«Το ΤΑΙΠΕΔ επιβάλλει το ύψος των διοδίων στην Εγνατία Οδό, όχι το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Το ΤΑΙΠΕΔ άλλωστε είναι αυτό που «τρέχει την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, με το μοντέλο που αυτό έχει επιλέξει», δήλωσε ο υπουργός ΥΜΕ κ. Χρήστος Σπίρτζης κατά τη διάρκεια ενημέρωσης, αυτή την ώρα, της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Ο υπουργός έδωσε την παραπάνω απάντηση στον βουλευτή Θεσσαλονίκης κ. Δημήτρη Μάρδα, στην ερώτησή του για το αν θα υπάρξει αύξηση στη τιμή των διοδίων στους Ευζώνους, ουσιαστικά παραπέμποντάς τον στο ΤΑΙΠΕΔ. Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ υπολογίζουν τις τιμές των διοδίων, αυτές μετά εγκρίνονται από το ΥΜΕ και στη συνέχεια από την DG Move.
«Το Υπουργείο μελετά τη μείωση των διοδίων σε όλη τη χώρα και αυτό θα γίνει με την εφαρμογή του συστήματος των ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων, όπως και με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης που έχουν ολοκληρωθεί», σημείωσε.Όμως, όπως είπε ο υπουργός, σε ό,τι αφορά στην Εγνατία Οδό, το πράγμα περιπλέκεται λόγω του ότι η Εγνατία Οδός Α.Ε. έχει υπαχθεί στο ΤΑΙΠΕΔ που προωθεί το διαγωνισμό παραχώρησης του οδικού άξονα.
«Ήταν επιτυχία που η Εγνατία Οδός τελικά δεν αποκλείσθηκε από την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων», είπε ο κ. Σπίρτζης προσθέτοντας:
«Δεν είμαστε ευχαριστημένοι από τον τρόπο που λειτουργεί η εταιρεία Εγνατία Οδός Α.Ε., λόγω των ζητημάτων που οφείλονται στο ότι έχει περάσει στον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ.
Η εταιρεία δεν μπορεί να κάνει τη δουλειά της όπως πρέπει, να παίξει το ρόλο που θα μπορούσε στη βόρεια Ελλάδα. Υπάρχει ένας προβληματικός δυϊσμός από τότε που πέρασε μετοχικά η εταιρεία στο ΤΑΙΠΕΔ», τόνισε ο κ. Σπίρτζης που ευχήθηκε να απελευθερωθεί το ταχύτερο η Ε.Ο.Α.Ε. από το ΤΑΙΠΕΔ.
Σε ό,τι αφορά στην απουσία Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινηστών στην Εγνατία, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι «υπάρχουν πολλές ευθύνες» για αυτή την κατάσταση, στις οποίες όμως δεν αναφέρθηκε συγκεκριμένα.
Πηγή: ypodomes.com