BRF), την οποία εξασφάλισε η εταιρεία σε διεθνή διαγωνισμό του κρατικού γαλλικού ναυπηγείου Chantiers de l´Atlantique, που κατασκευάζει τα πολεμικά σκάφη σε κοινοπραξία με τη γνωστή εταιρεία Naval Group.
Για την αντιδιαβρωτική προστασία και βαφή δεξαμενών και μηχανοστασίου του πρώτου πλοίου χρειάστηκαν περίπου 22 μήνες, χρόνος που θα ισχύσει κατά μέσο όρο και για το κάθε ένα από τα επόμενα, ενώ εργάστηκαν γι’ αυτό από την πλευρά της ΣΤΕΛΜΑ περί τα 40 άτομα. Σημειώνεται ότι στο ναυπηγείο Chantiers de l´Atlantique στο Σεν Ναζέρ στη Γαλλία η θεσσαλονιώτικη εταιρεία έχει μόνιμη παρουσία, διαθέτοντας αυτή τη στιγμή επί τόπου 130 άτομα για μια σειρά έργων που αναλαμβάνει.
Τα BRF προμηθεύουν τα πλοία του Γαλλικού Ναυτικού με καύσιμα για πρόωση, αλλά και αεροσκάφη, έχουν μήκος 194 μέτρων, πλάτος 27,6 μέτρων και χωρητικότητα πλήρους φορτίου 31.000 τόνων.
Το «merci» για τους θαλάσσιους ηλεκτρικούς υποσταθμούς
Εν τω μεταξύ η ΣΤΕΛΜΑ ολοκληρώνει τον Απρίλιο τη βαφή για τον δεύτερο και τελευταίο θαλάσσιο ηλεκτρικό υποσταθμό για αιολικά πάρκα (off shore) με τόπο εγκατάστασης τη Βόρεια Θάλασσα στο πλαίσιο έργου 4 εκατ. ευρώ που κέρδισε σε διεθνή διαγωνισμό του Chantiers de l´Atlantique το καλοκαίρι του 2024. Μάλιστα, πριν από λίγο καιρό η εταιρεία σε συνάντηση με τους υπευθύνους του Chantiers de l´Atlantique έλαβε συγχαρητήρια για τη δουλειά της, αλλά και ευχαριστίες, όπως αναφέρει στη Voria.gr ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της ΣΤΕΛΜΑ, Δημήτρης Μαμαντζής, κυρίως για τη μεθοδολογία που εισήγαγε στον τρόπο εκτέλεσης των εργασιών, η οποία άλλαξε το mindset του ναυπηγείου και το βοήθησε στη διεύρυνση του αντικειμένου του, που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια. «Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η ΣΤΕΛΜΑ θεωρείται αυτή τη στιγμή στο γαλλικό ναυπηγείο η κορυφαία εταιρεία στο αντικείμενό της» λέει χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Μαμαντζής.
Το έργο, που αφορά τη βαφή των ηλεκτρικών υποσταθμών όσο αυτοί βρίσκονται στο ναυπηγείο, πριν εγκατασταθούν στη θάλασσα, υλοποιείται σε ειδικούς χώρους στις εγκαταστάσεις του γαλλικού ναυπηγείου που έχουν διαμορφωθεί για την κατασκευή των υποσταθμών, αλλά και για τη βαφή τους, τα λεγόμενα painting cells.
Logistic Support Ship Jacques Stosskopf. (Picture source: French government)